Usikker23 Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg har lenge tenkt på at jeg vil fullføre videregående skole. Jeg er ferdig utdannet, men fikk aldri studiekompetansen siden jeg valgte å gå yrkeslinje. Så er det veldig feil av meg i en alder av 24 år å søke meg inn igjen på videregående skole for å fullføre? Jeg har ikke så mange fag jeg skal ta heller, bare 3-4 fag jeg mangler for å fullføre, men det er så dyrt å gå på sonans, og jeg klarer ikke å lese selv, jeg trenger hjelp, for å motivere meg på til skolearbeid... så er det rart av meg?
altflyter Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Jeg syntes så absolutt ikke at det er noe rart! Go for it! Eneste problemet er at du ikke har skolerett og da mest sannsynlig må betale undervisningen selv, og mest sannsynlig heller ikke har rett på stipend...
Usikker23 Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2012 Jeg syntes så absolutt ikke at det er noe rart! Go for it! Eneste problemet er at du ikke har skolerett og da mest sannsynlig må betale undervisningen selv, og mest sannsynlig heller ikke har rett på stipend... Men om jeg søker som vanlig elev ved en vanlig videregående så må jeg vel ikke betale? hvis det er ledige plasser, vet jeg ikke er rettselev.
altflyter Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Hvis det er ledige plasser, så er det nok ikke noe problem, men som oftest så er det ikke det, og da kommer du sist i køen... Om du bor i en av de store byene er det lite sannsynlig... Vet du om de pleier å ha plass der du bor?
Usikker23 Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2012 Hvis det er ledige plasser, så er det nok ikke noe problem, men som oftest så er det ikke det, og da kommer du sist i køen... Om du bor i en av de store byene er det lite sannsynlig... Vet du om de pleier å ha plass der du bor? Jeg har nettopp flyttet til ny by, så aner ikke :/ Men skader vel ikke å søke? Så lenge det ikke er en rar ting å gjøre i en alder av 24, jeg vil videre utdanne meg og da må jeg jo fullføre
altflyter Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Det skader ikke å søke, og jeg syntes så absolutt at du bør gjøre det! Lykke til! (Kan legge til at en venninne av meg, begynte på vgs som 28åring, og ingen gjorde noe annet enn å få desto større respekt for henne...)
Usikker23 Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. januar 2012 Det skader ikke å søke, og jeg syntes så absolutt at du bør gjøre det! Lykke til! (Kan legge til at en venninne av meg, begynte på vgs som 28åring, og ingen gjorde noe annet enn å få desto større respekt for henne...) Takk =) Bra det ikke bare jeg som vil gjøre sånt da :D
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Jeg tok studiekompetanse som 23 åring ved en vanlig vgskole, i en voksenklasse. Sjekk med skolene om de har voksenopplæring. Jeg har en venninne som gikk i en vanlig klasse som voksen og tok studiekompetanse og hun hadde brukt opp alle tre årene sine.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 søk på google etter voksenopplæring i din kommune. det er gratis og du får låne gratis bøker
Gjest finurlig Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 søk på google etter voksenopplæring i din kommune. det er gratis og du får låne gratis bøker Det ville jeg også gjort Da slipper du å være 24 år gammel i en klasse med 18-19 åringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå