Gå til innhold

Bartender ved fri bar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha fri bar etter middagen, med øl og vin og kanskje litt annet. Utover det har gjestene med det de ønsker selv.

Jeg føler at vi må han en person som holder orden i baren uansett om folk ikke skal betale. Tenker på å åpne flasker, bokser og kartonger, og holde litt orden.

Ser for meg at det fort kan bli kaos om alt skal stå framme og folk skal ordne seg selv. Føler også at en ansvarlig person som deler ut gjør det hele litt mer stilig enn en stor haug hvor alt flyter. Kommer sikkert til å gå mer drikke også, om alt slippes løst :sjenert:

Har ikke tenkt meg noen fyllefest, men det skal være litt løs snipp og god stemning. Tenker at når det er gratis kan det være greit med den lille kontrollen det gir at det faktisk står en kar i baren.

Mannen derimot mener at drikken kan stå fremme slik at folk forsyner seg selv, og at det ikke trengs en egen person til å holde styr på dette. Han mener det kan bli ukomfortabelt å gå å "forlange" eller "be om" drikke hver gang. Han vil heller ikke ha noe flatfyll, men er ikke bekymret for hverken det eller kaos.

Hva tror dere er best?

Videoannonse
Annonse
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg hadde nok ønsket å ha bartender - rett og slett fordi det er lettere å holde litt orden da ja :jepp: Og, dersom dere skal ha muligheten til at folk kan blande seg drinker, er det jo kjekt om det står noen der som kan blande for dem ;) Det er jo også kjekt om øl og hvitvin kan stå kaldt, og at det da er bartender som henter frem dette, hvis noen vil ha isbiter at en bartender fikser det osv.

Det blir litt mer orden, rett og slett ;) Og mindre sjanse for at noen "tar den helt ut" og blir skitfulle ;) (For med fri bar, er det unektelig noe større sjanse for det enn ellers - det er ikke alle som kjenner sine egne begrensninger)

Skrevet

Jeg ville så absolutt hatt bartender. Vi skal faktisk ha det siden vi også skal ha fri bar. Tror det er lite lurt å ha alkoholen stående fremme. Det kan fort føre til noen blir fulle, at det blir uryddig og sølete og jeg synes uansett at det tilfører en del klasse^_^

Skrevet

Du kan jo prøve å selge det inn ovenfor mannen din ved å si at da har gjestene mulighet til å bestille seg litt "finere" drinker, som ikke alle kan å mixe selv.

Kjekt å bare kunne be om en Cosmo eller en Gin&Tonic, å få servert den med lime og is, og alt det som skal være med, istedet for at det blir bare "hjemmemekk" og slumping når man skal prøve å lage selv.

Vi skal også ha bartender :)

Skrevet

Etter svarene her og samtaler med venninner har jeg bestemt at det må være bartender i baren.

Mannen er ikke så veldig stri på det, han gir meg siste ordet i denne planlegginga ;)

Takk!

• Liker 1
Skrevet

Henger meg på her: Vi skal også ha bartender, tror nok det er best slik! Faktisk mannen sitt forslag :)

Er redd for at det blir fyllefest og masse rot om vi ikke har en som ordner drinker.

Skrevet

Vi skal ikke ha bartender.

Våre venner kan styre seg og det blir ikke fyllefest selv med åpen bar uten bartender.

Skrevet

Høres veldig fornuftig ut med bartender :)

En som kan holde orden og sørge for at vin/øl blir satt kaldt osv..

Håper du får viljen din :jepp:

Skrevet

Vi hadde planer om en bartender som skulle hjelpe folk med drinker (en venninne av meg) - men det viste sege at folk foretrakk å styre drinkene sine selv, så barpersonen ble raskt overflødig, og vi lot henne slippe å stå der.

Skrevet

I alle åpne barer jeg har vært borti, så har det vært sterkt behov for bartender, ellers drikker folk seg til hinsiden av hinsiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...