AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg er separert men mannen min ble kastet ut av huset mot hans vilje. Huset er mitt (særeie) men han ønsker ikke å bli skilt så han holder igjen på alt han kan. Nekter å skrive under på seprasjonspapirer og har heller ikke meldt hverken flytting eller endring av posten. Det er nå flere mnd siden han ble kastet ut og jeg har hittil levert posten til han når det er samlet seg opp en del men mistenker at han lar være å endre post-adressen for at han skal få se meg av og til. Jeg ønsker ikke å ha noe kontakt med denne mannen. Han har heller ikke klart å skaffe seg en ny fast bopel og bruker dette som unnskyldning for posten og adresse-endring men det finnes jo alternativer som postboks o.l. Så hva gjør jeg? Snakket med posten og de krever at han selv gir beskjed om endringer.
Gjesten Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Hvis han ikke har noe fast bopel ennå, er det kanskje ikke så rart han ikke har omadressert posten? Kan du ikke bare la den komme i en periode? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Det stemmer at posten ikke kan forandre adressen hans uten hans samtykke. MEN du kan be dem om å "ha han ut av postkassa di". Posten har oversikt over alle postkasser og navn som tilhører postkassene. Postkassen er din eiendom, og du kan vel forsåvidt kaste han ut av den Jeg tror det er slik at om posten ikke vet hvor en person hører til, så setter de han i systemet sitt som "ukjent adresse". Om du ringer kundeservice og de ikke vil hjelpe deg, så snakker du enten med postbudet ditt eller drar bort til distribusjonsenheten og forklarer situasjonen. En annen ting du kan gjøre er å ta all posten hans, krysse over adressen, skriv RETUR på brevet og legge det i en tømmekasse/rødkasse. 3
Gjest badeand1 Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Han kan jo skaffe seg postboks? Edit: Det har du nevnt ja.. Endret 18. januar 2012 av Mortem
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Skriv "adressaten flyttet, ny adresse ukjent" på hvert eneste brev og slipp de ned i nærmeste postkasse. 2
solkrem Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Hvis han ikke har noe fast bopel ennå, er det kanskje ikke så rart han ikke har omadressert posten? Kan du ikke bare la den komme i en periode? Hun sier jo at det er snakk om flere måneder siden han flyttet og at hun absolutt ikke har lyst til å treffe han. Og som hun sier, så finnes det faktisk postbokser.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Jeg hadde dette problemet. Jeg sendte RETUR-brev i sikkert 1 mnd.. Da var jeg DRITTLEI og sa fra til posten at han ikke bor her lenger. Vet ikke hvor posten hans ble av, men den sluttet hvertfall å dukke opp hos meg. 2
Brukernavn Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 En annen ting du kan gjøre er å ta all posten hans, krysse over adressen, skriv RETUR på brevet og legge det i en tømmekasse/rødkasse. Det ville jeg gjort.
Bachata Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 har han ingen faste punkter? Jobb, bosted? Bor han hos venner? Familie? Videresend posten direkte dit! Jobber han? Spar opp post til ham, putt det i en stor samlekonvolutt og send det til jobben hans med 'att: xxx xxxx*
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 har han ingen faste punkter? Jobb, bosted? Bor han hos venner? Familie? Videresend posten direkte dit! Jobber han? Spar opp post til ham, putt det i en stor samlekonvolutt og send det til jobben hans med 'att: xxx xxxx* Det koster jo penger å videresende post, og jeg tviler på at hun har så lyst til det. Hun spør jo egentlig etter hvordan hun kan bli kvitt fyren, ikke hvordan hun kan hjelpe han Men han kunne absolutt ha omadressert posten sin til familie eller jobb. 2
Cashpink Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville bare sent det i retur til avsender.
I Grosny Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Jeg ville bare sent det i retur til avsender. Jeg tror det er best at avsender får det i retur, fordi da kan avsender se at de må finne den nye adressen.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Jeg tror det er best at avsender får det i retur, fordi da kan avsender se at de må finne den nye adressen. Ja jeg har tenkt om jeg bare skal returnere posten hans men kommer den ikke bare igjen til meg da siden han fortsatt står registret i folkeregisteret på min adresse?
Ananas. Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Gå på postkontor/post i butikk, lever posten der og si at han har flyttet. Da merker de posten med egne etiketter som sier nettopp dette. Ellers kan du også selv skrive "Retur - ny adresse ukjent" og legge i en rød postkasse. Ingen av delene koster deg noe. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #15 Skrevet 18. januar 2012 Ellers så kan du samle opp noen regninger som du venter ett par måneder ekstra med å levere. Ingen grunn til å være snill pike 5
Gjest padawan Skrevet 18. januar 2012 #16 Skrevet 18. januar 2012 Det koster jo penger å videresende post, og jeg tviler på at hun har så lyst til det. det koster ikek noe hvis det sendes i retur til avsender.
Zzyzx Skrevet 18. januar 2012 #17 Skrevet 18. januar 2012 Ja jeg har tenkt om jeg bare skal returnere posten hans men kommer den ikke bare igjen til meg da siden han fortsatt står registret i folkeregisteret på min adresse? Ikke hvis du gjør det riktig. Første bud er å fjerne navnet hans fra postkassa, hvis det ikke allerede er gjort. Videre gjør du som en bruker over her sier, krysser over navn og adresse, skriver "adressat flyttet, ny adresse ukjent" på dem og dumper dem i nærmeste røde postkasse. Du kan også ringe postens kundeservice og gi beskjed om det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #18 Skrevet 18. januar 2012 Ikke hvis du gjør det riktig. Første bud er å fjerne navnet hans fra postkassa, hvis det ikke allerede er gjort. Videre gjør du som en bruker over her sier, krysser over navn og adresse, skriver "adressat flyttet, ny adresse ukjent" på dem og dumper dem i nærmeste røde postkasse. Du kan også ringe postens kundeservice og gi beskjed om det samme. Flott :-) Takk for god hjelp til å finne utav hvordan jeg skal løse dette.
Sensi Skrevet 18. januar 2012 #19 Skrevet 18. januar 2012 Kjøp en postkasse til han med hans navn på så slipper du å få posten hans i din kasse og han kan hente posten sin selv. Gi han beskjed en gang. Ellers god ide om å skrive adresser ukjent osv, men da må du jo forholde deg til hans post. Kan være verd et par hundrelapper eller hva det koster for en postkasse. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #20 Skrevet 18. januar 2012 det koster ikek noe hvis det sendes i retur til avsender. Det var jo ikke det det var snakk om. Det var snakk om videresending av post til en annen adresse. Det koster penger. Men det er riktig at retur ikke koster noe. Synes forresten ikke at TS burde kjøpe en postkasse og henge opp pga mannen som ikke klarer å ta ansvar. Jeg ville ha prøvd å snakket med posten en gang til, og da helst ikke kundeservice som gjelder hele landet, men postbud/distribusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå