Linsi Skrevet 31. desember 2003 #1 Skrevet 31. desember 2003 Da jeg spurte venninnen min om hun ville være forlover ble hun kjempeglad og gledet seg over oppgaven. To uker senere bestemte hun seg for å være i Spania fra nå og fram til slutten av juni. Bryllupet er 31.juli. På grunn av dette tenkte jeg litt på og finne en annen forlover, men fant ut at det sikkert løste seg uannsett, og synes det ville være dårlig gjort av meg og spørre noen andre. Jeg har heller ingen andre jeg har noe stort ønske om å spørre. Vi var en tur på kafe i går. Da sa hun at hun angret og lurte på om jeg ikke kunne spørre noen andre. Hun gruet seg til talen eller noe. Jeg vet ikke om hun mente det, eller bare var noe hun sa. Jeg sa at jeg synes det var litt dumt av henne og si dette nå, og spurte om hun var sikker på dette. Vi ble enige om at hun fortsatt skal være forlover. Synes dere det er riktig, eller skal jeg velge noen andre?
Holly Hobbie Skrevet 31. desember 2003 #2 Skrevet 31. desember 2003 De forloverne assa...skjønner godt at du er i tvil om hva du skal gjøre. Hva med å tilby henne noen andre oppgaver enn å holde tale? Kan hun ikke heller skrive sang, lese dikt, gjøre andre ting som er mer praktisk? Eller er det kanskje påkrevet at en forlover skal holde tale? Jeg hadde blitt litt nervøs selv hvis noen spurte meg om å være forlover...men mest beæret, selvsagt!
Gjest Tex Skrevet 31. desember 2003 #3 Skrevet 31. desember 2003 Jeg hadde tatt henne på ordet. Finn deg en annen. Da har du sjans til å velge en du kan dele forberedelser med også.
Gjest sunshine-t Skrevet 31. desember 2003 #4 Skrevet 31. desember 2003 uten å trampe noen på tærene nå, men jeg hadde nok valgt en annen jeg asså. det virker jo ikke som hun er interesert egentlig.. drar hun til spania, går hun jo glipp av det meste. du får ikke noe tid med henne eller noe. å holde en tale kan være skremmendes ja, men hallo.. det er deg hun holder talen til, det er ikke verdens undergang viss hun ikke får fremført den på kongelig vis. så lenge dere skjønner hva hun holder på med. det er det som betyr noe... :-? og hun kan jo heller gjøre noe annet viss det er kun talen som skremmer henne fra forloverrollen. jeg vet jaffal at viss min forlover hadde gjort noe sånn der, så hadde jeg hatt hakeslipp frem til enste år... litt av en venninne.. men jeg håper for din del at dere finner ut av det, uansett hva dere gjør :blunke:
Gjest Poirot Skrevet 31. desember 2003 #5 Skrevet 31. desember 2003 Jeg hadde tatt henne på ordet. Finn deg en annen. Da har du sjans til å velge en du kan dele forberedelser med også. Enig.
Gjest Tex Skrevet 31. desember 2003 #6 Skrevet 31. desember 2003 Det er mye som kan skje rundt hele forloverstyret. Min forlovers mann ble i høst diagnostisert med alvorlig kreft. Han har vært mer på sykehus enn hjemme de siste månedene. Strålebehandlingen hjalp ikke så neste uke skal han inn og opereres. Kanskje han ikke overlever. Uansett regner jeg med at min forlover har annet å tenke på enn mitt bryllup de neste månedene. Overlever han operasjonen vil han være veldig pleietrengende i lang tid. Forberedelsestiden for meg og min forlover blir ikke i nærheten av hva jeg hadde forestilt meg. Men hun er min beste venn, og vi har lovet hverandre gode og onde dager. Så selvom mine dager er gode, er hennes dårlige, og jeg ønsker å være der for henne og støtte opp om henne i sannsynligvis den tøffeste tiden i hennes liv. Tanken på å bytte forlover har ikke slått meg. Hun er min aller beste, og det finnes ikke fullgode alternativer. Likevel har jeg bedt min elskede lillesøster om å være stedfortreder i de tilfellene der jeg har et reelt behov for forloveren min, og min venninde er forhindret fra å stille opp. Vi er alle tre inneforstått med denne ordningen, og den fungerer supert for oss. Poenget med denne lille enetalen er enkelt. Ting blir som de blir. Er det noe en ønsker seg må en sørge for å skaffe seg det. Og går det ikke, vel, så ordner det meste seg allikevel.
Tusenfryd Skrevet 31. desember 2003 #7 Skrevet 31. desember 2003 Hun er da ærlig med deg - da synes jeg du skal ta henne på ordet og respektere henne for det. Det var sikkert ikke lett for henne å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå