AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Ser ut som de fleste her er enig i at det er stygt med leppeslenging mot andre debattanter. Men hva med å ta gjen, hva synes dere om det? Feks en bruker spør et spørsmål, en annen svarer veldig frekt, er det da greit å slenge noe tilbake? Spørsmål 2 Hvis bruker A slenger noe stygt til bruker B i tråd 1, synes du da det er greit at bruker B slenger noe stygt tilbake til bruker A i tråd 2? Altså etter hendelsene i tråd 1. Det synes ikke jeg forresten, men i det første tilfelle så synes jeg vel egentlig det er greit å ta i gjen og forsvare seg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Spørsmål 1: Ja det syns jeg, men man kan vel ikke forvente god stemning av det. Jeg har høy terskel på hva jeg kaller frekt/spydig. Andre syns jeg er frekk av og til, og da syns jeg det er veldig greit om de sier fra, for det er lett å glemme at andre har en annen grense enn meg. Og så gjør jeg det samme selv, om jeg mener noen er spydige. Spørsmål 2: Absolutt ikke! Det å kryssklippe tråder opp mot enkeltpersoner på den måten, syns jeg blir galt på alle måter. Folk blir jo aldri ferdige med denne harmen mot hverandre her inne, jeg vil nesten kalle det poengsanking i mange tilfeller. Det går sport i å slenge med leppa mot de med "upopulære" meninger syns jeg. Det blir dårlig miljø av det.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Two wrongs don't make a right! Det er sant det, men når du lager et innlegg og får masse frekke svar tilbake så får man jo litt lyst å forsvare seg 2
Gjest just words Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Å ”forsvare” meg i en tråd har jeg gjort. Slenger ikke ut at menneske er søppel, eller idiot eller slike ting, men kan vise at jeg ikke godtar alt. Kanskje på en litt humoristisk måte. Kanskje det ikke er rett, eller modent. Men jeg tenker at man snakker ikke til barn som man gjør til voksne. Og man snakker ikke med u høflige slik man snakker til høflige. Jeg vet at jeg legger meg på hans/hennes nivå, men synes det er greit, for at vedkommende skal forstå hva som blir sagt. Det jeg derimot ikke gjør er å ta den diskusjonen, sure kommentarene inn i en annen diskusjon. Jeg driver ikke med tryne faktor, og legger fra meg ”forsvars slengingen” i den tråden det gjelder. Det hender jeg ser at folk sier motstridene ting her og der, men kommer aldri til å kommentere det.
Pixie Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Like stygt, alle har ansvar for hva de bidrar med som påvirker samtalen. Det er godt å få det ut der og da, men jeg føler meg alltid litt søplete etter jeg har slengt med leppa til folk.
Pene sko... Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Ser ut som de fleste her er enig i at det er stygt med leppeslenging mot andre debattanter. Men hva med å ta gjen, hva synes dere om det? Feks en bruker spør et spørsmål, en annen svarer veldig frekt, er det da greit å slenge noe tilbake? Spørsmål 2 Hvis bruker A slenger noe stygt til bruker B i tråd 1, synes du da det er greit at bruker B slenger noe stygt tilbake til bruker A i tråd 2? Altså etter hendelsene i tråd 1. Det synes ikke jeg forresten, men i det første tilfelle så synes jeg vel egentlig det er greit å ta i gjen og forsvare seg. Man må få lov til å forsvare seg. Det er klart. Dog er det ikke alt som er verdt å ofre tid for å svare på heller. Ofte kan det likestilles med å synke ned på den andres nivå, og det vil jeg se på som et nederlag. Da forblir jeg heller på min høye hest. Om jeg blir provosert nok kan jeg si noe tilbake, men da kommer jeg med et skjult personangrep. Det skriker ikke "fuck deg", det er heller et hint som en oppegående mottaker burde forstå. Endret 18. januar 2012 av Pene sko...
Pixie Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor en skal forsvare seg egentlig? Om noen slenger med leppa til deg, er det jo de som har et problem med seg selv, og ikke verdt å bruke energi på og la seg påvirke av. En trenger jo ikke forsvare seg mot at andre ikke klarer å være rasjonelle. Sånne ting løser seg greit av å gi leppeslengeren forståelse og tålmodighet, framfor å hive bensin på bålet Da mener jeg ikke at en skal finne seg i all mulig dritt som blir slengt mot en, men heller bare la vær å se på det som dritt som egentlig angår deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå