Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg ikke fullfører bacheloren min vil fremdeles det jeg har gjort så langt ha noe å si videre. Jeg mener hvis jeg har gjort to år, men rett og slett ikke greier å begynne på det tredje året, har alt bare vært bortkastet eller kan jeg nevne det på CV'en min? Jeg mener man har jo lært noe selv om man ikke fullførte graden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man har lært noe men man kan også se på det som at du er en person som ikke fullfører jobben, if you get my drift...

Skrevet
men man kan også se på det som at du er en person som ikke fullfører jobben, if you get my drift...

Bedre å ha 2 år av bachelor på cv'en enn hull!

Skrevet

Bedre å ha 2 år av bachelor på cv'en enn hull!

Jojo, men ville lagt ved en forklaring eller påpeke det på et eventuelt intervju i så fall.

Skrevet

Ingen utdanning er bortkastet, og du er ikke den første eller den siste som avbryter et studium. Er vel mer normen i dag :)

Gjest grapefrukt
Skrevet

Når du bare har et år igjen er det ubeskrivelig dumt å ikke fullføre.

Du har kanskje lært noe, men du vil jo ikke få jobb med det som grunnlag da du ikke har fullført bacheloren din og ergo ikke vil kunne konkurrere med andre søkere som har fullført bacheloren. Da spiller det ikke noen rolle hvilken forklaring du vil gi, da andre søkere vil få jobben istedet for deg.

• Liker 1
Skrevet

Kan jo hende TS vil studere noe annet i stedet, hvorfor bruke et år ekstra på å fullføre da? Det kan også være mulig å få bakt inn noen av emnene i den graden som er avbrutt inn i ett nytt studie. Løpet trenger ikke være kjørt.

Skrevet

Når du bare har et år igjen er det ubeskrivelig dumt å ikke fullføre.

Du har kanskje lært noe, men du vil jo ikke få jobb med det som grunnlag da du ikke har fullført bacheloren din og ergo ikke vil kunne konkurrere med andre søkere som har fullført bacheloren. Da spiller det ikke noen rolle hvilken forklaring du vil gi, da andre søkere vil få jobben istedet for deg.

Men hvis jeg ikke vil bruke den bacheloren og prøve noe annet? Jeg følte dette før jul, og trodde jeg trengte en laaang juleferie, men følelsen gikk ikke vekk. Jeg er bare deprimert fordi jeg vil ikke mer.

Gjest SemperFi
Skrevet

Om du kommer på jobbintervju og mangler 1 år av en bachelor så må du regne med at det første spørsmålet du blir stilt er "hvorfor fullførte du ikke din bachelor?"

Gjest grapefrukt
Skrevet

Men hvis jeg ikke vil bruke den bacheloren og prøve noe annet? Jeg følte dette før jul, og trodde jeg trengte en laaang juleferie, men følelsen gikk ikke vekk. Jeg er bare deprimert fordi jeg vil ikke mer.

Hvis du vil ta en annen bachelor så er jo det en annen situasjon enn at du bare dropper studiene for deretter å søke jobb.

Samtidig så er det lurt å huske på at en bachelor kan gi deg mange forskjellige jobber, og at den kan komme godt med. Du har ikke lang tid igjen, hvis jeg var deg ville jeg gjort mitt beste/oppsøkt hjelp for å klare å fullføre.

• Liker 1
Skrevet

Søk om permisjon fra studiet, og så finner du ut hva du ønsker å gjøre. Det kan hende motivasjonen til å fullføre kommer tilbake, ellers så finner du nok noe annet å studere eller en jobb etterhvert. Det er helt greit å avbryte et studium enten for alltid eller for en periode.

Skrevet

Søk om permisjon fra studiet, og så finner du ut hva du ønsker å gjøre. Det kan hende motivasjonen til å fullføre kommer tilbake, ellers så finner du nok noe annet å studere eller en jobb etterhvert. Det er helt greit å avbryte et studium enten for alltid eller for en periode.

Meg igjen. Jeg avbrøt en grad da jeg hadde et år igjen og begynte i stedet på en ny en, ingen har stilt spørsmål ved hvorfor jeg avbrøt den første og de ser på den som en tilleggsstyrke til den bacheloren jeg fullførte.

Skrevet

Meg igjen. Jeg avbrøt en grad da jeg hadde et år igjen og begynte i stedet på en ny en, ingen har stilt spørsmål ved hvorfor jeg avbrøt den første og de ser på den som en tilleggsstyrke til den bacheloren jeg fullførte.

Men det blir noe annet enn å avbryte for å begynne å jobbe. Da kan det fort se ut som man gir opp.

Regn med at det første spørsmålet blir hvorfor du sluttet på bacheloren.

Skrevet

Tviler på at TS ønsker å jobbe med noe som er relevant for graden. Og det er uansett en ærlig sak å innse at man ønsker å gjøre noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...