miamarlena Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 er det vanskelig å få jobb med en master i markedsføring eller er d bare meg det er noe galt med? jeg har fått minst 40 avslag, hva skal jeg egentlig gjøre? tom for penger og snart selvtillitt.... deprimert...
Ananas. Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Det er nok vanskelig å få seg jobb med mindre du har vesentlig erfaring å vise til.. Det er et vanlig problem med mange ulike mastergrader at man ikke blir ansatt fordi man ikke har noen praktisk erfaring. Har du prøvd å sjekke om det f.eks finnes noen muligheter for et traineeprogram innen markedsføring noe sted?
miamarlena Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2012 Ja søkt på trainee jobber men er jo vanskelig... fikk litt inntrykk av at hun som intervjuet meg ikke likte meg, har ikke hørt noe ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Det er mye man kan gjøre innen markedsføring da. Jeg studerer noe helt annet, og jobber med direktemarkedsføring. Jeg har fått tatt et par kurs gjennom jobben, og så ble jeg ansatt som teamleder. Får forhåpentligvis en annen jobb i firmaet når jeg er ferdig utdannet, noe jeg har stor tro på ettersom firmaet kjenner meg. Vurdert å gå den veien, altså begynne på bunnen nå som du ikke har jobb? Da får du i det minste muligheten til å tjene litt penger.
miamarlena Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2012 Det er mye man kan gjøre innen markedsføring da. Jeg studerer noe helt annet, og jobber med direktemarkedsføring. Jeg har fått tatt et par kurs gjennom jobben, og så ble jeg ansatt som teamleder. Får forhåpentligvis en annen jobb i firmaet når jeg er ferdig utdannet, noe jeg har stor tro på ettersom firmaet kjenner meg. Vurdert å gå den veien, altså begynne på bunnen nå som du ikke har jobb? Da får du i det minste muligheten til å tjene litt penger. ja men jeg føler det er litt kjedelig å begynne på bunnen etter 5 års utdannelse! hadde liksom forventer å være ganske attraktiv på arbeidsmarkedet, med tanke på at jeg har solid jobberfaring og internasjonal erfaring i tillegg!! men ha kanskje ikke noe annet valg...
Cho Kon It Skrevet 17. januar 2012 #6 Skrevet 17. januar 2012 I den bransjen (og mange andre) er det ingenting som teller så mye som erfaring. Det er i tillegg en mettet bransje, så du må nok belage deg på å begynne på bunnen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #7 Skrevet 17. januar 2012 Hei, takker for svar. Satte meg litt i tenkeboksen dette.. Men! Jeg fant en skole som fra høsten 2012 har et nytt studiet, nettopp markedsføring. De har fra før øk/adm studiet med mulighet for master etterpå for å få tittelen "siviløkonom" (eller tilnærmet det - ettersom hva den tittelen er kalt i dag. Klar over at dette har forandret seg litt). Det står også at markedsføringsstudiet skal gjøre det mulig å ta samme master som etter øk/adm studiet. Da må vel det være en bra mulighet og noe som gjør det lettere å få jobb eller? Virker som den eneste skolen men denne mulige "veien" til siviløkonom..
miamarlena Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2012 Hvilken skole da? Har selv tittelen siviløkonom med master i marketing and brand management, skulle jo tro dette var en veldig bra utdannelse så syns det er rart det er så vanskelig.. er i tillegg super motivert og VIL jobbe innenfor markedsføring, ikke salg..
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #9 Skrevet 17. januar 2012 Høgskolen i Buskerud Link ser det står master i markedsføring leder til tittelen siviløkonom der nede, så det må vel være bra? Jeg vil helt klart jobbe med markefsføring etter studiet. Ikke salg. Utdrag: Bachelor i markedsføring + master i markedsføring ved Høgskolen i Buskerud gir også tittelen som Siviløkonom. Se www.hibu.no/markedsforing for ytterligere informasjon.
miamarlena Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. januar 2012 Høgskolen i Buskerud Link ser det står master i markedsføring leder til tittelen siviløkonom der nede, så det må vel være bra? Jeg vil helt klart jobbe med markefsføring etter studiet. Ikke salg. Utdrag: Bachelor i markedsføring + master i markedsføring ved Høgskolen i Buskerud gir også tittelen som Siviløkonom. Se www.hibu.no/markedsforing for ytterligere informasjon. Min utdannelse er fra NHH, og gir tilsvarende som høyskolen i Buskerud. Utrolig kjipt hvis jeg må jobbe med salg, da føler jeg utdannelsen har vært bortkastet, jeg som har strevd så lenge.
sjøge Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Markedsføring er altfor utbredt, du burde bestemme deg for hvilket område av markedsføring du ønsker å jobbe innenfor, og deretter søke direkte mot dem, selv om de ikke nødvendigvis søker folk på finn.no. I de fleste slike jobber kan det være en vinst å kjenne noen som kjenner noen osv. Kontakt noen av dem du studerte med som har fått seg jobb og spør hvordan de gjorde det og om de kan hjelpe deg litt? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 TS igjen her: Fikk akkurat svar av en bekjent av familien på mail, som er sjef i et større firma... Og han kunne delevis bekrefte det andre har sagt ovenfor her... Jeg ser også matematikken i dette med antall studenter som hvert år fullfører en bachelor i markedsføring.. Og forstår at jeg må nok sette meg dypere inn i dette "generelle" studiet så jeg har noe målrettet å gå etter når jeg ønsker relevant jobb senere. Skal helt klart prate med tidligere studenter i relevant jobb (de heldige som har fått dette) å høre hvordan de klarte dette, som det blir nevnt over her. Godt å høre at flere skoler tilbyr studiet, skal sjekke dette også Hvis andre har tips å komme med så fortell de gjerne!! (Studieveilederen ved den videregående skolen jeg har gått ved, er ikke flink..) Til deg som går studiet ved NHH, kan jeg spørre om disse bøkene er korrekt pensum: rategic advertising management, mediekultur/mediesamfunn, arbeids- og lederpsykologi og consumer behaviour
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Uff.. ser nå at jeg har blandet litt til her inne. Beklager! Håper det ikke er blitt for rotete, men jeg ønsker som sagt å studere nettopp det du har gjort TS. Setter meg litt i tenkebokse at du sliter litt med å få jobb nå, men jeg vil jo veldig gjerne jobbe innenfor nettopp MF når jeg er ferdig, ikke salg. Sånn som deg.. Takker for de opplysninger jeg fikk plukket opp her inne da og krysser alt jeg har for at du snart får et positivt svar :-) En bekjent har akkurat fått en veeeldig bra jobb etter samme utdanning og han fortalte at det som avgjorde det for han, var at en tidligere sjef (fra ungdomsårene) hadde ringt stedet han nå søkte på å sagt at de burde virkelig ta til seg min bekjent. Dermed steg han frem i køen (som var lang!) og fikk altså for ikke lenge siden jobben!
miamarlena Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 18. januar 2012 Takk for gode råd! Er bare å ikke gi opp men ser det er vanskelig! Vet det er over 100 søkere på alle jobbene, så er vanskelig! men må jo få jobb snart siden jeg e tom for penger!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå