Cinnamon Skrevet 31. desember 2003 #1 Skrevet 31. desember 2003 Ting vi gjorde på 80-tallet....som vi gudskjelov ikke gjør lenger, ELLER????? Moonwalk'a. Brukte blå mascara. Tegnet på dongeribuksen. Skrev "drittsekk" på skolesekken. Sa "Få smake på lipglossen din a". Hadde brevvenner. Brukte brunkrem i ansiktet, men ga faen i halsen. Brukte kastanjevann i ansiktet, men ga pokker i halsen. Nektet å bruke lue. Syntes Pusur var stilig. Trodde Georg Michael var hetero. Syntes silkenikkers og bluser med enorme blondekraver var et suverent festantrekk. Trodde Michel Jackson var bittelitt eksentrisk (og ikke hakkende, hoppende gal). Drakk søt hvitvin... ....og Peach Canei. Valgte beta-spiller. Gikk i Poco Loco-dress på 17. mai. Sang "Free Nelson Mandela". Trodde øst-tysk og russiske kvinnelige kulestøtere bare hadde "trent litt vel mye". Var overbevist om at nyttårsaften 1999 ville bli tidenes fest. Brukte de ikke akkurat ultratynne bindene Saba. Visste hvem som var Muffe og hvem som var Gækki. Ble sure dersom noen kalte de Guffe og Mækki. Kjøpte lodd i Pengelotteriet (maks gevinst 50.000) Hadde bankbok. Var sikre på at Duane Loken ala "Ulvefot" kom til å nå langt som skuespiller. Jo større, jo bedre....vi snakker om skulderputer. Trodde at datamaskin var bedre jo større den var. Hadde mobiltelefon fastmontert i bilen. Syntes kinamat var litt vel eksotisk. Rosa Ball-gensere var unisex-tøy. Jo flere gummiringer og stålarmbånd på armen, jo bedre. Syntes Limahl var kul på håret. Stod på Jetski, forløperen til Snowblades. Vi drømte om eget sjekkhefte. Trodde VIC 20 og Commodore 64 skulle gjøre oss flinkere på skolen. Trodde Return kom til å bli store i USA. Trodde Internett skulle gå over.....
bippbipp Skrevet 31. desember 2003 #2 Skrevet 31. desember 2003 Kjenner det igjen ja..enten fra bekjente eller meg selv En ting som henger igjen da: Nektet å bruke lue. Kommer jeg aldri til å gå med nå heller.
Barbie Skrevet 31. desember 2003 #4 Skrevet 31. desember 2003 Jeg synes 80-tallet var det beste tiden i mitt liv! Jeg kjente meg igjen på det meste av det du nevnte...
bippbipp Skrevet 31. desember 2003 #7 Skrevet 31. desember 2003 Jeg synes 80-tallet var det beste tiden i mitt liv! Jeg kjente meg igjen på det meste av det du nevnte... Beste tiden min også-uten tvil :D
Lilletrollet Skrevet 31. desember 2003 #9 Skrevet 31. desember 2003 Er født i 82,men synes å huske mammas rosa drakter store hår og øredobber ja. Og ikke minst mine større søsken,som jeg så opp til med det blikket he he he he
Ugla Skrevet 30. januar 2004 #11 Skrevet 30. januar 2004 Ja, her nevnte dere 80-tallet, men hva med 70-tallet? Husker (fra slutten av 70-tallet?): KNALL gult, KNALL orange, KNALL grønt, MØRKE brunt. Alt dette gjerne i en "skjønn forening", både av klær, tapeter, gardiner, møbler og maling!! Og på "toppen": krusete hår ("neger-krus")! Og gjerne platå-sko, både for kvinner og menn! Og alt dette var moderne, og vi likte det! Det er underlig hva man kan venne seg til av moter...
Gjest Moonshadow Skrevet 30. januar 2004 #12 Skrevet 30. januar 2004 70tallet hadde i allefall mye bra musikk.. Som Zeppelin, doors, pink floyd osv... 80tallet var alt stygt og all musikk dårlig..
Ugla Skrevet 30. januar 2004 #13 Skrevet 30. januar 2004 Den beste musikken var nok på 60-tallet... ...mener nå jeg... :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå