Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så trøtt om kvelden at jeg aldri orker å vaske av fondation av huden. kan dette være skadelig for huden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosette
Skrevet

Spesielt heldig for huden er det ikke, det tetter jo igjen porene. Hva med å legge deg tidligere og få mer søvn? Det er jo ikke noe godt tegn å være så stuptrøtt før sengetid at man ikke orker å spandere ett minutt på å rense ansiktet.

Skrevet

Spesielt heldig for huden er det ikke, det tetter jo igjen porene. Hva med å legge deg tidligere og få mer søvn? Det er jo ikke noe godt tegn å være så stuptrøtt før sengetid at man ikke orker å spandere ett minutt på å rense ansiktet.

det er helt sant, men jeg er jo litt lat også da,he he-

etter 10 år med bruk av fondation har jeg fortsatt fin hud. vil det alikevel kunne komme senskader?

tror det er derfor jeg ikke er så nøye på det, nettopp fordi huden min er like fin uansett hva jeg gjør

ts

Skrevet

Jeg har vært som deg i mange år, på tross av at jeg er make up artist og burde vite bedre.. men det viktige er nok at du selv merker og forstår at det ikke er bra for huden din å ha på sminke hele natten og hele dagen - du må jo uansett vaske av den gamle og ta på ny på morgenen- synes du ikke det er slitsomt?

Det jeg gjorde i begynnelsen var å kjøpe renseservietter og legge dem på nattbordet.. da har man ingen unnskyldning lenger, det går latterlig fort å få av sminken. Etterhvert kjente jeg at huden min tørket ut litt på natten, så jeg kjøpte meg et rensesett med et helt fantastisk ansiktsvann jeg tar på før jeg legger meg, og det inneholder bl.a kamomille. Kamomillen er beroligende, og gjør faktisk at jeg sovner fortere også:)

Alt handler om rutine, noe du sikkert VET innerst inne:) huden din kommer til å bli finere, jevnere og trives bedre om du begynner å ta av sminken før leggetid!

Skrevet

Jeg pleier å fjerne sminke og pusse tenner en times tid før jeg legger meg. Da slipper jeg å gjøre det når jeg er veldig trøtt.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har så fin hud som du sier og er så lat - hvorfor bruker du da i det hele tatt foundation?

• Liker 5
Skrevet

Hvis du har så fin hud som du sier og er så lat - hvorfor bruker du da i det hele tatt foundation?

Point well made!

Skrevet

ts: pusser du tennene før du går å legger deg, eller orker du ikke det heller? hvis du gjør det, tar det et halvt minutt å rense ansiktet med renseserviett mens du pusser tenner, problem løst. ;) ikke for å være frekk liksom, men det tar så kort tid, at det bør ikke være et problem. :gjeiper:

om du er så trett at du stuper innen du kommer deg i seng, må du starte kveldsrutinen 10 minutter tidligere, så du rekker å gjøre det du skal.

Skrevet

Frøkenfryd har noen veldig gode råd som jeg tror jeg skal bruke også. :) Hadde tenkt å tipse om våtservietter...

(Og ABs i post 6 og 7 er eneste grunnen til at jeg synes AB-funksjonen er håpløs. Greit om man skal skrive om noe man ikke vil ha knyttet til et brukernavn, men når det bare er for å slenge morsomme kommentarer på andres bekostning, da er det usmakelig. Poenget kan være så godt det vil. En nesevis kommentar kommer jeg aldri til å sette pris på uten at folk tør stå for det.)

• Liker 1
Skrevet

fordi huden blir mye finere med! enkelt og greit!! :) jeg har litt fregner og sånn, og disse skjules også bedre med fondation.

det verste er jo de som bruker fondation for å skjule urenheter. de synes jo bare enda mer igjennom ved bruk av fondation!!

ts

Skrevet

Du skriver at du aldri vasker av foundation... Men du tar den vekk om morgenen, sant?

Synes det er kjempefint med fregner, forresten :)

Skrevet

Du skriver at du aldri vasker av foundation... Men du tar den vekk om morgenen, sant?

Synes det er kjempefint med fregner, forresten :)

jo jeg vasker om morningen. Hater fregnene mine, så de skal skjules ;)

ts

Skrevet

fordi huden blir mye finere med! enkelt og greit!! :) jeg har litt fregner og sånn, og disse skjules også bedre med fondation.

det verste er jo de som bruker fondation for å skjule urenheter. de synes jo bare enda mer igjennom ved bruk av fondation!!

ts

de verste er jo de med fregner også som bruker foundation!! skal vi si det? provoserer du? gratulerer, spørs vell nett hvilken type og farge foundation en bruker for å jevne ut en eventuelt ujevn hudtone eller uren hud! At du ikke gidder å vaske av sminken om kvelden, det dritet jeg i.

Gjest badeand1
Skrevet

ts

Nei, det gjør det ikke.:)

Skrevet

Kan du ikke fjerne den når du kommer hjem på ettermiddagen/kvelden og du vet at du ikke skal ut igjen? Det jo ikke være det siste du gjør før du legger deg.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

ts

Nope. Gjelder bare å bruke riktig foundation og en god concealer om det trengs. Jeg har urenheter og kvisearr, I should know :gjeiper:

Skrevet

svarer du deg selv hovedinnlegger? skjønner ingenting....

Skrevet

svarer du deg selv hovedinnlegger? skjønner ingenting....

Er det meg du mener?

Skrevet

Er det meg du mener?

tror jeg fant ut av det, ble litt forvirring når det er anonymbruker, men det var sikkert en annen person som svarte

Gjest BettyBoop28
Skrevet

jeg er så trøtt om kvelden at jeg aldri orker å vaske av fondation av huden. kan dette være skadelig for huden?

Er ikke så bra for huden nei.. om det er direkte farlig tror jeg ikke, men jeg som sliter med atopisk eksem får utslett sdersom jeg ikke er flink å vaske vekk sminken om kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...