Gå til innhold

6 stemmer

1. 1. Farge håret?

• Skal
      3
    • Skal ikke
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt naturlig blondt hår. Jeg har farget håret 6 ganger i hele mitt liv, nå nærmer jeg meg 30.

Jeg farget håret mørkebrunt en gang i ungdomsåra, og det så ganske bra ut. Men det var et helvete å få håret tilbake til sin naturlige blonde farge igjen,

Så nå lurer jeg på om jeg skal slå til å farge det mørkebrunt igjen? Jeg er ikke den som gjør stort ut av meg, så jeg vil tippe jeg vil få litt oppmerksomhet, forhåpentligvis ikke negativt ladet ;):sjenert:

Hvordan farge håret tilbake? Vil unngå frisør-priser, så det blir hjemme-farging i såfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har langt naturlig blondt hår. Jeg har farget håret 6 ganger i hele mitt liv, nå nærmer jeg meg 30.

Jeg farget håret mørkebrunt en gang i ungdomsåra, og det så ganske bra ut. Men det var et helvete å få håret tilbake til sin naturlige blonde farge igjen,

Så nå lurer jeg på om jeg skal slå til å farge det mørkebrunt igjen? Jeg er ikke den som gjør stort ut av meg, så jeg vil tippe jeg vil få litt oppmerksomhet, forhåpentligvis ikke negativt ladet ;):sjenert:

Hvordan farge håret tilbake? Vil unngå frisør-priser, så det blir hjemme-farging i såfall.

Kan legge til at jeg har litt over 1 meter langt hår, så man kommer til å se det godt. Jeg ser ganske ung ut sånn sett, men jeg vil liksom ikke bli den som kom i 30-årskrisa for å si det sånn :sjenert:

TS

Skrevet (endret)

Kjør på sier jeg :jepp: Farget selv håret fra lyst til mørkt før jul, og ble dødsfornøyd. Jeg er veldig lys selv, så jeg var veldig usikker på om det kom til å bli fint, var redd for å se ut som ett spøkelse. Men den lyse hårfargen (naturlig) fikk meg til å se utvasket ut, og med mørkere hår ble faktisk hudfargen min mye mer "levende". Jeg valgte å farge det med en toningsfarge først, og siden jeg likte resultatet farget jeg det permanent en stund senere.

edit: Ser du har veldig langt hår, da er det kanskje vanskelig å farge det selv?

edit 2: Håret mitt ble veldig mørkt, nesten svart, rett etter jeg farget det, men fargen blir lysere over tid og var helt perfekt etter 1-2 uker.

Endret av Momseguri
Skrevet

Kjør på sier jeg :jepp: Farget selv håret fra lyst til mørkt før jul, og ble dødsfornøyd. Jeg er veldig lys selv, så jeg var veldig usikker på om det kom til å bli fint, var redd for å se ut som ett spøkelse. Men den lyse hårfargen (naturlig) fikk meg til å se utvasket ut, og med mørkere hår ble faktisk hudfargen min mye mer "levende". Jeg valgte å farge det med en toningsfarge først, og siden jeg likte resultatet farget jeg det permanent en stund senere.

Merker at jeg ikke har farget håret mye, for jeg vet ikke hva toning betyr.. ? :sjenert: Er ikke all farge permanent? :sjenert:

TS

Skrevet (endret)

Toning vaskes ut av håret i løpet av 6-8 uker, i følge pakken. Denne fargen blir ofte veldig mørk først, og oppfører seg litt annerledes enn permanent farge. Jeg syns aldri den forsvinner helt, men den blir helt klart mer og mer borte...Jeg syns det er litt skummelt med ettervekst og sånn, så jeg bruker nesten alltid toningsfarge når jeg farger håret. Spør i butikken, de er ofte veldig hjelpsomme. Jeg er veldig fornøyd med hjelpen jeg har fått på vita og kick butikkene :)

edit: forresten, når du har så langt hår så kommer du sikkert til å trenge minst 3-4 pakker med hårfarge, så det blir kanskje ikke så mye billigere enn å gå til frisør?

Endret av Momseguri
Skrevet

Takk for svar igjen =)

Men hvordan får jeg bort fargen igjen, helt til normalt altså?

Hvor mye koster frisøren nå til dags?

TS

Skrevet

På meg går toningsfargen helt vekk etter kanskje 3 mnd. Jeg syns ikke det gjør noe at fargen forandrer seg etter hvert, men jeg vet at det er mange som syns det er helt krise. Jeg liker variasjonen jeg :fnise: Permanentfarge går ikke bort, men det nye håret som vokser ut har jo ikke blitt farget. Frisørpriser kommer veldig an på hvor man bor, bare sjekk på internett :)

Skrevet

Snakket med frisør idag. Hun påsto at fargen (toning) IKKE forsvinner i løpet av 3mnd, og at jeg ikke burde gjøre det, for det kom til å skade håret såpass mye når jeg skulle få det til "min" farge igjen... Og prisen var på svimlende 2000kr :dane:

Men jeg burde ringe flere frisører å spørre?

Jeg ser jeg har fått et par "nei" på pollen. Og jeg ville satt pris på hvorfor jeg IKKE skal bli mørk :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...