Gå til innhold

Katt som angriper dyr.. På tv'n..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaaa'a, hva gjør jeg med det? Hvis katten ser dyr på tv, samme om det er elg eller andre katter, så piler han ned fra sofaen og gjør seg klar til angrepsposisjon. Må hoppe frem og hente katten, eller slå av tvn, kommer an på hva jeg rekker, for at han ikke skal klore i stykker ny flatskjerm.

Katten er en jeger, en predator, en drapsmaskin, så instinktene slår vel i fyr og flamme.. Det er en 10 år gammal kastrert hankatt som jeg overtok for noen uker siden, vi passer sammen på alle måter, bortsett at han vil drepe flatskjermen. Og av og til leker helt voldelig med meg, jeger som han er.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:fnise:

Det var ikke en ung katt, som jeg tenkte med en gang. Ikke godt å si hva man gjør. Kattene vi/jeg har hatt har alltid hoppet etter øredobbene osv til dem på skjermen, men ga seg etter kattunge-stadiet var over.

Kan kanskje tørke litt katt-off i nærheten/tvbordet osv :vetikke:

Endret av UnderCover
Skrevet

Hva med å ha en spruteflaske med vann tilgjengelig? Så kan du evt sprute litt vann på han hvis han ikke gir seg,hehe. Hørtes kjempesøt ut da! :) hehe. Elsker katter!

Eller prøve å lære han til at det er "fy" å hoppe opp på tvbenken....lettere sagt enn gjort kanskje,hvis han er cant til å hoppe opp der.. :)

Skrevet (endret)

Hva med å ha en spruteflaske med vann tilgjengelig? Så kan du evt sprute litt vann på han hvis han ikke gir seg,hehe. Hørtes kjempesøt ut da! :) hehe. Elsker katter!

Eller prøve å lære han til at det er "fy" å hoppe opp på tvbenken....lettere sagt enn gjort kanskje,hvis han er cant til å hoppe opp der.. :)

Vannflaske fungerer I DET katten hopper, men ikke visst den allerede har hoppet (nå tenker jeg på tv'n).. Men jo mer jeg tenker på det, jo mer mener jeg at du burde tilsatt cat-off på tv benken. Evt rundt tv'n. (men vet ikke om det skader tv'n at du TØRKER litt på den

:vetikke: )

EDIT: EVT gi katten egen tv på rommet :rodmer::fnise:

Endret av UnderCover
Skrevet

Takk for tips, rekker nok ikke å ta den med sprayflaska, siden den bare slenger seg mot benken sånn plutselig. De gangene jeg ser den, tar jeg den opp og sier strengt "NEI", men det hjelper ikke, tror jeg :fnise:

Skal prøve det cat-off greiene!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Har du noen muligheter til å henge skjermen på veggen ?

Slik at den er utenfor kattens rekkevidde ?

Er over middels interessert i løsningen på dette fordi jeg ser for meg at jeg kan komme til å få samme utfordring den dagen min nåværende tv sier 'takk for seg' og byttes med en flatskjerm :fnise:

Her sitter man nemlig på toppen av tv'en og jakter med labben på skjermen :overrasket:

Skrevet
EDIT: EVT gi katten egen tv på rommet :rodmer::fnise:
- Og playstation 2 :lur:

Er det ikke bare å kjøpe en glassplate å feste foran skjermen, og en bunke med naturfilmer? Må da være mer underholdning med live-action enn mye av det som kommer fra "hjernedødaren"?

• Liker 2
Skrevet

Har vurdert muligheten for å skru tvn opp på veggen, må finne meg spesielle fester ser det ut som.

Det er jo skikkelig irriterende siden jeg faktisk blant annet liker Animal Planet, men det måtte jeg jo slutte å se på da jegeren i katten virkelig våknet når jeg så på en dokumentar om småbjørner :ler:

• Liker 1
Skrevet

Haha, fantastisk katt du har :) Sikker på at han bruker klørne og det ikke bare er poten? Min som er litt eldre en din driver og jakter musepekeren på pc skjermen hele tiden men det er uten klør så det gjør ikke noe

Skrevet

Åja tro meg, her spretter klørne langt ut. Skjermen har fått noen biiitte bitte små, heldigvis nesten usynlige riper, men kanten rundt selve skjermen, den har fått seg både en og to skraper! En dag satt katten ute på terassen, så jeg stengte den bare ute mens jeg så litt på tv. Så kom det en reklame for Villdyrparken i Tromsø, og plutselig står katten på bakbena og klorer på ruta og vil inn, mens han intenst ser på tvn. Tvn står ved siden av terassedøra :fnise: Da var det bjørnene Salt og Pepper han skulle angripe.

Morsom katt, på alle måter, en skikkelig mannemann katt vil jeg si :ler: Men jeg vil ha tv i fred..

Skrevet

Fester selger de på Claes Ohlsson

Skrevet

Hehe, morsom katt :)

Kom på at den første katten jeg hadde som barn likte å se på tv. Og hver gang Ragnhild Fjørtoft eller en av de andré tv vertene var på skjermen løp katten att og fram bak tvn og leita etter de. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...