AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Hei! Hvordan vet man om man produserer for lite progesteron? Leser så mye ang dette på nettet nå..mistet selv i uke 8/9, og ønsker å ta alle fohåndsregler ved en evt ny graviditet Har litt høy blodprosent 14,8....kan det gjøre det vanskelig for fosteret å få alt det skal ha pga at blodet mitt da er litt tykt...? Kan tilskudd av progesteron ha noen baksider? Tusen takk for svar!!
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 De første tegnene på progesteronmangel er vel ofte: Kort lutealfase/kortere syklus. Spotting før mens Hovne og ømme bryst mellom EL og mens Vanskelighet med å bli gravid. Progesterontilskudd er vel ikke så enkelt å få utskrevet. Enkelte leger mener vel at det ikke har så stor betydning for graviditet. Kan tipse deg om Vitex, det er et naturmiddel som stimulerer til LH-produksjon. Jeg hadde selv symptomer på progesteronmangel når jeg prøvde på første graviditet. Begynte å ta Vitex, etter en måned begynte jeg å merke gradvis bedring, etter 3 mnd var syklusen tilnærmet normal, normal lengde, normal lutealfase, ingen spotting. Den 4 mnd ble jeg gravid.
Athene Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Etter 1-2 SA/MA er progesteronsvikt eller andre fysiske feil med deg høyst sannsynlig ikke årsaken. Det er nytteløst å spekulere i hva du skal og ikke skal gjøre ved ny graviditet. Det å starte behandling før en årsak er påvist er nytteløst, og kan i værste fall medvirke til ny SA. Etter tre aborter blir du utredet, blant annet for de utfordringene du beskriver. Da vil du få nødvendig medisinsk hjelp. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå