Gå til innhold

Tyrkia - Alanya

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på tur til Alanya i to uker i april/mai. Hvor mye penger burde jeg regne med å bruke på mat osv, har ingen måltider inkludert.

Burde jeg veksle penger i banken eller der nede, euro eller lire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billigest å bruke Lire i steden for euro i allefall :) Eg tok ut alle pengane eg brukte der nede i minibanken på flyplassen :) Vi budde på all inclusive hotell, så eg brukte lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Jeg og samboer var i Alania i fjor sommer, og hadde All inklusive:) Men råder deg vertfall til å veksle inn med banken i Norge før du kommer dit. Er mange tiggere osv der, så kan føles

skummelt at andre ser at du har kontanter på deg.

Tja, jeg vil anslå ca. 4-5.000:) Alt ætter behov å ønske, samt hvilke restauranger dere velger å spise fra.

Anbefaler værtfall deg/dere til å spise ved de beste restaurantene, da det er fare for bakterier i maten på billige steder.

Alt av salat bør være vasket med flaskevan framfor springvann, da det er bakterier som kan gi dårlig mage.

Dere får undersøke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Noe vi burde få med oss der nede? Har aldri vært i Tyrkia før, liker å oppleve ting - ikke bare ligge på stranden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er minibanker over alt, så du kan ta ut penger etterhvert som du har behov for dem. Ellers er alanya turistifisert, men de har en fin borg med fantastisk utsikt. Anbefaler å leie bil og uforske området, mye fint utenfor byen og opp i fjellene. Rett ovenfor politistasjonen ved marinaen ligger det et bra fastfoodsted, og du kan sitte å følge med på politiet som kjører inn og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starlit

Dere må få med dere vannaktivitetene ved badestrendene dær :Nikke:

Jeg og de andre satt i en stor oppblåstbar "sofa", og ble trukket etter i full fart av en båt :legrine: Det var virkelig morro!

Så vet jeg at det sal være et "sjørøveraktig" skip, hvor de danser med instruktør ombord:)) Virkelig steintøft å se dansescenene fra stranden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. :)

Noe vi burde få med oss der nede? Har aldri vært i Tyrkia før, liker å oppleve ting - ikke bare ligge på stranden.

Anbefaler rafting utflukten de har. Virkelig morsomt og passer for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver ned all informasjon dere har, kjempe fint av dere!

Er det akvarium eller dyrepark i Alanya eller i nærheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke euro, det var alltid dyrere å betale med det da jeg var i Tyrkia i 2010 ihvertfall.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...