Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har bestemt oss for å ta en langhelg i Riga i løpet av våren. Vi tenkte kanskje mars/april/mai.

Har noen av dere vært i Riga og har anbefalinger å dele med meg, enten når det gjelder hoteller, uteliv, spisesteder og spennende ting å gjøre? Hvordan er shoppingen? Hva kan man egentlig finne på i en by som Riga? Når i perioden februar-juni er det finest der?

Vi gleder oss veldig da det blir vår første skikkelige kjærestetur (tidligere har vi bare reist småturer sammen med hans to barn), og vil jo at det skal bli så bra som mulig! :rodmer:

Alle innspill tas imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svaret du vil ha, men jeg hadde valgt en annen by.

Skrevet

I Riga skjer det fint lite. Hyggelig sted for avslapning, men ikke for de store opplevelsene.

Skrevet

Ikke svaret du vil ha, men jeg hadde valgt en annen by.

Javel, hvorfor? Og evt hvilken? :)

Skrevet

Synes Riga var en fin by jeg,men veldig kaldt der i slutten av april.... Spa er billig der,så det ville jeg ha anbefalt,mulig det er best å forhånds bestille. Er flere spasenter i Jurmala,uten for Riga.

• 2 uker senere...
Skrevet

Var i Riga i fjor i mars på kjærestetur! Litt kaldt ja, men fantastisk by! :)

Mange store shoppingsentre å velge mellom, billige og unike klær :) Eneste komiske med det er at størrelsene er veldig små.. Jeg bruker M i klær her hjemme, måtte faktisk opp i XL og XXL i butikkene der! :D Samme med sambo ;) Hihi. Også må man få med seg markedshallene! 5 gedigne haller med forskjellige tema i hver hall: Fisk, kjøtt, ost, kaker osv. Ikke så fristende å handle der men opplevelsen var fatastisk morsom! :)

Ellers er gammelbyen utrolig koselig å vadre i! Trange små gater, gamle bygg, severdigheter, små butikker osv.

Og nydelig mat! Spiste mye på japanske restauranter, men kan anbefale Rosengrahlz hvis man vil ha en opplevelse utenom det vanlige! Middelalderrestaurant fra 1200 tallet, godt gjemt nedi i en kjeller, ingen vindu, kun opplyst av sterinlys! Skikkelig romantisk :) Og servitørene er kledd sånn som på 1200 tallet :) Må muligens bestille bord der. Og Lido da! Enorm buffet!

Husker ikke hva hotelle vårt het, men betalte ca 300 kr per natt (tre-stjerners), var veldig sentralt og kjempefint til den prisen, bedre enn mange hotell vi har bodd på her i Norge! Vil dere ha spa-hotell anbefales Hotel Islande (fire-stjerners). Ett vennepar bodde der, litt dyrere, men til gjengjeld både spa og bowling på hotellet :)

I en sentral park finner man "hengelåsbroen", bare å google det, sukk så romatisk.. :)

Også var vi på Skyline bar! På toppen av ett hotell med fantastisk utsikt over byen. Veldig fint om kvelden, stort utvalg av spennende drinker og bra stemning :)

Sambo er veldig intresert i biler, så avla også ett besøk på Rigas Motormusem. Til og med jeg syntes det var mye stilig å se, enda det ikke er min store intresse ;)

Håper dette var litt til hjelp, god tur! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...