Gå til innhold

Hvem kaster søppel?

Wesla

Anbefalte innlegg

Har alltid lurt på hvem som kaster søppel både på gata og ut av bilen. Det er jo slettes ikke få heller. Har ikke telling på hvor mange jeg har sett folk kaste plast og dritt ut av bilvinduet. Hva tenker man med da egentlig? "Nei, her passer det at jeg kaster ut bleia til Jens" eller "Nei, jeg gidder ikke kjøre helt til fyllinga, jeg bare lasser av i skogen her".

Håper noen har svar for dette har jeg virkelig lurt på lenge...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster søppel hvor som helst så lenge jeg er sikker på at ingen kan se meg. Det er ikke noe spesielt med meg som jeg kan komme på, jeg bare gir faen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er folk som rett og slett ikke tenker. Det å kaste boss ut vinduet når man kjører kan i verste fall føre til trafikk-ulykke. Og det er rett og slett idioti.

Jeg har lært å kaste i søppelbøtter.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok folk som er litt lite gjennomtenkt, evt aldri har måttet ta konsekvensene av egne handlinger...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det faktisk helt umulig å kaste fra meg søppel på gata, i naturen eller ute generellt. Jeg er så ille angrepet at de gangene jeg har gått på turstier, så har jeg plukka søppel jeg har sett og hivd i nærmeste søppelkasse.. Når søppelkassa står synlig til rett borti der, er det så forbanna vanskelig å gå og hive det oppi da?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Hender jeg spytter ut en tyggis på upassende steder, men samtidig så har jeg flere enn en gang gått tilbake med bæsjepose og lommelykt for å lete etter bæsj fordi jeg hadde glemt pose på tur med bikkja, så helt uten samvittighet er jeg ikke :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søpplehuer?

Ser mange som kaster søppel og jeg klarer ikke alltid holde kjeft.De fleste plukker opp igjen mens enkelte vifter med midtfinger'n.

Fatter ikke slik latskap egentlig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg virkelig HATER å gå på fjellet, finne meg et pent sted å sitte (nå kommer vi til hater-poenget), og der ligger en BLEIE(?) fordi noen bare slang den fra seg.

MAKAN!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg virkelig HATER å gå på fjellet, finne meg et pent sted å sitte (nå kommer vi til hater-poenget), og der ligger en BLEIE(?) fordi noen bare slang den fra seg.

MAKAN!

Haha glad eg ikke var der og såg at de kastet den ifra seg, da tror eg at eg hadde åpnet den og kastet den tilbake etter de :skratte:

Var ute å gikk på tur med en kamerat i går kveld og da var det vissnok en bil som stoppet så og ved siden av oss og kastet boss/søppel ut vinduet for så å kjøre videre. Glad eg såg en annen vei, for så late folk irriterer meg en del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid lurt på hvem som kaster søppel både på gata og ut av bilen. Det er jo slettes ikke få heller. Har ikke telling på hvor mange jeg har sett folk kaste plast og dritt ut av bilvinduet. Hva tenker man med da egentlig? "Nei, her passer det at jeg kaster ut bleia til Jens" eller "Nei, jeg gidder ikke kjøre helt til fyllinga, jeg bare lasser av i skogen her".

Håper noen har svar for dette har jeg virkelig lurt på lenge...

OMG! Jeg er SÅ enig! Hva i blanke faen er det i veien med folk som gjør sånt? Eller for den saks skyld i naturen!!? Overalt hvor det er stier eller strand finnes det høyest sannsynlig en avfallsbøtte! Hva er problemet med å beholde avfallet inntil man kan kaste det et ordentlig sted???

Hva er det i veien med folk????

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha glad eg ikke var der og såg at de kastet den ifra seg, da tror eg at eg hadde åpnet den og kastet den tilbake etter de :skratte:

Var ute å gikk på tur med en kamerat i går kveld og da var det vissnok en bil som stoppet så og ved siden av oss og kastet boss/søppel ut vinduet for så å kjøre videre. Glad eg såg en annen vei, for så late folk irriterer meg en del...

Var min første tanke og. Ikke kjekt å åpne matpakken og sjokomelken, og så "se, hva er dEt for noe? Åja, ja en bleie..........:lete::nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Har satt et par stykker på plass, både ved å stoppe dem på gaten (hvorfor i allverden kaster du sneipen på bakken, når det er et askebeger en meter ved siden av deg? :klo:), og ved å kjøre etter dem helt frem til dem stopper. Ikke noe jeg gjør hver dag, men hiver noen ut en MC`donalds pose langs veien blir jeg ilende forbanna. Og da kjører jeg mer enn gjerne en ti minutters omvei for kjefte.

Det er IKKE greit å forsøple! :kjefte:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde det før i mine yngre dager da jeg ga F, men nå gjør jeg det aldri. Blir irritert på folk som kaster søppel ute, er du så lat at du ikke kan vente til du kommer hjem/finner en søppelkasse? Er ikke vits i å forsøple mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg kaster ALDRI søppel i naturen, men må nok innrømme at jeg synder litt når jeg kaster søppel i byen. Det er gjerne de gangene jeg har PMS eller er sur. :P Skjer to ganger i året, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster heller aldri i naturen, legger heller ikke fra meg søppel i butikker (som mange faktisk gjør), da putter jeg det heller i en pose i vesken/sekken eller holder på det til jeg ser ei søppelbøtte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Valiumsjunkie

Hvis jeg ser noe søppel i naturen så plukker jeg det opp, hehe. Det gjør for øvrig både moren min og søsteren min. Håper flere gjør det og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster aldri søppel på gata eller i naturen, syns det ser så stygt ut og er lært opp til at man da er natursvin :-) Hadde nok også blitt rimelig flau om jeg hadde gjort det og noen hadde sett meg, ja. Har alltid poser i bilen til diverse søppel.

Studerer på en høyskole, og her har det vært skikkelig svinesti i perioder. Brukte snus, yoghurtbegre, flasker og kaffekopper settes igjen under stolene og blir selvfølgelig veltet innen kort tid. Syns synd på renholderne! Nå er det forbud mot all mat og drikke utenom vann i auditoriene da, så nå ser det mye bedre ut.

Jeg kan finne på å hive matrester i naturen da, om det er snakk om en skorpe e.l. Blir nok spist av en fugl innen rimelig kort tid uansett. Men da passer jeg på å hive det fint bak en busk :-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søpplehuer?

Ser mange som kaster søppel og jeg klarer ikke alltid holde kjeft.De fleste plukker opp igjen mens enkelte vifter med midtfinger'n.

Fatter ikke slik latskap egentlig

Det gjør ikke jeg heller! Selv om jeg er en mil inne i skogen uten folk rundt meg, tar jeg med eventuell søppel jeg skulle hatt med meg. Ikke vits i å sette menneskelig preg på uberørt natur heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Og tråden ble til en mase innlegg om at :"jeg kaster ikke søppel". Det var vel ikke det som var spørsmålet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...