AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Vi skal begynne å prøve nå, men saken er at etter EL-dagene (rundt helgen) skal jeg på en ganske fysisk slitsom reise. Det er ikke alkohol jeg lurer på, men mer stress og som sagt fysiske påkjenninger (som hardtrening). I tillegg kommer jo ting som uvant mat (utlandet), flytur og slikt. Har dette noe som helst å si? Jeg vil jo ikke engang kunne teste positivt før jeg er vel hjemme igjen.
Athene Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Ja, det kan ha en del å si. Stress og fysiske påkjenninger reduserer sannsynligheten for at egget fester seg. Stress og påkjenninger i seg selv påfører ikke fosteret skader, det øker bare sannsynligheten for abort/reduserer muligheten for å bli gravid. Mer en 7 timers trening i uka, eller tilsvarende stress, fordobler sannsynligheten for abort. Infeksjoner man får som følge av mat er like skadelig rett etter unfangelsen som senere i svangerskapet, derfor bør man kjenne til kostholdsråd for gravide allerede i det man blir prøver. Jeg hadde reist og jobbet som vanlig, redusert intensiteten på treningen noe, og forholdt meg til kostholdsråd for gravide.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Vi skal begynne å prøve nå Er det ikke litt over-the-top å bli veldig bekymret i forhold til at du verken er gravid eller har begynt å prøve ennå? For ikke å snakke om at du, etter hva jeg forstår, ikke har holdepunkter for at du er spesielt sårbar i forhold til spontanaborter e.l. Dette er ikke for å være skarp, jeg bare synes det virker som en fullstendig unødvendig bekymring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå