Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert dame
Skrevet

Hei !

Jeg føler jeg trenger så mye omsorg. Føler jeg nesten må legge meg inn på psykiatrisk sykehus, for å få kjærlighet og godhet. Vet dette er galt, og vil egentlig ikke legges inn. Trenger bare så mye omsorg og klapp på skuldra at jeg føler meg helt unormal. Kunne tenke meg at noen la hånda si på skuldra mi og sa: "her er jeg, og jeg kan være her sammen med deg så lenge du har behov for det. Du kan snakke om alt til meg, og jeg vil være glad i deg uansett."

Vet ikke om dere skjønner. Sliter bare ganske for tia, og vet ikke hvor lenge jeg kan klare det. Sorry

Hilsen meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Lever du alene? Hvor lenge har du hatt det saann? Familie? Er det en manns-person i livet ditt du savner?

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis du ønsker å legge deg inn på psykiatrisk for å få kjærlighet og godthet, tror jeg du vil bli skuffet. (Da ville det vært mange pasienter der, da) Jeg sier dette fordi jeg har jobbet på psykiatrisk tidligere.

Men selvfølgelig - du vil jo få mer hjelp enn du gjør nå, hvis du synes at en psykologtime er lite. (går ut i fra at det var deg som hadde lagt inn tilsvarende innlegg på generell debatt...?) Det du derimot vil få på psykiatrisk avd. er faglig oppfølging av lege, psykolog, psyiater, etc. og de vil kunne hjelpe deg med å finne årsaken til dine problemer. Men regn med at kapasiteten er sprengt nå i jula. Det er veldig mange mennesker som merker depresjonen ekstra tungt i disse dager.

Men det stemmer ikke at en må ha selvmordstanker for å bli lagt inn på psykiatrisk. Dette gjelder kun ved tvangsinleggelse - hvis en er i fare for seg selv eller andre. Jeg synes at du skulle prate med psykologen din om dette, han/hun kan helt sikkert hjelpe deg med en plass hvis det er det du trenger.

Ellers tror jeg det er viktig å vise omsorg for seg selv. Det er viktig å være god mot seg selv også, og ta seg tid til det.

Håper at ting ordner seg for deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forstår hva du mener. Jeg har det slik selv.

Vi vil ikke være alene lenger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Da foreslår jeg at dere gjør noe med det.

Vær aktiv, oppsøk andre. Ensomhet forsvinner ikke av seg selv.

Gjest GreenSky
Skrevet

Nei - det skjønner jeg. Å være alene kan være ok, men å være ensom, er værre. Jeg tror ikke noen virkelig ønsker å være ensom. Men det er mye en kan gjøre selv. Jeg vet hva jeg snakker om, for jeg har også vært der. Jeg fant ut at den eneste som kan hjelpe meg, er meg selv. For å forandre hverdagen - livet sitt, må en gjøre det selv. Ingen andre vil gjøre det for deg. Ta et lite skritt av gangen. Husk på de tre T'ene: Ting tar tid. Forandringer kommer ikke over natten, desverre. Men de kommer - hvis en er tålmodig.

Skrevet

Da foreslår jeg at dere gjør noe med det.

Vær aktiv, oppsøk andre. Ensomhet forsvinner ikke av seg selv.

Du gjest - hadde det vært så enkelt - så hadde ingen vært alene!

Det er bare ikke så enkelt - det høres så enkelt ut............ men hadde du vært i "det andre menneskets sko" så hadde du skjønt dette........

Men jeg er jo helt enig i at man "er sin egen lykkes smed" - man må levet livet sjøl - ingen andre kan leve det for en........ DET er sant!

Det er dessverre ikke "BARE" for alle .............. dessverre!

Ønsker alle ET GODT NYTT ÅR! :klem2:

Skrevet

kjære deg

Jeg vil bare fortelle deg at jeg hadde det som du i mitt forrige forhold. Det var ensomt å være to og føle seg ensom. Du har ansvar for livet ditt, ikke for å virke har (men realistisk) gjør noe med det - finn et menneske som elsker deg for den du er

klemmmmmmmm

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvis du vil, må du gjerne skrive litt nærmere om problemene dine her. Kanskje vi kan hjelpe eller komme med noen råd! :) Enten det gjelder forhold eller hva.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å skaffe deg et kjæledyr, en hund er der hele tiden du ønsker. Den er kjærlig og den elsker deg uansett!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor finner man dem som elsker deg for den du er???????

Skrevet

Hei du.

Du bør fortrinnsvis lete litt i familien din. :hjertesmil: Jeg er sikker på at det finnes et menneske der som elsker deg akkurat for den du er, :idesmil: på godt og vondt !!!

Behold håpet ditt, inn i det nye året. Og tenK litt NYTT !!! :digge:

VÆR selv et ekte medmenneske, og søk kroppskontakt, så skal du se det åpner seg litt andre muligheter, med andre typer mennesker. :klem: Det er verdt et ærlig forsøk. Jeg ønsker deg et Godt NYTT år i 2004. :blomst:

Vennlig fra Venus - et medmenneske ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...