Lille85 Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Hvis du skal i begravelse og du får en annen til å ta vakten din ( en ekstra hjelp ). Tenker du at du har fri da ( får ikke lønn for denne dagen ) Eller at du må bruke egenmelding for den dagen?
Gjest Cessie Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Fri uten lønn. Bruker da ikke egenmelding til sånt? Hos oss er alternativene fri uten lønn eller bytte vakt.
cha Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Hvis du skal i begravelse og du får en annen til å ta vakten din ( en ekstra hjelp ). Tenker du at du har fri da ( får ikke lønn for denne dagen ) Eller at du må bruke egenmelding for den dagen? Du kan søke permisjon, og få lønn den dagen. Det at du allerede har fikset vakta di er jo bra, for da blir det mindre for arbeisGiver å gjøre:-)
jente27 Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 er det nær familie du skal i begravelse til? da kan du vel søke om permisjon for den vakta. Å bruke egenmelding tror jeg blir feil i den sammenhengen for du er jo ikke syk... evt kan du jo høre med leder om det er ei annen vakt du kan ta tilbake dersom du ikke får permisjon. Er jo snilt av deg å skaffe vikar selv
kaprifolen Skrevet 17. januar 2012 #6 Skrevet 17. januar 2012 Egenmelding er ikke greit! Velferdspermisjon, fri uten lønn eller bytte vakt. 1
Lille85 Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2012 For jeg skulle i begravelse og fikk en ekstra hjelp til å ta vakten min den dagen. Så sier sjefen min i dag at jeg må bruke egenmelding. What? Jeg ble helt satt ut. Og vil jo ikke bruke egenmeldingene mine på sånt. Da tar jeg heller det som en fridag uten lønn!
kaprifolen Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Om sjefen din prøvde å tøye reglene til din fordel, hadde jeg skjønt mer. Typ "jeg vet at du trengte den vakten, så jeg skal ikke reagere hvis du vil levere en egenmelding". Det ville vært uetisk, men da hadde jeg i alle fall skjønt hvorfor... Hvilken sjef VIL betale ut dobbel lønn? For firmaet må betale lønn for både deg og vikaren om du leverer egenmelding...
Rosalie Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Egenmelding kan du ikke bruke, da det kun er ment for egen sykdom. Man kan søke velferdspermisjon med eller uten lønn, får man ikke innvilget det må man ta det som en fridag.
challenger Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Om det er en nær slektning har du jo krav på permisjon MED lønn!
Rosalie Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Om det er en nær slektning har du jo krav på permisjon MED lønn! Det er så vidt jeg vet ikke lovfestet, men hjemlet i de ulike tariffavtaler rundt omkring. Så jobber man et sted uten tariffavtale, har man ikke krav på det. Selv om det er ens eget barn som begraves.
Gjest Mahareth Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Sist jeg var i begravelse førte sjefen min det opp som velferdspermisjon uten at jeg trengte å søke om det. Det hadde jeg egentlig ikke rett på, da det ikke var nærmeste familien min, men i svigerfamilien. En tidligere sjef nektet meg velferdspermisjon da mannen til søsteren min døde. Hadde jeg selv sørget for å dekke inn vakten ville jeg ansett det som fri uten lønn.
Envy Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Vi får velferdspermisjon (vanligvis med lønn) for å gå i begravelse. Synes det høres rart ut om du må skaffe ekstrafolk til å ta over for deg selv for den type ting. Nei, du skal ikke bruke egenmelding på det. Du er jo ikke syk. Endret 18. januar 2012 av Envy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå