Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal skrive en bacheloroppgave og jeg har lyst å skrive om noe innenfor filmhistorie for dette kan jeg endel om fra før. Men temaet filmhistorie er alt for vidt så jeg må spesifisere en problemstilling. Jeg kunne foreksempel tatt for meg den klassiske hollywood dramaturgien og sammenlignet den med noe annet..? Eller analysere en klassisk hollywood film og satt den opp mot en realisme, tysk ekspresjinisme, russisk montasje film osv? Takker for forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dette blir litt for enkelt, men hva om du sammenligner gammel og ny versjon av en film? Kommer ikke på så mange forslag i farten, men jeg vet at det kommer ut en ny versjon av Dracula snart.. Eller analysere James Bond serien, hvordan den har utviklet seg :P

• Liker 1
Skrevet

Avhenger jo litt av hva slags fag du tar? Er det innenfor filmkunnskap? Eller innenfor dramaturgi? Eller i kulturvitenskap med åpen bacheloroppgave? Eller noe helt annet? Og hva har du av filmfag?

Jeg skreiv en oppgave på masternivå (10 stp i filmkunnskap) om Bazins syn på filmens utvikling, ga noen eksempler på filmer han likte (Sykkeltyven og Spillets regler, f.eks.), og sa kort hvor dette skilte seg fra de klassiske hollywoodfilmene.

Mulighetene er mange...filmfeltet er stort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...