AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Ja, hva slags brød spiser dere her inne da? Jeg personlig spiser det meste, men foretrekker 5-korn brød og stensbakt typer...
Tulling Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Simpsonsbrød! .... men stort sett er det bare knekkebrød i skapene Ryvita og wasa husmann.
suzie Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Stort sett de som har skravert alle fire delene i grovhetsskalaen. Ofte vita hjertego brødet, men noe annet hvis de ikke har det...
skruf Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Som oftest baker jeg selv, hvis ikke kjøper jeg fibra rugbrød på rema 1000.
Gjest HuskyPusky Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Jeg baker et brød selv med havregryn og div frø, som er ekstra grovt på grovhetsskalaen, og i tillegg inneholder det ltt gulrot så det er veldig saftig og godt.
minigriis Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Polarbrød med havre, eller Bakers Naturlig Sunt Bygg som har relativt lite kalorier
Gjest Iah Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Grove "barnebrød". Kan ikke fordra hele korn i brød, men vil gjerne ha det så grovt som mulig og da blir det gjerne barnebrød. Husker ikke hva det jeg spiser nå heter, men det har alle fire feltene i grovhetsskalaen markert.
Klematis Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Prøver å finne det i butikken som har mest mulig frø, helst solsikkekjerner, for da holder det seg saftig mye lenger. Det skal ha skorpe helt rundt, ikke inneholde sirup, ha minst tre skraverte felt på grovhetsskalaen og ikke ha "sagflis" under (det er det vel bare grovbrød med sirup og uten skorpe helt rundt som har, så det utgår som regel uansett). Ofte blir det noe jeg mener heter stenovnsbakt solsikkebrød (svart pose med gjennomsiktig felt på midten), rugbrødet fra samme serie eller noe som ligner.
Honeydew Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Jeg baker et brød selv med havregryn og div frø, som er ekstra grovt på grovhetsskalaen, og i tillegg inneholder det ltt gulrot så det er veldig saftig og godt. Dette hørtes kjempegodt ut - mulig å få oppskriften? Selv spiser jeg stort sett bare rundstykker, og da som oftest Vita Hjertego rundstykker eller Rugfler! Endret 18. januar 2012 av Honeydew
isbiten. Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Baker som regel selv, eller kjøper rundstykkene fra Vita hjertego´
Moscato Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Jeg er faktisk så utrolig teit at jeg kjøper billigkneippen på Kiwi, skjærer den opp i skiver på butikken og fryser ned slik at jeg kan ta opp en og en skive uten å tenke på at resten blir gammelt hvis jeg ikke spiser det opp med en gang. Når jeg er hjemme og bor med kjæresten kjøper vi ekstra grove brød, og det er det jeg egentlig liker best.
Rumle Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Jeg baker som oftest selv, og da veldig grove brød - baker etter 'hips-om-happ-metoden', som oftest sammalt spelt med masse grove korn og frø som jeg liker. I det siste har jeg dog bakt litt av Kornbrød-miksen til Møllerens, da det var 10,- kroners tilbud på den før jul Synes den er utrolig god, og kjempelett å lage. Eksprimenterer av og til med å tilsette litt ekstra smak, de siste jeg lagde hadde jeg revne gulrøtter og sesamfrø uten skall oppi. Om jeg ikke har brød spiser jeg enten Ryvita sesam eller solruta sesam (ja, jeg elsker sesam!) Om jeg virkelig skal kose meg, kjøper jeg Hattings Veggen Spelt, som varmes i ovnen. De er supergode!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Baker et speltbrød med havregryn og diverse frø. Det er utrolig saftig og metter mye mer enn brød jeg kjøper på butikken.
Bellamy Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Enten hjemmebakt, fedonbrødet på rema1000 eller et annet grovt brød.
Gjest Liss`pia Skrevet 18. januar 2012 #15 Skrevet 18. januar 2012 Danskkorn-brødet fra Solbrød. Mhmmm...og godt for magen (nesten litt for godt
Satellites Skrevet 18. januar 2012 #16 Skrevet 18. januar 2012 Byens beste brød! Det er skikkelig godt og smaker hjemmelaget, selv om det er butikkjøpt.. Men man får kanskej kun tak i det i områdene rundt Tromsø? Oppskriften er iallefall; http://www.itromso.no/nyheter/article263774.ece
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #17 Skrevet 18. januar 2012 Spiser Ingers Lavkarbobrød, det er det groveste jeg finner i butikken og det er godt, saftig og mettende. Og det er det nærmeste jeg kommer å spise lavkarbo.
Gjest HuskyPusky Skrevet 18. januar 2012 #18 Skrevet 18. januar 2012 Dette hørtes kjempegodt ut - mulig å få oppskriften? Selv spiser jeg stort sett bare rundstykker, og da som oftest Vita Hjertego rundstykker eller Rugfler! Det er mulig 1 pakke Gjær 1 l fingervarmt vann 2 ts Salt 1 stor revet gulrot 2 dl Havregryn lettkokte/store 2 dl Solsikkekjerner 1 dl Linfrø, tørkede 7 dl Sammalt hvete 5 dl Fibra fullkorns - hvetemel 5 dl Hvetemel Rør gjæren ut i litt av det "fingervarme" vannet i en bakebolle. Tilsett resten av vannet og ha i finrevet (skrellet) gulrot, salt, havregryn, solsikkefrø, linfrø og grovt sammalt hvete. Arbeid inn hvetemel til en smidig glatt deig. Dekk til bakebollen og la brødet heve ca 45 min. Ha deigen på et bakebord og kna den godt. Del deigen i to og form til glatte brød. Legg dem i smurte former. Dekk til og la etterheve ca 1 time. Stek på nederste rille i varm stekeovn 200 °C i 45-50 mi. Avkjøl på rist. Jeg har regnet på det også, om man kjøper alle ingrediensene på rema,så betaler man 26 kr for to slike brød. Det er jo gjerne litt mindre/like mye som et tilsvarende grovt butkkbrød 1
Grønt blad Skrevet 18. januar 2012 #19 Skrevet 18. januar 2012 Jeg baker gjerne selv, men når jeg kjøper blir det lavkarbobrød. Jeg går ikke på lavkarbo, men synes det er grovt, mettende, saftig og veldig godt. Når jeg baker er det grovt med masse frø, havregryn og grovt mel.
Gjest Nanne70 Skrevet 18. januar 2012 #20 Skrevet 18. januar 2012 Økologisk solsikkebrød. Smakfullt og mettende, og inneholder ikke hvetemel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå