AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har en gutt på 8mnd som elsker sin vogn. Helt frem til nå har vi brukt Simovogn (kombi) og han har da brukt baggen og voksiposen. Nå er baggen liten og jeg har tatt den ut, men hvordan skal jeg bruke sportsdelen når han er så liten? Flaut at jeg må spør om det, men er så usikker! Skal jeg da bare ta selene i sportsdelen? Selvom han skal ligge? Eller skal jeg bare kjøpe ny vogn med større bag? Og trenger han kanskje litt mer klær på seg siden sportsdelen ikke er like lun?
Nicky B Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Ingen grunn til å kjøpe ny vogn! Vi måtte ty til sportsdelen av barnevognen når barnet var 6 måneder. La et tykt lammeskinn i bunn, skar til hull slik at vi fikk plass til å dra selene i gjennom lammeskinnet og hadde dunpose nedi som også hadde hull til selene. Vet ikke hvor aktiv din lille gutt er, men mine var begge turnere oppi vognen sånn at selene måtte på fra tidlig av.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Nå hadde jeg Simo Duo, men sportsvogndelen blir jo lik. Med min eldste tok jeg i bruk sportsdelen når han var 6 mnd. Han godtok da ikke å ligge i vognen lenger, måtte støtte han opp med dyne i bagen når vi var ute. I sportsvognen satt/lå han på det laveste hakket. Han var jo begynt å bli mer bevegelig allerede ved 6 mnd, så tok ikke så lang til før jeg begynte med seler. Jeg likte ikke selene i sportsvogndelen, så jeg kjøpte en annen. Sportsvogndelen er da ikke så mye mindre lun. Men det du kan gjøre er å ta den lille kalesjen på bagen og feste i fotenden, det skal være knapper for å feste den. Da blir det litt lunere og holder tepper/dyne litt bedre på plass. Du er da egentlig heldig som har fått bruke bagen så lenge som 8 mnd, har inntrykk av at de aller fleste må bytte den ut ved 6 mnd. Hadde ikke kjøpt noen ny vogn, det skal jo litt til å finne en bag som er større. Simo har jo en av de lengste bagene på markedet. 1
Norbertine Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Det er helt vanlig å måtte bytte fra bag til sportsdel rundt 6 mnd alder. Simo har jo som nevnt også en av de største bagene på markedet, så skjønner ikke helt hvorfor du tenker på å kjøpe ny bagvogn til en baby på 8 mnd. Du kan ha han i posen i sportsdelen, gjerne oppå et saueskinn, og ha på selene hvis han trenger det. Men finnes det noe vindtrekk/fottrekk til simo? Har kjøpt brukt simo til vår 2 åring for å ha i barnehagen, men finner ikke noe vindtrekk. Det syntes jeg hjalp veldig på å gjøre sportsdelen til Emmaljunga-vogna vår lunere, men på simoen blir det bare til at vi har på regntrekket hele tiden i stedet, og det er jo ikke helt optimalt.
*Frida* Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Men finnes det noe vindtrekk/fottrekk til simo? Har kjøpt brukt simo til vår 2 åring for å ha i barnehagen, men finner ikke noe vindtrekk. Det syntes jeg hjalp veldig på å gjøre sportsdelen til Emmaljunga-vogna vår lunere, men på simoen blir det bare til at vi har på regntrekket hele tiden i stedet, og det er jo ikke helt optimalt. Det er samme stormtrekk som til baggen. På baggen brukar ein liksom berre øverste del av stormtrekket, medan resten ligg bretta inn under. Veit ikkje om den er å få tak i laus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå