Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags "triks" bruker frisørene?

de jeg vet om:

1. de setter alltid produktet de stayler håret med på hyllen foran deg. Slik skal vi få lyst på produktet.

2. de spør om kur, og når du skal betale så er det svinedyrt for denne kuren. Noe de selvsagt ikke har sagt noe om da de spurte om du ville ha kur.

3: usikker på om dette er et triks, men de børster alltid det lange håret mitt med plast børste når det er vått, noe som gjør at håret blir veeeldig slitt. Ellers anbefaler man jo naturbørste, men de bruker sikkert plastikk for å få håret mer slitt sånn at man må gå til frisør oftere...

4. Sier at man ALDRI må farge håret hjemme.

5. sier at man MÅ kure håret

noen flere som vet om triks frisørene gjør for å selge bedre?? :)

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest bamsemumsa
Skrevet

De spør om de skal vaske håret. Eller så sier de at håret måå vaskes for da blir det lettere for de å klippe. lol!

Jeg betalte 450,- for å klippe tupper sist. Veldig dyrt! spesielt siden det IKKE var i Oslo. Der er det vel umulig å komme under 450,-? :P

Hos den frisøren jeg pleier å klippe meg, tar de 350,- noe som er ganske ok :-)

• Liker 2
Skrevet

for en latterlig tråd...!

• Liker 4
Skrevet

De spør om de skal vaske håret. Eller så sier de at håret måå vaskes for da blir det lettere for de å klippe. lol!

Jeg betalte 450,- for å klippe tupper sist. Veldig dyrt! spesielt siden det IKKE var i Oslo. Der er det vel umulig å komme under 450,-? :P

Hos den frisøren jeg pleier å klippe meg, tar de 350,- noe som er ganske ok :-)

Jeg betalte 590 for klipp av tuppene igår, heller ikke i Oslo.

Gjest Nenya82
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1326901877' post='10334224]

for en latterlig tråd...!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det laget to like tråder???

Skrevet

Hvorfor det?

Er ikke frisører opptatt av at kunden skal bruke mest mulig penger?Det har jeg inntrykk av,men sånn er det vel alle steder der man skal selge en vare.Butikker har jo sine triks så hvorfor ikke frisører også?

Fordi det er en tråd for og henge ut yreket til frisører! Hvilken nytte ser du i denne tråden?

Nei, jeg har opptatt av at du skal ha best mulig hår!

Det kalles anbefalinger, om du vil kjøpe det er jo opp til deg!

• Liker 1
Gjest Nenya82
Skrevet (endret)

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1326902365' post='10334259]

Fordi det er en tråd for og henge ut yreket til frisører! Hvilken nytte ser du i denne tråden?

Nei, jeg har opptatt av at du skal ha best mulig hår!

Det kalles anbefalinger, om du vil kjøpe det er jo opp til deg!

Endret av Nenya82
Skrevet

hva slags "triks" bruker frisørene?

de jeg vet om:

1. de setter alltid produktet de stayler håret med på hyllen foran deg. Slik skal vi få lyst på produktet.

2. de spør om kur, og når du skal betale så er det svinedyrt for denne kuren. Noe de selvsagt ikke har sagt noe om da de spurte om du ville ha kur.

3: usikker på om dette er et triks, men de børster alltid det lange håret mitt med plast børste når det er vått, noe som gjør at håret blir veeeldig slitt. Ellers anbefaler man jo naturbørste, men de bruker sikkert plastikk for å få håret mer slitt sånn at man må gå til frisør oftere...

4. Sier at man ALDRI må farge håret hjemme.

5. sier at man MÅ kure håret

noen flere som vet om triks frisørene gjør for å selge bedre?? :)

De er selgere.Brukte en salong i flere år.Hver gang,så satte de frem produkter. Svindyre.

Selvsagt brukte de et av produktene,og la ut om hvor bra det var. Jeg bruker ikke noe annet nå, sier de hver gang.(hvorfor bytte ut da?)

Syns det var så påtrengende,at jeg valgte å kutte ut den salongen.

En gang sier hun,vil du HA en hårkur i? da regningen skulle betales,så kostet den kuren 160 kr. Hun brukte kansje en spiseskje av stoffet,så da kan man undre seg hva literprisen er,eller hva flasken koster. Syns det er f...så frekt.

Så fra å ha meg som kunde en gang i mnd,så har de mistet meg

• Liker 2
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Frisører er jo selgere, og selsagt vil de prøve å påvirke deg til å kjøpe. Akkurat som reklame gjør, akkurat som alle andre selgere gjør. Det er jo naivt å tro noe annet. Synes de bør få lov til det også jeg, det er jo mitt ansvar hva jeg bruker penger på. At disse kan komme til å overtale meg er like lite overraksende som at damen i klesbutikken prøver å selge meg noe.

Min frisør er kjempehyggelig, hun hører på det jeg sier, og maser ikke om at jeg MÅ kjøpe slik og sånn. Har til dags dato kun kjøpt en saltvannspray av henne (som hun anbefalte, men hun hadde den i når hun klipte så jeg kunne prøve, også kom jeg tilbake noen dager senere å kjøpte den, fordi jeg likte den så godt)l! Ellers har jeg aldri blitt spurt om kuring (og blir jeg det skjønner jeg jo selvsagt at det koster penger, noe annet ville jo være underlig), og tror kun jeg har vasket håret der en gang, mest for å prøve, ellers sier hun stort sett at hun ikke trenger det (dog, jeg skjønner at de insisterer om den som kommer har kjempefett hår eller noe).

Sist lurte jeg faktisk på om hun syntes jeg burde bruke noe for tørr hodebunn, for den var litt tørr på sidene, men hun mente jeg ikke trengte det :fnise: Tydelig at jeg har flaks, jeg får hvertfall intrykk av at frisøren gjør det beste for meg og kommer med konstruktive råd. Betaler vel ca 500 kroner gangen, men det betaler jeg gjerne for å bli fornøyd :)

Skrevet

Hadde en frisør anbefalt eller rettere sagt presset på meg et produkt, hadde jeg svart: "ok, kjøper den på nett når jeg kommer hjem, til under halvparten av prisen du vil selge den for til meg:)".

• Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at de prøver å selge meg produkter. Hva jeg velger å kjøpe er jo opp til meg.

Men jeg tviler på at firsører prøver å ødelegget håret til folk, slik at de skal komme tilbake, og hjemmehårfarge sliter såvidt jeg vet mer på håret enn fargen de bruker hos frisøren.

• Liker 5
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Nå er det en god stund siden jeg har vært hos frisøren, men det har generelt vært slik at jeg har spurt om hun vil bruke visse produkter/anbefale meg produkter til hjemmebruk, enn at hun har spurt om jeg vil kjøpe noe.

Har faktisk bare blitt tilbudt hårkur etter klipp en gang, og da kostet det ikke noe ekstra (jeg fikk spesifisert hva hver ting kostet). Derfor syns jeg det er ganske horribelt hver gang jeg leser om de som har sagt ja til en hårkur, som viser seg å koste dem over hundre kroner uten at det ble opplyst om det. Er i mine øyne helt ok at frisørene tilbyr en kur som skal være så dyr for en gangs bruk, men da må de opplyse om det også.

Skrevet

Nå er det en god stund siden jeg har vært hos frisøren, men det har generelt vært slik at jeg har spurt om hun vil bruke visse produkter/anbefale meg produkter til hjemmebruk, enn at hun har spurt om jeg vil kjøpe noe.

Har faktisk bare blitt tilbudt hårkur etter klipp en gang, og da kostet det ikke noe ekstra (jeg fikk spesifisert hva hver ting kostet). Derfor syns jeg det er ganske horribelt hver gang jeg leser om de som har sagt ja til en hårkur, som viser seg å koste dem over hundre kroner uten at det ble opplyst om det. Er i mine øyne helt ok at frisørene tilbyr en kur som skal være så dyr for en gangs bruk, men da må de opplyse om det også.

Retorisk spørsmål:

Om du går inn og kjøper en skjorte til mammen din, og selgeren spør om du vil ha ett slips med skjorten... skjønner ikke du at det koster noe da...? Bare lurer altså.. :sjenert:

• Liker 5
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1326914781' post='10335392]

Retorisk spørsmål:

Om du går inn og kjøper en skjorte til mammen din, og selgeren spør om du vil ha ett slips med skjorten... skjønner ikke du at det koster noe da...? Bare lurer altså.. :sjenert:

Skrevet

Selvføhelig gjør jeg det :) Poenget mitt var bare det at det er greit om frisøren opplyser kunden om hva det koster, så kunden kan vurdere om h*n syns h*n har råd til det. Er ikke alle som har mulighet til å betale 150 kroner for en hårkur, i tillegg til det klipp og eventuelt andre behandlinger koster :) Har selv dårlig råd, og en hundrelapp for en hårkur kunne vært grunnen til at jeg ikke hadde hatt råd til frisørtimen. Som sagt: opplys om hva det koster.

Syns ikke du selv at det er rimelig?

Men selgeren av slipset opplyser jo heller ikke det før du spør? Er ofte jeg sier vi har kampanje på blabla til 99 kr feks, men ser ikke hvorfor du ikke kan spørre selv om du lurer? du kjøper jo ikke en genser uten og skjekke prisen, hvorfor gjør du det i frisørsalonger? (mener ikke deg personlig nå, men er bare for og referere til noen ;)) Det er mange som ikke liker og snakke om penger og vet du :)

• Liker 1
Skrevet

Selvføhelig gjør jeg det :) Poenget mitt var bare det at det er greit om frisøren opplyser kunden om hva det koster, så kunden kan vurdere om h*n syns h*n har råd til det. Er ikke alle som har mulighet til å betale 150 kroner for en hårkur, i tillegg til det klipp og eventuelt andre behandlinger koster :) Har selv dårlig råd, og en hundrelapp for en hårkur kunne vært grunnen til at jeg ikke hadde hatt råd til frisørtimen. Som sagt: opplys om hva det koster.

Syns ikke du selv at det er rimelig?

Enig med deg i at de burde opplyse om hva ting koster.

Det er jo helt urimelige priser hos frisøren for "småting". 25kr for en runde shampo, 40kr for balsam, 40kr for en minidæsj med et stylingprodukt. Plutselig er jo bare de små tingene blitt en hundrelapp:s UTEN at det er opplyst om.

Da kan de heller spørre: "vil du at jeg skal vaske håret ditt først? Men må legge til at dette koster ...kr". Det samme for alt annet også. "Vil du jeg skal ha oppi litt hårspray før du går? Dette koster ...kr". Det er faktisk ikke alle som er klar over at sånne ting koster en del(eldre folk for eksempel, barn osv.)

• Liker 6
Skrevet

[quote name=frisørmester :)' timestamp='1326916317' post='10335552]

Men selgeren av slipset opplyser jo heller ikke det før du spør? Er ofte jeg sier vi har kampanje på blabla til 99 kr feks, men ser ikke hvorfor du ikke kan spørre selv om du lurer? du kjøper jo ikke en genser uten og skjekke prisen, hvorfor gjør du det i frisørsalonger? (mener ikke deg personlig nå, men er bare for og referere til noen ;)) Det er mange som ikke liker og snakke om penger og vet du :)

Skrevet

Enig med deg i at de burde opplyse om hva ting koster.

Det er jo helt urimelige priser hos frisøren for "småting". 25kr for en runde shampo, 40kr for balsam, 40kr for en minidæsj med et stylingprodukt. Plutselig er jo bare de små tingene blitt en hundrelapp:s UTEN at det er opplyst om.

Da kan de heller spørre: "vil du at jeg skal vaske håret ditt først? Men må legge til at dette koster ...kr". Det samme for alt annet også. "Vil du jeg skal ha oppi litt hårspray før du går? Dette koster ...kr". Det er faktisk ikke alle som er klar over at sånne ting koster en del(eldre folk for eksempel, barn osv.)

Signerer :jepp:

Skrevet

Ikke gå til frisøren da, så får vi se hvor snasen du blir på håret etterhvert :)

Uansett hvor du går i dag driver de med mersalg, enten du vil det eller ikke, og enten du merker det eller ikke.

Å si at frisørene ødelegger håret ditt for å få deg til å gå dit oftere blir jo som å si at elektrikeren kutter en ledning her og en ledning der, for da vet han at du må ringe opp igjen og be om hjelp..

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...