Alissia Skrevet 18. januar 2012 #1 Del Skrevet 18. januar 2012 Holder på å se etter rette lokale for bryllupsfesten hvor vi har lyst å ha åpen bar, men etter å ha snakket med et par stykker så nesten ler de av dette, og mener at det er leeeeenge siden det var normalt å ha åpen bar i en bryllupsfest!? Da må jeg ha vært i mange "unormale" bryllupsfester gitt... Ut av ren nysgjerrighet lurer jeg derfor på hva dere her inne mener og har av erfaringer på dette? Vi har bestemt oss for at vi spanderer og skal ha åpen bar - men er det virkelig så "unormalt" å ha? Skjønner at jeg har bodd for lenge utenlands, for jeg har tydeligvis ikke fulgt med i timen her...;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Del Skrevet 18. januar 2012 Hvorfor skal de le hvis det er slik dere vil ha det? Vi skal ha åpen bar hele kvelden, skal ha middagen der først, og så i samme bygget er festlokalet med bartendere også, hvor det vil bli servert drikke men også de kan selv gå i baren og kjøpe det. Du sier noe med dette utenlands.. Jeg bor også i utlandet og her er det helt normalt å ha åpen bar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 18. januar 2012 #3 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi skal ha åpen bar, men ikke med fullt utvalg. Blir øl og vin, evt. litt annet. Ellers tar folk med seg det de vil ha selv. Har ikke lyst til at festen skal begrenses pga folk synes det blir dyrt å kjøpe selv. Tenker å brygge øl, og ha vin fra kartonger. Til middagen sørger huset for vin og øl tilpasset menyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Del Skrevet 18. januar 2012 Hvorfor skal de le hvis det er slik dere vil ha det? Vi skal ha åpen bar hele kvelden, skal ha middagen der først, og så i samme bygget er festlokalet med bartendere også, hvor det vil bli servert drikke men også de kan selv gå i baren og kjøpe det. Du sier noe med dette utenlands.. Jeg bor også i utlandet og her er det helt normalt å ha åpen bar. Jeg mente at de kan gå i baren og hente drikke hvis de vil det. Vi betaler altså hele regninga for drikke/småmat i løpet av festen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alissia Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 18. januar 2012 Hvor mye regner dere pr pers på drikkevarer da? Dette er ikke helt enkelt... Vi blir ca 100 gjester (voksne). Noen drikker naturligvis mer eller mindre enn andre osv, men finnes det noen standard for hvor mye man bør beregne av sprit, øl og vin/sterkvin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Del Skrevet 18. januar 2012 Det finnes en oversikt over estimering av kostnader og drikke per person for en kveld. Vi er ca 120 folk, men mange av de skal kjøre selv så ikke alle skal drikke. Nå er alkohol billigere her til lands så jeg tror du gjør best i finne den siden du kan kalkulere.. prøv å google det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 18. januar 2012 #7 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi skal ha åpen bar, og i de få bryllupene jeg har vært i har det vært det. Kjøper inn selv og bare setter fram da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evie Skrevet 18. januar 2012 #8 Del Skrevet 18. januar 2012 Hei! Har vært i flere bryllup og det som har vært gjenganger er : er det i et lokale med sjenkebevilning hvor brudeparet må kjøpe drikke av stedet de leier er det gratis drikke til mat og så kjøper man i baren selv etterpå. Er det i et lokale de kan stille med drikke selv så har de en 'bar' hvor folk kan hente det de ønsker å drikke gratis. Vet ikke om dette er mest vanlig, men har funket bra begge delene :-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilleGrethe Skrevet 18. januar 2012 #9 Del Skrevet 18. januar 2012 Det kommer nok an på om det er et sted med skjenkebevilling eller et sted der man står for drikken selv. Dersom man skal betale restaurantpris/barpris for hver drink, er det nok ikke naturlig å ha fri bar. Dersom man står for drikken selv, må man søke kommunen om skjenkebevilling for enkeltarrangement dersom man skal ta betalt for drikke, og det er nok mindre vanlig, og dermed også mer naturlig å ha fri bar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobbi Skrevet 18. januar 2012 #10 Del Skrevet 18. januar 2012 (endret) Vi skal ha åpen bar, men det er med bartender, og servitører......og ingen sprit, det blir bare cognac/likør til kaffen....ser ikke poenget med så mye sprit, synes det holder med øl og vin Må legge til at våres bryllup også er på en restaurant,så vi må kjøpe drikken derfra og gjestene kan drikke ubegrenset av det baren har å tilby Endret 19. januar 2012 av bobbi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 18. januar 2012 #11 Del Skrevet 18. januar 2012 Vi hadde åpen bar, med alt man måtte ønske. Stedet vi leide av sto for alkohol og bartender. Der kunne man velge mellom at fra vin til whiskey til drinker. MEN, det kostet oss overraskende lite, vi betalte ca 8000 kr for drikke til maten (vin, øl og mineralvann) og den frie baren, samt kaffe avec. Poenget er at de aller fleste var såpass mette etter kakespising og middag at de fleste faktisk ikke ville drikke så mye, de var rett og slett for mette. Og det var flere unge på min alder invitert, som er kjent for å drikke en del, men heller ikke de orket. Dessuten er det jo et bryllup, og folk hadde ikke noe ønske om å bli fulle. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninnin86 Skrevet 19. januar 2012 #12 Del Skrevet 19. januar 2012 Vi skal også ha åpen bar! Synes ikke gjestene skal betale noe for å delta og ha det gøy i bryllup, så for oss var valget enkelt Har vært i noen bryllup de siste årene, og i en del av disse måtte vi betale drikken selv (bortsett fra til maten). Det å komme som gjest i et bryllup hvor du må betale 80-90 kr for et glass vin, er ikke greit, synes jeg! Gjestene har jo som oftest med seg fine (og ofte dyre) gaver, og da mener jeg de skal få spise og drikke gratis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 19. januar 2012 #13 Del Skrevet 19. januar 2012 Vi var i ett bryllup i November hvor det var først var fri bar på en bar. Det var ganske uformelt, vi drakk champagne og mingla. Deretter dro vi til selskapslokalet hvor og var fri bar. Velkomstdrinken var ett brett med 4 forskjellige øl-typer (servert i små glass). Vi tenker og å ha fri bar på vår fest. Som er på ett hotell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fridr Skrevet 19. januar 2012 #14 Del Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ha åpen bar, men vi har kjøpt all drikke selv og har egen bartender, slik at vi har kontroll på kostnadene. Og eventuelt kan levere tilbake om noe ikke blir drukket 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skina Skrevet 19. januar 2012 #15 Del Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ha festen på et grendehus og skal ha åpen bar uten bartender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #16 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg var i et bryllup hvor festen ble holdt på et hotell som var eid av brudens far... Allikevel måtte vi betale 90 kr for en drink i baren. Jeg bare... Folk hadde kommet langveisfra, betalt for å bo på nevnte hotell hele helgen, fikk servert utrolig kjip mat og måtte i tillegg betale for drikken. Tipper faren tjente inn kostnadene til bryllupet ganske fort, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #17 Del Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ikke ha fri bar, rett og slett for at det blir for dyrt å betale drikken for 110 gjester hele kvelden (vi har festen på en restaurant). Vi satser på at alle har forståelse for det. Uansett så er jo ikke meningen at folk skal bli fulle heller. Synes det er dumt om folk ( som over her sier) synes at man skal få påspandert alkohol en hel kveld. Vi betaler utrolig mye for en tre retters middag + vin/øl til maten og velkomstdrink. I tillegg inkluderer vi alle vi kan, og for oss er det ingen mulighet til kaffegjester heller. Man får jo vin til maten, og skal man absolutt drikke så synes jeg gjesten må ta regningen selv (vi drikker lite selv, og ønsker ingen fyllefest). Dessuten må man jo ta hensyn til egen økonomi (både som gjest ved valg av gave og som brudepar mtp. mat&drikke). Å kreve at brudeparet skal betale drikke for alle gjester hele kvelden da synes jeg er vel forlangende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 19. januar 2012 #18 Del Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ha også ha festen på en restaurant og jeg fikk beskjed fra de som eier stedet om at de ikke anbefalte fri bar. Har også hørt fra vennninner som har vært i bryllup med fri bar at folk blir late og grådige, de henter seg nye drinker i stedet for å drikke halvlunken øl og passer ikke på glassene sine slik at det er mye sløsing. Vi kommer nok til å bongsystem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #19 Del Skrevet 19. januar 2012 Søsteren min hadde fri bar( feiret på et hotell) . Vi var ca 60 gjester, varierende hvor mye folk drikker, men vi er ingen avholdsfamilie. I løpet av kvelden gikk det 180 enheter drikke fra den frie baren, hvorav halvparten av gintonic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mal87 Skrevet 20. januar 2012 #20 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg tror begge deler er like vanlig. Hr vært i flere bryllup hvor det har vært fri bar, så det virker som om dette er helt normalt. Vi velger å ikke ha bar i det hele tatt, men serverer velkomstdrink, vin til maten og cognac/likør til kaffen. Synes det får holde, spesielt da min kommende mann har et par "umodne" kompiser som ikke kan kontrollere inntaket på alkohol når det er gratis, og siden det er endel barn tilstede bør det ikke bli fulle voksne som raver rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå