AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 har tenkt å farge håret i ettermiddag (må spare litt penger så skal gjøre det selv)... Vasket håret sist på mandag kveld. Må jeg vaske det igjen før jeg farger det? Synes det kjennes litt fettete ut (håret mitt blir fort fett). Noen som har noen erfaringer?
Momseguri Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg pleier å farge håret dagen etter jeg vasker det. Innbiller meg at fett hindrer fargen i å sitte ordentlig?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Det går nok bra. Les på pakningsvedlegget før du begynner. På noen står det at du skal fukte håret litt først..
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 det jeg også tenkte kunne være problemet. men i dag jeg har god tid til det
Gjest Levitate Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har hørt fra frisøren at man ikke skal vaske håret før man farger det, ettersom man da vasker bort den naturlige "balansen" i håret - noe som da gjør at fargen ikke vil sitte ordentlig. Det er lurest å farge håret når det er litt fett.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Man bør ikke farge det når det er helt nyvasket - ofte sitter dte igjen bittelitt sjampo- og balsamrester som kan hindre fargen i å sitte ordentlig eller gi et ujevnt resultat.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 tusen takk for alle svar tror jeg bare farger det uvasket om ikke lenge til ikke noe drastisk forandring, bare litt påfyll for å fornye fargen (er nok ikke heilt samme farge for farget hos frisør sist)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 da var det gjort gleder meg til å se resultatet ordentlig når håret er tørt. Litt ute av trening på å farge håret selv så spent på om det ble nok farge i røttene der jeg pleier å ha skillet.....
Minya Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Som tips til seinere hjemmefarginger kan jeg som veteranfarger (15 år in the process) anbefale deg å farge håret når det har gått to til tre dager siden sist du vasket det. Da vil fettet i hodebunnen også hjelpe mot sår og tørr hodebunn pga fargen, pluss at det er hysterisk mye enklere å få bort overskuddsfargen som setter seg i hodebunnen og gir deg den fantastiske nettopp farget håret-look'en med en hårfargehjelmen. (hårfargekam med børste på baksiden er genialt!)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 litt vanskelig å se selv hvordan resultatet ble. så får høre om jeg får noen kommentarer..... føler det ble litt lite farge i skillen, men mulig det er pga lyset.... men føler meg litt freshere og det var målet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå