Gå til innhold

Chili con carne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en hermetisk bønneboks, skal den sausen oppi chili con carne??

Skrevet

Kommer an på hva slags bønner du har...

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier ikke å ta i all sausen fra tomatbønner, hvis jeg bruker det, men om jeg bruker chilibønner eller andre smaksbønner, er sausen kjempeviktig. Jeg bruker stort sett bare bønner i god saus, chilien blir mye bedre da! :)

Skrevet

er sånne kidney beans i saus. står ikke at det er noen spesifikk saus på hermetikkboksen!

Skrevet

Jeg lar laken på "kidney beans" renne av før jeg tilsetter bønnene. Jeg liker ikke konsistensen på den.

:heks:

Skrevet

Jeg har hørt at man bør skylle hermetiserte linser og bønner nøye for å redusere sodiuminnholdet i dem. Nå gjaldt ikke dette bønner med smakstilsetninger tror jeg. Jeg skyller uansett alltid "vanlige" kidneybønner nøye, gunket som er i pakken smaker ikke akkurat rasende godt i sausen til chili og andre matretter! :)

• Liker 1
Skrevet

Bruker du tomatbønner i saus har du i sausen, mens bønner i saltlake må skylles godt under rennende kaldt vann.

• Liker 1
Skrevet

er sånne kidney beans i saus. står ikke at det er noen spesifikk saus på hermetikkboksen!

Da er det ikke saus men lake, den må du ikke ha i gryta!

Skrevet

Du må ikke skylle dem. I noen oppskrifter brukes sausen/laken fra boksen, men det er heller ikke nødvendig. Gjør som du vil. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...