Rasberry Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Ja, som overskriften sier så lurer jeg på om noen her har begynt på GK/VG1 som 23 åring, eller rundt der? Hvordan det var med aldersforskjell osv.? Jeg har endelig funnet ut hva jeg har lyst ti l å bli når jeg blir "stor"!:-D Jeg har riktig GK, men dette er 6 år siden.. Å jeg må si det meste har blitt glemt Jeg kan jo begynne på VK1, (eller VG2 som det heter nå), men er redd jeg ikke husker nok fra GK.. Så derfor lurte jeg på hva ville dere ha gjort?!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Hvor mye skole har du fra før, bare grunnkurs? Fordi, ungdomsretten din har i såfall gått ut nå, du har rett på 3 årig utdannelse, men de årene du tar fri etter at du har startet, teller. Ungdomsretten har gått ut når du var 21-22 eller noe. Jeg er 24, har tatt 2 år vgs når jeg var yngre, og må over på voksenopplæring neste år fordi jeg stiller bakerst i køen når jeg søker vanlig vgs og ikke har rett til å gå der.
Rasberry Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2012 Kun grunnkurs ja.. Jeg vet jeg stille svakt, med tanke på å i det hele tatt få en skoleplass. Men jeg har ikke helt lyst til å vente til jeg blir 25 med å begynne på utdannelsen min eller. Så har tenkt å søke skoleplass i år, så får jeg se. Men er skeptisk på hvordan det er å gå i klasse med 15-16 åringer.. Vet jo selv hvor mye jeg har forandret meg på disse årene.
Envy Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Kan du ikke ta det på privatskole, sammen med andre voksne? Jeg tok påbygg og noen allmennfag fra vk1 på Bjørknes. Knallfornøyd! Godt læringsmiljø og utrolig høy kompetanse på lærerene første til nesten bare 6'ere på vitnemålet
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har også søkt, det er lov å prøve seg. De anbefaler å søke på de avsidesliggende skolene i fylket, der få søker og det alltid er plasser Jeg også lurer på hvordan det blir å gå med så unge folk igjen, om jeg kommer inn.
Rasberry Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2012 Vet ikke om privat er noe som er for yrkesfaglige linjer? Planen min er mekanisk, så usikker på om det finnes noe alternativ der. Jeg får ta meg en tur på NAV(?) hvis de har noe med dette å gjøre. Jeg har også tenkt å søke på de litt avsideliggende skolene Og evt ta en ringe runde etter skolestart. Føler at jeg må komme igang fort, nå som jeg endelig har bestemt meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå