Gå til innhold

hvor lang tid fra vielsen er ferdig til middagen starter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å skriver invitasjoner og kjøreprogram. Er veldig usikker på tiden!

Vi har vielse klokken 12.00. Den varer vel i 45 minutter, også er det fotografering på kirketrappa og gratulasjoner og slikt i noen minutter. Neste vielse begynner 13.00, så da må vi være ferdige! ;)

Kjøringen til lokalet tar ca 15 minutter for gjestene.

Men, fra vi er ferdig på kirketrappa, hvor lang tid bør jeg beregne til fotografering med fotografen? (fotolokation er litt usikkert, men uansett går det fort vekk 30 minutter i kjøring fra kirke til fotolokation, fra fotolokation til lokalet)

Hvor lang tid bør vi beregne på selve fotograferingen? Det går jo alltid mer tid enn man tror, og kjedelig om tidsskjemaet allerede her går på en liten smell! hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vielse klokken 14 og middag klokken 17. Krysser fingrene for at det går fint :)

Skrevet

Vi har foreløpig ikke peiling, følger med på denne tråden.

Tenkte kanskje vielse kl.13.00 og middag kl.17.00, men vet ikke :klo:

Skrevet

Vi har og vielse kl.13, og skriver i invitasjonene at det blir middag kl.16

Skrevet

Vi har vielse 12.30 og middag 17.30. Men vi har lagt opp til at alle er sammen hele dagen, så det blir noen småretter før middagen... :)

Skrevet

Eg ville rekna minst ein time til rein fotografering, pluss køyring utanom. Synest det høyrest litt lenge ut med tre timar etter vigselen før middag, om de vel det bør de ha ein litt roleg plass gjestane kan setje seg ned og slappe av, og ikkje minst servere noko lett mat for dei som er halvdaude av sult fordi dei ikkje har spist sidan klokka elleve.

Vi hadde ein og ein halv time mellom vigsel og middag, og vi rakk det såvidt. Er sikker på gjestane godt kunne ha vore for seg sjølve ein halvtime til, då. Har du snakka med staden du skal ha middagen og høyrd når det er best for dei at de startar?

Om de har bestemt dykk for fotograf kan de jo snakke med dei og høyre kor god tid dei treng til å gjere ein skikkeleg jobb. Gle dykk til fotografering, vi hadde ei fantastisk stund ilag og det kjentes veldig fint og privat til trass for all knipsinga. :)

Skrevet

Oj, tre-fire timer fra vielsen til middag. Det hørtes veldig lenge ut. Da ville jeg planlagt nøye hva gjestene skal finne på i den tiden, aktiviteter, musikk eller servering av småretter og drikke. Selv om man kan prate med familien og sånt, så er tre timer lenge å vente uten at noe skjer.

Var i et bryllup nå i sommer og da var det ventetid på to timer før middag, men vielsen og middagen var i samme lokale. Jeg og min kjære kjente nesten ingen andre gjester. I tillegg var det ventetid på en time mellom middag og kaker, og da måtte gjestene vente i gangen, uten noe å gjøre.. Det var dødskjedelig...

Vår vielse er kl. 16.30, og ferdig etter tre kvarter sikkert. Vi satser på 1 time til fotografering og middag rundt 18.30. Det kan bli litt hektisk, men vi satser på at det går greit. Fotograferingen skjer rett rundt kirken så ingen tid går bort til transport. Vurderer også å ta bilder før vielsen, men vil helst at min kjære ikke skal se meg før jeg kommer opp kirkegulvet. ;)

Skrevet

Vi har planlagt aktiviteter ( ikke leker ) i mellomtiden, og det blir servering av mat/drikke to ganger før middagen :) Blir nok å gå helt fint, dette er nøye planlagt;)

Skrevet

Vi hadde vielsen klokken 14:00, og middagen startet 16:30 mener jeg å huske.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi skal ha vielsen kl 13 og har satset på middag kl 15:30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...