Stinelin Skrevet 20. januar 2012 #21 Del Skrevet 20. januar 2012 Lurer noe veldig på hva den åpne baren med øl og vin kommer til å koste. Den og drikken til maten er vel det eneste vi ikke vet eksakt utgift på før bryllupet er over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 20. januar 2012 #22 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) "Vår" åpne bar med kun øl og vin, vet jeg faktisk ikke hva vil koste sånn helt nøyaktig..dessverre. Vi gifter oss i utlandet, og har fått en per person pris med alt inkludert, både lokalet, maten, drikke, servitører etc.. Men vet at vi får mye for pengene iforhold til hva vi ville fått med åpen bar i Norge :)Skal dere kjøpe inn drikke selv,så vet jeg om flere som har stått for drikke selv i bryllupet sitt, men hatt bar allikevel. Og fått noen de kjenner til å stå i den. Fungerte visst veldig bra det, og kanskje ikke alkohol konsumet blir like stort som hvis alle flaskene står fremme hele tiden Endret 20. januar 2012 av bobbi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 20. januar 2012 #23 Del Skrevet 20. januar 2012 Vi hadde åpen bar. Men vi ble jo gift for LENGE siden.. Såvidt jeg husker det. (September 2011). Ingen som reagerte på at det var uvanlig med åpen bar, alt annet er ivanlig der jeg kommer fra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 21. januar 2012 #24 Del Skrevet 21. januar 2012 I alle bryllupene jeg har vært, minus ett, har det vært åpen bar. Man tror folk kommer til å drikke mengder når de får det gratis, men det virket faktisk ikke som folk drakk noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. januar 2012 #25 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Vi hadde åpen bar, men til tross for at det var svært mange festglade mennesker i bryllupet vårt, gikk det bare ca to enheter i snitt per person fra baren. Det kan selvfølgelig ha en sammenheng med at det gikk med nesten en flaske vin per pers + aperitif + konjakk, og at mange begynte å bli litt mettet på alkohol. I tillegg tror jeg at vertskapet der vi hadde bryllupet tok en god del av barregningen under nachspielet, som varte til utpå morgenkvisten. Endret 23. januar 2012 av -Englefjes- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #26 Del Skrevet 24. januar 2012 Vi hadde fri bar og for meg er det helt naturlig. Jeg sier ikke noe å være invitert i bryllup der man betaler for drikke selv, men må innrømme at jeg tenker mitt. Par som slår på stortromma med 120 gjester, gørrdyr engangsbruk-kjole, som forventer tilskudd fra foreldrene, at gjestene tar på seg lang reisevei med utgifter til opphold, utstyr osv - men kniper på noen tuser kroner slik at gjestene slipper å betale for hvert øl... Nei, har ikke sansen for det. Syns at man da heller burde kutte ned i antall gjester (hvorfor invitere kusiner og fettere man bare ser hvert 3. år liksom?) og istedenfor faktisk være skikkelig vertskap. Husker et bryllup til min manns fetter. Brudeparet godt over 30, gode inntekter, sponset fra begge foreldre i tillegg, bryllup som jeg beskrev oppe. De presterte å ikke ha åpen bar, ille nok, men i tillegg bare et glass til hver rett. Med glass mener jeg væske generelt, fikk ikke en gang ubegrenset med vann! Slutten av juni og middag som varte 4 timer. Så flaut, gjestene hadde jo aldri noe i glasset å skåle med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 24. januar 2012 #27 Del Skrevet 24. januar 2012 Enig med AB over. Når det er sagt, så synes jeg det er helt ok å betale for drikke når situasjonen ikke er som beskrevet overfor; dvs. man vet godt at brudeparet i all hovedsak har prioritert gjestene hele veien, men rett og slett ikke har råd til åpen bar. Jeg har vært i et slikt bryllup, og jeg tenkte ikke over at jeg måtte betale i baren i det hele tatt. Jeg visste at brudeparet hadde dårlig råd, og de hadde nok måttet kutte enormt ned på gjestelisten for at de skulle kunne hatt fri bar. Jeg vil heller være i bryllupet til venner og familie jeg er glade i og betale for drikke etter maten, fremfor å ikke bli invitert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille_ Skrevet 24. januar 2012 #28 Del Skrevet 24. januar 2012 Hvorvidt man har fri bar må da være opp til den enkelte, jeg har vært i brylluper med både fri bar og ikke og synes begge deler er greit. Har man ikke fri bar kan det være greit å opplyse om dette (feks "alkoholholdige drikkevarer utover dette medtas" eller "det blir anledning til å kjøpe alkoholholdige varer i baren"). Men jeg synes det burde være drikke tilgjengelig (alkoholfri) for gjestene som de ikke må betale for, uansett (enten det er vann eller mineralvann). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathFoto Skrevet 24. januar 2012 #29 Del Skrevet 24. januar 2012 Åpen bar eller ikke, det får folk nå bestemme selv. Men når begrunnelsen til enkelte brudepar er "når vi spanderer et dyrt måltid og bruker så mye penger på gjestene,så kan de godt kjøpe drikken selv."så mener jeg de har glemt noe essensielt. Å være gjest i et bryllup er langt i fra gratis, gjestene kjøper gave som ofte koster minst like mye som maten, nye klær, transport og overnatting er heller ikke uvanlig. Så det er ikke bare brudeparet som bruker mye penger på "deres spesielle dag". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 24. januar 2012 #30 Del Skrevet 24. januar 2012 Vi hadde fri bar (med bartender). Vi har også vært i 4 brylluper hvorav kun en av dem hadde betalbar. Men det var på restaurant, så det var jo forståelig. Kostet ikke så mye med fri bar, da vi valgte lokale hvor vi kunne ha med egen drikke. Også veldig greitt at man kan returnere uåpnede vinflasker på Vinmonopolet. Gjestene drakk ikke kjempemye. Ser på mange tråder her at folk er redd for at gjestene skal drikke seg fra sans og samling på deres regning. Det hjelper nok også at de må få drikken via en bartender, slik at ikke noen står ved flaskebordet hele kvelden og tømmer den ene flasken etter den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 24. januar 2012 #31 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Dere som hadde åpen bar på restaurant, hvor mye betalte dere for alkoholen etter festen? Og sånn ca hva kan vi forvente at en enhet med øl/vin og drink vil koste? Edit: Fant en kalkulator på elvebredden catering. Så nå har jeg litt oversikt Endret 24. januar 2012 av Fanteria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alissia Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #32 Del Skrevet 24. januar 2012 Da har jeg fått bekreftet mine mistanker om at denne damen jeg snakket med kanskje ikke var helt oppdatert på hva folk gjør i bryllup siden hun mener det er heeeeelt unormalt med åpen bar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O___o Skrevet 25. januar 2012 #33 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg synes det virker som om åpen bar er vanligere i Trøndelag / Nord-Norge. Var i et bryllup m ca 80 gjester. Tror da de hadde brukt ca 60 000 på drikke - som var kjøpt i Sverige. Har vært i bryllup hvor det ikke ble servert alkohol / og var heller ikke mulighet for å kjøpe alkohol. Det var litt...tamt? Jeg hadde heller tatt med noen flasker vin selv. Skulle jeg selv hatt et bryllup, ville jeg dekket drikke til maten og dessert, men ville oppfordret til å ta med selvvalgt drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #34 Del Skrevet 25. januar 2012 Hva synes dere om å ha fri tilgangt il vin og øl, men at gjestene som vil drikke sprit må kjøpe dette selv (eventuelt begrense det til et par bonger per person for sprit)? Drikke til middag og kaffe er utenom dette, jeg tenker kun på selve festen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 25. januar 2012 #35 Del Skrevet 25. januar 2012 Edit: Fant en kalkulator på elvebredden catering. Så nå har jeg litt oversikt Gidder du å linke til den kalkulatoren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #36 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg synes det virker som om åpen bar er vanligere i Trøndelag / Nord-Norge. Var i et bryllup m ca 80 gjester. Tror da de hadde brukt ca 60 000 på drikke - som var kjøpt i Sverige. Har vært i bryllup hvor det ikke ble servert alkohol / og var heller ikke mulighet for å kjøpe alkohol. Det var litt...tamt? Jeg hadde heller tatt med noen flasker vin selv. Skulle jeg selv hatt et bryllup, ville jeg dekket drikke til maten og dessert, men ville oppfordret til å ta med selvvalgt drikke. Drakk hver gjest for 750 kr hver (kjøpt i Sverige) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 25. januar 2012 #37 Del Skrevet 25. januar 2012 Det har vært fri bar i alle bryllup jeg har vært i. Da vi selv giftet oss, tror jeg ikke gjestene drakk mer enn i snitt et par enheter hver, i tillegg til drikke til maten og velkomstdrink. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 25. januar 2012 #38 Del Skrevet 25. januar 2012 Har bryllupet fri bar så blir alt annet tilgitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå