Gå til innhold

Ingen fobi/frykt/angst/tvang eller sykdom?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som ikke har noen fobier, ingen ting de MÅ gjøre eller ikke tør å gjøre, ikke er redd som for noe spesielt og irrrasjonelt og som i tillegg er helt friske både psykisk og fysisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, ikke meg hvertfall. Er livredd for edderkopper :fnise:

Men jeg mener å ha lest et sted at alle mest sannsynlig har en eller annen form for frykt. Men det er ikke alle som har oppdaget hva "sin" frykt er, fordi de ikke har blitt utsatt for den.

Endret av Admeliora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Prøver du å kartlegge graden av funksjonshemming blant kvinneguiden-brukerne? Hva er det egentlig du insinuerer? :lur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg tror det er veldig vanskelig å finne noen som ikke har en eneste psykisk eller fysisk plage. Jeg kan iallefall produsere en relativt lang liste hvis jeg går inn for det, alt fra vondt i visdomstannen til en absurd frykt for insekter som flyr og vifter med bena.

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å kartlegge graden av funksjonshemming blant kvinneguiden-brukerne? Hva er det egentlig du insinuerer? :lur:

Nei, jeg bare lurer på om det er noen ikke-nevrotiske og friske her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en drøss fysiske sykdommer, men hodet har det ganske bra, takk.

Sitat: Sunneste gærningen jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her inne som ikke har noen fobier, ingen ting de MÅ gjøre eller ikke tør å gjøre, ikke er redd som for noe spesielt og irrrasjonelt og som i tillegg er helt friske både psykisk og fysisk?

Har du ingenting av dette selv?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Nei, jeg bare lurer på om det er noen ikke-nevrotiske og friske her.

Vil du si at jeg er nevrotisk eller syk fordi jeg har høydeskrekk og er drittredd for slanger? :klo:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du må lete lenge.

Tror aldri jeg har møtt noen som ikke har en eneste irrasjonell frykt. Tvert imot er folk flest kjappe med å fortelle, som om de faktisk er litt kry av sin "fobi-greie".

Så enten er det mange som overdriver, eller så er det det som er å være frisk :popcorn:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er temmelig normal. Bortsett fra at jeg løper skrikende i ring og peiver med armene om det er en veps i nærheten. Så halve året er jeg skikkelig normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke meg hvertfall. Er livredd for edderkopper :fnise:

Men jeg mener å ha lest et sted at alle mest sannsynlig har en eller annen form for frykt. Men det er ikke alle som har oppdaget hva "sin" frykt er, fordi de ikke har blitt utsatt for den.

Det er klar alle har en form for frykt. Det alle derimot ikke har, er irrasjonell frykt som vil si at alarmknappen til hjernen skrur seg på i situasjoner som ikke er potensielt farlige. En småfugl er f eks ikke farlig. Ikke å gå ut døra heller, eller å snakke med andre mennesker. Men å være redd slanger f eks, det er naturlig, for de kan faktisk drepe et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Jeg er vel en av disse som er veldig uredd, selvsikker og psykisk stabil. Akkurat NÅ iallefall.

Men har hatt klaustrofobi som barn, en kort periode med flyskrekk, en ganske lang periode hvor jeg grudde meg voldsomt til å tale offentlig, en liten periode med en slags angst knyttet til en spesiell person samt en aldri så liten vinterdepresjon en gang. Så immun er jeg ikke, det tror jeg ingen er.

Men jeg har alltid angrepet fryktene ved å oppsøke dem, det funker hver gang.

Så om hjernen min plutselig vil utvikle en skrekk igjen: bring it on.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jeg si ikke eksisterer.

De fleste vil få en eller flere fysiske sykdommer iløpet av livet, og de fleste vil oppleve en eller flere depresjoner i varierende grad iløpet av livet.

Psykisk frisk er overhodet ikke det samme som psykisk sterk.

Det krever langt større psykisk stamina å komme seg gjennom langvarige påkjennelser enn det gjør å fly gjennom livet med ei gullskje i nebbet sosioøkonomisk/helsemessig/relasjonelt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...