AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Katten vår fikk et lite sår i pannen (på siden) og det klær sikkert mens det gror for igjen og igjen klorer hun opp skorpen slik at det blør og blir større. Hva kan jeg gjøre for å sørge for at det får gro i fred? Plaster eller bomull med teip blir vel litt vanskelig når man har pels, andre forslag? Det er en innekatt da, så jeg trenger ikke tenke på at det skal være noe som går greit å ha på ute.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Krage er nok det enkleste. Plaster og bandasje og sånt er ikke optimalt for sårhelingen (spesielt ikke hvis du skal styre med det selv, for da ender man som regel med å stenge inne dårlige bakterier). Ser såret ellers fint ut mtp hevelse, rødhet, væsking og sånt? Blodet som kommer når hun blør er friskt og rødt, og ikke blandet med puss?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 AB #2 her igjen. Plaster og bandasje har selvsagt også den ulempen at katten gjerne klør av seg det også, og det er katter flinke til.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Såret er helt fint og det lille blodet som kommer ut er friskt og rent. Hun ser ikke ut til å plages og jeg har ikke lagt merke til at hun klorer seg, jeg bare oppdager plutselig at den fine skorpen som hadde kommet er klort av og det er blod på huden. Krage vil hun mistrives skikkelig med så jeg tror jeg heller får vente og se det an litt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå