AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg må fornye kontrakten min med NAV nå. Iallfall innen 1 mnd, tror jeg. Saksbehandleren min skal hjelpe meg med det. Jeg går ikke i behandling nå, noe som er et krav, tror jeg? Hva skjer om det blir avslag? Står jeg uten penger om 1 mnd da?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Nei, det finnes andre alternativer. Sosialkontoret og liknende
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Nei, det finnes andre alternativer. Sosialkontoret og liknende Hva er lignende? Jeg kommer ikke til å gå på sosialkontoret..
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Hva er lignende? Jeg kommer ikke til å gå på sosialkontoret.. Er NAV noe bedre? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Er NAV noe bedre? Jeg går jo på NAV pga sykdom..
Gjest badeand1 Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Jeg går jo på NAV pga sykdom.. Ja, men det vil du jo også gjøre på sosialen?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Ja, men det vil du jo også gjøre på sosialen? Men kan NAV kutte pengene sånn uten videre?
Gjest badeand1 Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Men kan NAV kutte pengene sånn uten videre? Hvis du bryter reglene så kan de det. Eller hvis du ikke er under et av kriteriene.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Hvis du bryter reglene så kan de det. Eller hvis du ikke er under et av kriteriene. Jeg gjør alt som de sier, hele tiden. De vil vel si ifra i god tid om de skulle kutte pengene?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Jeg gjør alt som de sier, hele tiden. De vil vel si ifra i god tid om de skulle kutte pengene? Ikke nødvendigvis, snakk med saksbehandleren din! Få ting forklart
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Hva er lignende? Jeg kommer ikke til å gå på sosialkontoret.. Det er ikke noe "lignende". Sosialen er eneste alternativ. Så da er det jo litt dumt at du er for fin på det til å gå dit - det betyr nemlig at du ikke kommer til å få et rødt øre, med mindre du skaffer deg en jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Men kan NAV kutte pengene sånn uten videre? Du har krav på varsel om stans med fjorten dagers svarfrist. Unntaket er dersom standen er gjort kjent for deg fra tidligere. Dette avhenger av hvilken lovparagraf pengene stanses med. Er du ikke i behandling vil det være aktuelt å tenke arbeid.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #13 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har gått i behandling, men så ble det avsluttet fordi jeg ikke fikk lov til å gå der lengre ... Men de sa til meg at jeg burde søke om behandling igjen siden jeg fortsatt slet. Men jeg gruer meg sånn til å prate med fastlegen og gjenoppta behandling, fordi jeg er sliten og lei ... orker ingenting mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå