Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal begynne å prøve nå, men saken er at etter EL-dagene (rundt helgen) skal jeg på en ganske fysisk slitsom reise. Det er ikke alkohol jeg lurer på, men mer stress og som sagt fysiske påkjenninger (som hardtrening).

I tillegg kommer jo ting som uvant mat (utlandet), flytur og slikt.

Har dette noe som helst å si? Jeg vil jo ikke engang kunne teste positivt før jeg er vel hjemme igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan ha en del å si.

Stress og fysiske påkjenninger reduserer sannsynligheten for at egget fester seg. Stress og påkjenninger i seg selv påfører ikke fosteret skader, det øker bare sannsynligheten for abort/reduserer muligheten for å bli gravid.

Mer en 7 timers trening i uka, eller tilsvarende stress, fordobler sannsynligheten for abort. Infeksjoner man får som følge av mat er like skadelig rett etter unfangelsen som senere i svangerskapet, derfor bør man kjenne til kostholdsråd for gravide allerede i det man blir prøver.

Jeg hadde reist og jobbet som vanlig, redusert intensiteten på treningen noe, og forholdt meg til kostholdsråd for gravide.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar.

Skrevet

Vi skal begynne å prøve nå

Er det ikke litt over-the-top å bli veldig bekymret i forhold til at du verken er gravid eller har begynt å prøve ennå? For ikke å snakke om at du, etter hva jeg forstår, ikke har holdepunkter for at du er spesielt sårbar i forhold til spontanaborter e.l.

Dette er ikke for å være skarp, jeg bare synes det virker som en fullstendig unødvendig bekymring... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...