Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2012 #21 Skrevet 18. januar 2012 Hvorfor i all verden skal han gidde å bytte adresse og/eller betale for postboks når du er så snill at du leverer posten til han? Du gjør det for lett for han å la være å bytte Send brevene i retur til avsender. Er det regninger og de ikke finner noen adresse på han.. ja da går det til inkasso til slutt. Og det er BARE hans egen feil - ikke ditt problem i det hele tatt 2
Jade Skrevet 18. januar 2012 #22 Skrevet 18. januar 2012 Retur til avsender er det beste ja. Husk å opplyse han om at du gjør det. Så tenker jeg at han kommer til å få fingeren ut når det gjelder å melde flytting. En egen postkasse til han ville jeg ikke hatt. Da må han jo likevel komme til deg for å hente posten (eller til postkassen, ihvertfall). 3
Gjest Anonym Skrevet 18. januar 2012 #23 Skrevet 18. januar 2012 Du kan også gi beskjed til Folkeregisteret med dette skjemaet: Flyttemelding fra utleiere av hus, leilighet m.m. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #24 Skrevet 18. januar 2012 Jeg hadde samme problem et sted jeg leide, hvor forrige leietaker ikke hadde meldt flytting. Leverte det på nærmeste post, og til slutt ble de lei av all returen, og sørget for å slutte å levere.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #25 Skrevet 18. januar 2012 Du kan også gi beskjed til Folkeregisteret med dette skjemaet: Flyttemelding fra utleiere av hus, leilighet m.m. Det er det vel han selv som må gjøre. Og det hjelper ikke å melde til folkeregisteret om man vil ha posten et annet sted. Folkeregisteret og Posten har ingenting med hverandre å gjøre. Man må melde fra til begge steder når man flytter. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #26 Skrevet 18. januar 2012 Fjern navnet hans fra postkassen og ring/mail kundeservice og registrer en klage om det leveres post til ham i din kasse igjen. Posten skal IKKE legge post i en kasse der navnet ikke står. Enkelt og greit.
Sulosi Skrevet 18. januar 2012 #27 Skrevet 18. januar 2012 For en fyr, hva er det å tjene på å ikke melde flytting liksom.... For mange år siden hadde jeg samme problemet bortsett fra at det ikke gjalt folkeregisteret. Han gadd ikke og posten ville ikke...så jeg samlet sammen posten over noen dager og dro til postkontoret. Slo bunken med post i skranken og forlangte tvangsendring. Til slutt truet jeg med at heretter kom all post til å gå i vedovnen. Det virka, jeg fikk ikke mere post til han.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2012 #28 Skrevet 19. januar 2012 Min samboer sa han hadde endret adressen til meg og at han måtte ha postkasseskilt. Det holdt ikke med en liten lapp. Etterpå flyttet han ut uten ett ord til meg, og postkasseskiltet satt på postkassa ett døgn. Adressen var heller ikke endret. Bare en liten digresjon. Haha.
Gjest hmrk Skrevet 19. januar 2012 #29 Skrevet 19. januar 2012 Jeg er separert men mannen min ble kastet ut av huset mot hans vilje. Huset er mitt (særeie) men han ønsker ikke å bli skilt så han holder igjen på alt han kan. Nekter å skrive under på seprasjonspapirer og har heller ikke meldt hverken flytting eller endring av posten. Det er nå flere mnd siden han ble kastet ut og jeg har hittil levert posten til han når det er samlet seg opp en del men mistenker at han lar være å endre post-adressen for at han skal få se meg av og til. Jeg ønsker ikke å ha noe kontakt med denne mannen. Han har heller ikke klart å skaffe seg en ny fast bopel og bruker dette som unnskyldning for posten og adresse-endring men det finnes jo alternativer som postboks o.l. Så hva gjør jeg? Snakket med posten og de krever at han selv gir beskjed om endringer. Betale med hans valuta! Mao, kast all post med hans navn på, det er ikke ditt ansvar hvor han har adresse. Det er ikke ditt problem om han får viktig post, kanskje han skjønner da at du ikke gidder å ha med ham å gjøre. En annen ting, fortell ham direkte at du ikke vil ha noe med ham å gjøre mere. Eller tør du ikke? Om ikke annet få en ven(inde) til stede når du sier at du er ferdig med ham. Har han en smule intelligens (?) skjønner han at han må gå videre.
Herr Langbein Skrevet 19. januar 2012 #30 Skrevet 19. januar 2012 For en fyr, hva er det å tjene på å ikke melde flytting liksom.... Eneste jeg kan tenke meg er at hvis de har barn, så bør han ikke melde flytting før de har blitt enige om samværsfordeling
Gjest hmrk Skrevet 19. januar 2012 #31 Skrevet 19. januar 2012 Eneste jeg kan tenke meg er at hvis de har barn, så bør han ikke melde flytting før de har blitt enige om samværsfordeling Virker ikke som om de har avlet, men kanskje ts ikke er intelligent nok til å avsløre om de har eller ikke tør si fra om hun har avlet avkom. i så fall, kondolerer til avkommet!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #32 Skrevet 19. januar 2012 Betale med hans valuta! Mao, kast all post med hans navn på, det er ikke ditt ansvar hvor han har adresse. For all del, IKKE kast posten hans. Man skal ikke åpne andres post, og da skal man selvfølgelig ikke kaste den heller - det går da vel under stjeling. Det kan slå tilbake på deg senere. Om TS først skal kidnappe posten hans, så er det beste å bare samle den opp og ha den liggende et sted. Selv om det sikkert er bedre å bare sende alt i retur og snakke mer med posten om det. 2
kaprifolen Skrevet 19. januar 2012 #33 Skrevet 19. januar 2012 Vi hadde lignende problem med en som leide leilighet før oss. Pratet med posten, returnerte med "ny adresse ukjent" og skrev inni postkassa at her bor xx og yy, INGEN ANDRE. Det hjalp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå