Gå til innhold

Åpen barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har tenkt oss i en åpen barnehage som kommunen her driver. Noen som har erfaring med det?

Det åpner kl 9. Må man ringe og "melde seg på" eller noe sånt? Eller er det bare å møte opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åpen barnehage er et leke- og samværtilbud for barn i alderen 0-6 år i følge med en omsorgsperson. Det er ingen påmelding, og de som ønsker å bruke tilbudet benytter seg av det når de selv måtte ønske, innenfor åpningstiden.

Står det på siden til min kommune.

Skrevet

Åpen barnehage er et leke- og samværtilbud for barn i alderen 0-6 år i følge med en omsorgsperson. Det er ingen påmelding, og de som ønsker å bruke tilbudet benytter seg av det når de selv måtte ønske, innenfor åpningstiden.

Står det på siden til min kommune.

Okay! Da tror jeg ikke jeg "gidder" å ringe... Har du prøvd tilbudet selv?

Skrevet

Har prøvd en kommunal med gode resultater.

Gutten ble sosialisert og storkoste seg, men etter noen timer begynte han å bli sliten så da tok vi turen hjem.

De kommunale er gratis mens noen private tar betalt.

Skrevet

Når vi brukte Åpen Barnehage var det ikke snakk om påmelding. Synes Åpen Barnehage er et flott tilbud, for øvrig! :)

Skrevet

Her hos oss var det også bare å møte opp. Det var en menighet av ettellerannet slag som arrangerte, det er veldig vanlig her i byen. Jeg syntes det var greit de to første gangene, men tredje gang vi var der, begynte de å mase (ja, ikke bare spørre, men mase litt) om at vi måtte skrive oss på en liste og komme på kveldsmøte med informasjon om menigheten og kirken. Følte meg litt ekkel etterpå (da vi ikke var interesserte i å bli med i menigheten), at jeg utnyttet barnehagen uten å gi noe tilbake, så jeg sluttet å gå der.

Gjest Misteltein
Skrevet (endret)

Hei!

Vi har tenkt oss i en åpen barnehage som kommunen her driver. Noen som har erfaring med det?

Det åpner kl 9. Må man ringe og "melde seg på" eller noe sånt? Eller er det bare å møte opp?

Her så var det åpen barnehage fra 0-1 år, og fra 0-6 år. Jeg syns begge var flotte. Jeg gikk mest i den fra 0-1 år for det var der jeg traff flest som var i permisjon, og fleste var ny i rollen. Det var stas for sønnen min. Jeg så at han tittet veldig på barna som løp rundt, herjet, krabbet osv. JEg fikk mange ny venner via åpen barnehage.

Det var bare å møte opp hos oss. Begge var gratis. :)

Endret av Misteltein
Gjest Consensio
Skrevet

Her i byen er det også bare å møte opp.

Har ikke barn selv, men er tante til en gutt og han og moren er ofte i den barnehagen og jeg har vært der med tantungen min et par ganger.

Det må være med en voksenperson, altså man ikke levere barnet og gå.

Det som er morsomt (iallefall her i byen) er at det er mennesker der fra alle verdenshjørner, og mødrene går sammen for å lage mat, så i denne barnehagen så har de hatt marrokansk mat, pakistansk mat, thailandsk mat osv osv :)

Skrevet

Her er det også bare å møte opp. En voksen må være med og her koster det 20 kr per gang. Jeg synes det var ok, men det var veldig travelt og stressende med 20-30 barn og like mange voksne på et ikke spesielt stort rom. I tillegg var de aldri utendørs. Det var ikke helt for oss, så vi brukte det ikke så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...