Gå til innhold

Valp for første gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå skal jeg endelig ha en valp i hus. Fra før har jeg en voksen tispe på 13 år, men har bare hatt henne som voksen, så dette blir veldig spennende.

Jeg har lenge lett og lest etter den riktige rasen for meg i flere år, og i fjor så ble konklusjonen at Chinese Crested må passe for meg. :jepp:

I det sisste har jeg hatt litt kontakt med en oppdretter som denne uka fikk uventet en ledig puffvalp og jeg er så heldig at de spurte meg om jeg kunne tenke meg henne! :overrasket:

Jeg har litt vanskelig for å tro det hehe, for jeg har ønsket meg valp så lenge, og nå skjedde det så plutselig, skal hente henne denne uken. :sjokk:

Hun er jo det skjønneste lille nøste da. :rodmer:

Om noen har erfaring med valp, og eventuelt rasen så trenger jeg tips og råd. Det greit å vite om det er noe jeg skal huske ekstra godt på nå i starten og ting, leker, annet.

Hilsen Veslevimsa :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til! :D Det er så koselig å ha valp i huset :)

Vet ikke helt hva du kan, så litt vanskelig å komme med råd. Men du bør hvert fall vite at det krever ganske mye tid den første tiden. Ikke la den være alene i timer!

Skrevet

meld deg inn på CCforumet, der finner du info om alt du kan tenke deg og ikke tenke deg som har med rasen å gjøre.

Skrevet

Masse lykke til! :D Det er så koselig å ha valp i huset :)

Vet ikke helt hva du kan, så litt vanskelig å komme med råd. Men du bør hvert fall vite at det krever ganske mye tid den første tiden. Ikke la den være alene i timer!

Tusen takk! :biggrin:

Jeg har lest om veldig mye forskjellig egentlig de siste årene, så jeg kan litt teori kan du si.

Hun skal ikke måtte være alene i det hele tatt den første tiden, da både jeg og gubben er hjemme en stund nå, og så tror jeg at det er en fordel at storesøster her er såppas trygg alene hjemme når den tid kommer, hun har heldigvis nesten bare gode vaner å lære bort. :tommelsmil:

Hilsen Veslevimsa

Gjest Kongsdatteren
Skrevet

Da hunden til mamma var valp så ville den hele tida tisse på alle tepper, puter osv. Alting mykt. Er jo ikke sikkert at valpen din blir slik, men vær litt ops på tepper.

Skrevet
Skrevet

Da hunden til mamma var valp så ville den hele tida tisse på alle tepper, puter osv. Alting mykt. Er jo ikke sikkert at valpen din blir slik, men vær litt ops på tepper.

oi, jeg har hørt at de fleste valper ikke tisser der de sover, men dette varierer sikker, og har sikkert med hva de lærer fra tidlig og.

Oppdretter har brukt sånne tissematter til valpene, og de har blitt ganske flinke på å bruke dem, så skal kjøpe noen sånne tror jeg. :)

Hilsen Veslevimsa

• Liker 1
Skrevet

oi, jeg har hørt at de fleste valper ikke tisser der de sover, men dette varierer sikker, og har sikkert med hva de lærer fra tidlig og.

Oppdretter har brukt sånne tissematter til valpene, og de har blitt ganske flinke på å bruke dem, så skal kjøpe noen sånne tror jeg. :)

Hilsen Veslevimsa

Ja, så bra! :) Du må kose deg skikkelig! Jeg er misunnelig på deg altså!

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg anbefaler virkelig en bok som heter 100% positiv hverdagslydighet! Forrige gang brukte vi ingen bok for tips, bare tok mye på feelingen siden vi begge er vokst opp med hund. Syntes egentlig valpetiden var et rent helvete. På valpen vår, samme rase som vi hadde forrige gang, så har vi fulgt denne boka i ganske stor grad, og jeg synes vi har fått helt fantastiske resultater. En glad og lærevillig valp. Nå høres det vel nesten ut som jeg har skrevet boken selv, men jeg er bare så glad for at alt har gått over all forventning her :) Lykke til!:)

• Liker 2
Skrevet

Ja, så bra! :) Du må kose deg skikkelig! Jeg er misunnelig på deg altså!

Tusen takk! :)

Jeg som har vært misunnelig på så mange andre i flere år. :sjenert:

Men glede meg, og skal prøve å forbrede meg så godt som mulig!

Skrevet

Jeg anbefaler virkelig en bok som heter 100% positiv hverdagslydighet! Forrige gang brukte vi ingen bok for tips, bare tok mye på feelingen siden vi begge er vokst opp med hund. Syntes egentlig valpetiden var et rent helvete. På valpen vår, samme rase som vi hadde forrige gang, så har vi fulgt denne boka i ganske stor grad, og jeg synes vi har fått helt fantastiske resultater. En glad og lærevillig valp. Nå høres det vel nesten ut som jeg har skrevet boken selv, men jeg er bare så glad for at alt har gått over all forventning her :) Lykke til!:)

Så bra at du har funnet en bok du er fornøyd med. Jeg

er ikke helt sikker på om jeg skal handle inn bok enda, men

det er jo veldig nyttig så klart. :)

Skrevet

Husker når vår var liten :D Det er veldig koselig med valp.

Jeg vil passe på at de ikke blir stående ute å fryse veldig når de er små. Tips som passer årstiden.

Vær konsekvent med de tingene som er viktig for deg. Typisk, "ikke ligge i sofaen". Hvis du tror du vil rope til hunden din når den går i sofaen etter en regntur, ja da er det greit å alltid si nei. Da sparer du den for forvirringen. :) Myyyyyye lettere å venne den til slike ting som liten. :)

Husk forsikring :D

Lykke til!

Skrevet

Husk å få oppdretter til å vise hvordan du barberer ansiktet om det ikke er noe du er vant til fra før, og gå til innkjøpt av en god maskin. Om du skal teipe opp ørene må du få oppdretter til å vise deg det også. Det er en del pelsstell så du trenger en god shampo og balsam og en god børste. Halsbånd med glatt innside er en fordel, da slipper du floker i nakken.

Det er det jeg kommer på i farta om puffen :)

Skrevet

Jeg venter også på valp og har gått til innkjøp av denne boken og en del til. Den er helt fantastisk!

Jeg sluker hundebøker for tiden, akkurat nå leser jeg the culture clash. Anbefales den også.

Skrevet

Husk å få oppdretter til å vise hvordan du barberer ansiktet om det ikke er noe du er vant til fra før, og gå til innkjøpt av en god maskin. Om du skal teipe opp ørene må du få oppdretter til å vise deg det også. Det er en del pelsstell så du trenger en god shampo og balsam og en god børste. Halsbånd med glatt innside er en fordel, da slipper du floker i nakken.

Det er det jeg kommer på i farta om puffen :)

Oppdretter har sakt at jeg får en gjennomgang når jeg henter henne, og så står det mye fint om utstyr og slikt på siden dems og.

De er veldig hyggelige og tilbyr hjelp med mye.

Jeg trenger å kjøpe en god sjampo med tanke på hun eldre berta her og, så sjampo blir det, og litt annet stelle saker som du nevner.

En ting jeg vet er viktig å kjøpe et par av er tyggeleker, hun jeg har fra før leker ikke med leker så her er det manko. hehe :gjeiper:

Skrevet

Oppdretter har sakt at jeg får en gjennomgang når jeg henter henne, og så står det mye fint om utstyr og slikt på siden dems og.

De er veldig hyggelige og tilbyr hjelp med mye.

Jeg trenger å kjøpe en god sjampo med tanke på hun eldre berta her og, så sjampo blir det, og litt annet stelle saker som du nevner.

En ting jeg vet er viktig å kjøpe et par av er tyggeleker, hun jeg har fra før leker ikke med leker så her er det manko. hehe :gjeiper:

Så bra, har en av hver selv, både naken og puff :)

Hvilken oppdretter er det puffen din kommer fra?

Skrevet

Så bra, har en av hver selv, både naken og puff :)

Hvilken oppdretter er det puffen din kommer fra?

Hun er en Sunstreaker :), hva med dine?

Skrevet

Hun er en Sunstreaker :), hva med dine?

sunstreaker har flotte hunder, er din fra Fire-kullet, de som ble født i starten av desember?

Jeg har eugenios-hunder:)

Skrevet

sunstreaker har flotte hunder, er din fra Fire-kullet, de som ble født i starten av desember?

Jeg har eugenios-hunder:)

Nei, valpen er fra Hera+Hugo, valpekjøpere som trakk seg så lille vennen ble plutselig ledig igjen

...gjør ikke meg noe da hehe. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...