Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tråløst internett til jul.

Glimrende siden jeg har bærbar pc. Nå slipper jeg å gå ned i kjelleren å låne "hans" ledning. Ikke mye vits hvis man må sitte ved siden av den stasjonære :lol:

Sambo prøvde å installere dette i går. Fikk det ikke helt til :cry:

Er det vanskelig å få til å fungere? Har det noe å si på forbindelsen? At internett blir tregere. Har bredbånd heldigvis.

Er bare så utålmodig..

Ha ett godt nytt år alle sammen forresten :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådløst nett er guds gave til nerder med laptop. :D Men det kan være djevelens gave til ikke-nerder.

Noen trådløse nett er veldig enkle å sette opp (så og si bare å plugge i) mens andre er veldig vanskelige. Vi hadde en trådløs løsning fra Zyxel og selv med to nerder i hus tok det 6 timers konfigurering før det fungerte. Og da fungerte det bare halvveis (kryptering og macadressefiltrering fungerte ikke), men det var fordi det var feil på utstyret. Om noen dager får vi levert nytt utstyr fra 3com og jeg håper det fungerer bedre!

Alle merker og produkter er forskjellig, så å gi en bruksanvisning på trådløse nett på generelt grunnlag går ikke. Det som jeg sier (jobber på support) til de som lurer på om trådløst nett fungerer, er at det gjør det og den eneste informasjonen de trenger fra internettleverandøren er at det brukes DHCP og ikke fast ipadresse. Resten må kunden finne ut av selv (eller spørre produsent/forhandler/bruksanvisning/bekjente om hjelp).

Skrevet

Vi har trådløst utstyr fra 3com, og nå ligger jeg syk i senga med laptop og nettverk/internett uten en eneste ledning koblet til laptopen. Tror det tok mannen omlag ti minutter å få igang det trådløse nettverket jeg.... Og han er ingen stor nerd egentlig, det bare fungerte helt greit alt sammen.

Har satt opp wep-nøkkel også, så ikke naboen skal snike seg inn på nettverket vårt og gjøre hyss...

Skrevet

Jeg må si at jeg har forandret mening hva konfigurering av wlan gjelder! Vi fikk 3com OfficeConnect wlan i går (som erstatning for Zyxel som ikke fungerte). Og dette gikk som smurt! Jeg satte det opp helt selv (jada, jeg kan det her, men jeg har lite snøring på hvordan nettet her hjemme egentlig er organisert frem og tilbake). Oppe på 10 minutter. Kjempeenkelt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...