AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Hei! Jeg skal begynne på Albyl-E pga tre aborter det siste året. Jeg har tatt masse blodprøver, men de finner ingenting galt. Er det flere som går på albyl-e nå før de blir gravid? Noen som har merket noen bivirkninger? Er det noe man helst skal unngå når man går på slikt? Da tenker jeg på alkol og røyk blant annet. Andre medisiner det ikke skal blandes med?
Penny Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 http://www.felleskatalogen.no/medisin/albyl-e-75-mg-og-160-mg-nycomed-pharma-545831
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Legen er kjekk å snakke om medisinbruk, spesielt under svangerskapet. Røyk og alkohol skal du da holde deg langt unna i svangerskapet uansett. Jeg brukte Albyl-E under svangerskapet og kjente ikke noe spesielt. Hadde masse plager da, men det var nok pga svangerskapet.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Røyk og alkohol skal du da holde deg langt unna i svangerskapet uansett. Det er jo en selvfølge. Jeg snakker om FØR svangerskapet, og blodfortynnende sammen med alkohol og røyk
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 http://www.felleskatalogen.no/medisin/albyl-e-75-mg-og-160-mg-nycomed-pharma-545831 Jo, takk for link, men jeg syns det er enklere å høre fra andre hvilke erfaringer de har.
Athene Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Abyl-E er temmelig harmløst, det er omtrent det samme som disipril. Største risikoen er økt blødningsfare, men det bør ikke være noe problem når man er ung og frisk og ikke går på andre medisiner. Sliter du med SA eller å bli gravid skal du uansett holde deg langt unna alkohol og røyk også før du blir gravid. Flere undersøkelser viser at inntak av alkohol og røyk øker sannsynligheten for SA selv ved inntak før testen blir positiv.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har virkelig ingen planer om at mitt vanlige liv skal stoppe opp kun fordi vi har lyst på baby. Så her fortsetter jeg som før. Ikke at jeg drikker så enormt mye, men jeg kommer iallefall ikke til å sitte edru på festlige lag, og få halve bygda til å tro at jeg allerede er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå