AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Noen her som har hatt voksenopplæring? Lyst å dele erfaring med det? Jeg trenger studiekompetanse og har veldig lite lyst å ta vgs fra begynnelsen igjen. Takk for svar!!
LoneWolf Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Jeg har tatt det over to år. To år fordi jeg ikke fikk startet med nork første året og det tok visst et helt år å fullføre. Første året var da matte, historie, mens andre året var norsk og naturfag. Det er slitsomt å ta påbygging ved siden av jobben, spessielt hvis du tar to eller flere fag av gangen siden (i hvertfall for meg som hadde undervisning i faget) så gikk hele dagen fra jeg sto opp til jeg la meg mer eller mindre i jobb og skole. Har du overskudd, så er det bare å gå for det!
Gjest Badabing Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Kommer litt an på hva du lurer på. Jeg sluttet på vgs pga sykdom, og var senere privatist på voksenopplæring. Kommer jo an på hvor mange fag du mangler. Selv tok jeg norsk muntlig, skriftlig og nynorsk og nyere historie på ett år. Hadde samfunnslære, engelsk, matte og naturfag fra før av. Er du motivert og går på noen forelesninger, er det ikke uoverkommelig. Selv syntes jeg det var vanskeligst å motivere seg for historie dengang, norsken gikk av seg selv. To år høres greit ut hvis du jobber ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Jeg tok studiekompetanse på voksenopplæring på en vgskole. Vi hadde 5 fag, så man skulle komme inn med 23/5 regelen. Det var skole hver dag i ett skoleår. Gikk kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Takk for svar Men en annen ting, jeg må da ta alle fagene som er. Hvor lang tid vil det ta ca, tror dere?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Det tar ett år. Og det er et knallhardt år med intensiv læring (3 år på ett år) så du må være motivert og klar for det.
LoneWolf Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Eller så kan du ta det som privatist over to år ved siden av annen skole eller jobb.
ladamafia Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 gått på voksenopplæringen. 09-10 tok jeg samfunnsfag, naturfag, engelsk og historie, som elev. 10-11 tok jeg norsk og matte, som hospiterende privatist. dette anbefales fra min side, eneste jeg tenker i ettertid at var litt dumt var at jeg ikke hadde naturfag og matte samme året, skjønte ikke bæret av formler første året.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Det hørtes bra ut, ladamafia! Takk for alle svar :) ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå