Gå til innhold

Tulipaner som spirer allerede!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i Gøteborg, og her er det altså litt varmere enn de fleste steder i Norge. Vi har bare hatt en dag med snø og noen få frostdager/netter.

Og nå spirer tulipanene! Gjør det noe? Er redd for at de skal dø om det i februar kommer skikkelig vinter. KAN man gjøre noe??

Enn så lenge bare grønne skudd som dukker opp over jorden. La ekstra kompost jord i høst innen frosten (skulle) komme, i tilfelle vinteren ble like ille som i fjor.

ps. Siden jeg er her, rosebusker som ikke vokste noe særlig forrige sommer på grunn av at vinteren var så lang og hard (damen som bodde her før hadde ikke dekket de til, da det jo ikke bruker bli så lenge kaldt), skal jeg gi de en sommer til, eller er det bare å grave opp og kaste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang. rosebuskene: Har du prøvd å klippe de helt ned? Jeg hadde en rosebusk i hagen som var nesten 50 år gammel. Mye av stammen var tørket inn, så jeg skar ned hele busken og regnet ikke med at den kom til å blomstre igjen. I fjor sommer kom det masse nye skudd og den blomstret som aldri før, leeenge! Jeg pleier heller ikke å dekke den til om vinteret, til tross for mye snø og lang vinter i fjor.

Skrevet

Skal teste med rosebusken! Den ble forsåvidt klippet kraftig ned av forrige eier. Men forsøker en sesong til. :)

Flere ang. tulipaner og andre vårblomster??

Skrevet

De vil vel fryse og dø, de vokser ikke to ganger.

Prøv å hør med hagegal.no de er flinke på dette :5:

• Liker 1
Skrevet

Ikke sikkert det gjør noe. Og kommer de ikke i vår, så kommer de sikkert neste år. Tulipaner er ofte flereårige, selv om det virker som de "lærde" strides litt ;)

Skrevet

Takk for svar.

De som var her fra før kommer opp igjen hvert år. De vi plantet i fjor vet jeg ikke, men trodde alle var flerårig. :sjenert:

Nå har det kommet snø, og det er jo bra siden det er spådd endel minus neste uke. Jeg som trodde vinteren skulle være grønn hele denne sesongen. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...