AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Har en hermetisk bønneboks, skal den sausen oppi chili con carne??
andy capp Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Kommer an på hva slags bønner du har... 1
Eilina Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Jeg pleier ikke å ta i all sausen fra tomatbønner, hvis jeg bruker det, men om jeg bruker chilibønner eller andre smaksbønner, er sausen kjempeviktig. Jeg bruker stort sett bare bønner i god saus, chilien blir mye bedre da!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 er sånne kidney beans i saus. står ikke at det er noen spesifikk saus på hermetikkboksen!
Brunhilde Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Jeg lar laken på "kidney beans" renne av før jeg tilsetter bønnene. Jeg liker ikke konsistensen på den.
kazcade Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har hørt at man bør skylle hermetiserte linser og bønner nøye for å redusere sodiuminnholdet i dem. Nå gjaldt ikke dette bønner med smakstilsetninger tror jeg. Jeg skyller uansett alltid "vanlige" kidneybønner nøye, gunket som er i pakken smaker ikke akkurat rasende godt i sausen til chili og andre matretter! 1
Pria Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Bruker du tomatbønner i saus har du i sausen, mens bønner i saltlake må skylles godt under rennende kaldt vann. 1
Pria Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 er sånne kidney beans i saus. står ikke at det er noen spesifikk saus på hermetikkboksen! Da er det ikke saus men lake, den må du ikke ha i gryta!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 Du må ikke skylle dem. I noen oppskrifter brukes sausen/laken fra boksen, men det er heller ikke nødvendig. Gjør som du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå