fridr Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Skal dere ha galla, gårdsbryllup, tema (50-tall, middelalder osv), fest på hotell, slott, eller bare en fin dag på lokalet uten alt for masse styr? Spennende å høre hvordan andre ser for seg dagen sin.
Amens Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Har vel ikke så fryktelig mye tema, men festen skal være på ett hotell som ble bygget i klassisk stil på 20-tallet. Jeg tenker å pynte med papirmasker og oregamifigurer^_^
Samulita Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Romantisk bryllup i Roma Med tanke på kjolen min og bilen vi skal leie osv så kan man kanskje si at vi har et slags 30-talls tema. Men det gjelder ikke for gjestene våre.
ihl Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Her blir det ganske enkelt, vi skal ha vielse med barnevelsignelse inkludert, deretter blir det superenkel middag med de nærmeste (gryterett, hjemmelagde rundstykker og god salat), og så kaffe og masse deilige kaker sammen med familie og venner. Vi ønsker at lillegutt skal være i fokus da utgangspunktet var "barnevelsignelse/ navnefest". Men siden alle vi er glade i er samlet likevel så gifter vi oss samtidig. Så da blir det litt bryllup også ;-) Skal ha brudekjole som er bestilt på nett, jeg venter i spenning! Mannen skal ha fin dress, det samme med storebror, og lillebror (siden vi ikke skal ha ordentlig dåp blir det feil med dåpskjole). Veldig spent på reaksjonene til familie og venner på at vi gjør det på denne måten, foreløpig er det bare positivt, bortsett fra en venninne som virker småsnurt. Syns det er dumt om noen føler seg "snytt" for bryllup, men det føles veldig rett for oss å gjøre det på denne måten. :-) 4
Thyfire Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Vi skal også ha gårdsbryllup Fortell litt om opplegg,mat, lokale, vielse? :D
Ninnin86 Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Vielsen finner sted i en gammel kirke på hjemplassen til min forlovede. Deretter skal vi fotograferes av en bekjent av oss, mens gjestene får anledning til å enten slappe av litt eller reise til lokalet, som er en gård (omgjort til selskapslokale) hvor de blir mottatt med varm gløgg Vi ankommer lokalet ca klokken 17, og da blir det en treretters middag (kremet soppsuppe til forrett, ytrefilet av okse og hjemmelagde elgkarbonader + tilbehør til hovedrett og hjemmelaget vaniljeis med himmelsk bærsaus til dessert). Hele arrangementet blir veldig tradisjonelt, og vi skal blant annet ha standard/tradisjonell brudevals (mel: "Trønderbrura"). Vi har åpen bar med egen bartender og selvinnkjøpt drikke Ellers blir det live-band og masse dansing utover kvelden! Og etter at alt er over trekker vi oss tilbake til suiten vi har leid på det ene hotellet i byen Vi skal ha samtale med presten nå neste onsdag, og da skal vi spikre programmet i kirken. Jeg har to fettere som skal synge og spille for oss, blant annet everything i do i do it for you av bryan adams Det er min favoritt, og den beskriver så godt hvor mye min kjære betyr for meg Vi tenkte litt på hestetransport fra kirken til lokalet, men det kan fort bli litt kaldt! Er jo snakk om ca 2 mil, så da blir brudens nesetipp rød, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Vi har ikke noe spesielt tema. Gifter oss i en kirke fra 1438, ikke noe spesiell transport, men så middag på en restaurant i skogen, og så hæla i taket med live band til fest på kvelden.
Anglofil Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Vet ikke helt hva jeg skal kalle bryllupet vårt. Vi hadde utevielse på en gård, men det var enkelt, elegant og romantisk vil jeg si. Hvitt med lys rosa som farger. Mvh Yvonne
Alissia Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Vi skal ha en romantisk og intim vielse i Wien kun med 4 vennepar, og så en gedigen låvefest når vi kommer hjem for ca 100 pers (venner og familie). Tema for låvefesten blir mer av den "rustikke" typen; uformelt men likevel litt formelt. Høy, stearinlys, langbord og live band. Tror det blir bra :-)
Gjest Doh Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Ganske vanlig fest her. Men på en gammel prestegård som er veldig fin da
Gjest badeand1 Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Gårdsbryllup høres utrolig koselig ut. ^^
NewYorkNewYork Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Ikke noe spesielt tema. Slik det ser ut skal vi ha et lite bryllup på et hotell. Vielsen vil forgå ute i en liten innebygd hage og så er selskapet med rundt 20 gjester i lokaler som ligger i tilknytning til hagen. Det blir et cocktail-bryllup hvor vielsen er om ettermiddagen dresscoden er da mørk dress for han og cocktalkjole for henne. Bruden inkludert Dekorasjoner og slikt blir veldig enkelt med det meste hvitt iblandet litt blått, spesielt er jeg glad i blå blomster. Så mørke som mulig Siden praktisk talt alle gjestene må reise og overnatte (noen reiser veldig langt) kommer vi til å ha noe program på fredag og søndag også, men dette har vi ikke tenkt ordentlig på ennå. For mange vil det være første gangen de i det hele tatt er i området, så aktiviteter vil vel inneholde litt sightseeing.
Mischa Skrevet 19. januar 2012 #15 Skrevet 19. januar 2012 Vi skal ikke ha noe spesielt tema. Føler mye av stemningen er satt grunnet valg av lokaler og det er få tema som passer inn (vi har festen på en restaurant). Men må innrømme at det ser veldig gøy ut med disse temabryllupene man ser i engelske bryllupsblader! Men tror nesten man må ha en bryllupsplanegger for å få alt til å bli skikkelig gjennomført og stilig!
melly666 Skrevet 19. januar 2012 #16 Skrevet 19. januar 2012 Det er en god stund til jeg blir gifteklar, men har sett det for meg ganske klart i hodet, så kan vel komme med mine foreløpelige idéer iallefall. Jeg har to drømmebryllup. Nr. 1 Reise til et slott/villa i Italia (Toscana høres bra ut) og holde vielsen ute i hagen med mange trær rundt osv. Et slikt bryllup ville da vært med aller nærmeste familien og noen få venner. Luksusmiddag inne, og gallestemning. Nr. 2 og den jeg satser mest på Høstbryllup før det blir veldig kaldt. Holde det utendørs i en fin hage, og bli giftet av f.eks en Unitar. Ha et koselig lokale med mørk lilla som hovedfarge og blomster i høstens farger - mye oransj (burnt orange). Hadde vært superkos om alle damene hadde kjoler som passet inn i temaet (oransj, lilla, brunt, rødt - egentlig alt utenom gult eller grønt) og mennene hadde detaljer i samme stil (blomt ect). Da ville det vært tanter, onkler, nærmeste familie og venner. Ser for meg at det ville vært kjempekos. Bryllupskjolen ville da vært i champagne med et farget bånd rundt eller lignende. 1
Bongo11 Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 Herregårdsbryllup i Sverige Kjolen min passer tilfeldigvis veldig godt inn
alesund Skrevet 20. januar 2012 #18 Skrevet 20. januar 2012 Ikke noe spesielt tema her heller. Det som jeg syns er viktig er at det er en rød tråd gjennom hele dagen...jeg har valgt en helt enkelt stil, uten for mye krimskrams. Har leid det flotteste (syns nå jeg) i byen for å få den perfekte rammen rundt dagen!
Gjest norah Skrevet 21. januar 2012 #19 Skrevet 21. januar 2012 Tema? Temaet er vel at vi drar til Barcelona alene og gjør akkurat hva vi vil. Ingen er invitert, og det er hele poenget. Jeg vil si at jeg tilsammen har brukt kanskje.....30 min på kjøp av kjole/organisering av praktiske ting, og så må vi vel få bestilt noe flybilletter/overnatting eigang. Jeg er skamløst lite nøye på dette her, merker jeg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå