miamarlena Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Jeg var på jobbintevju forrige mandag men har fortsatt ikke hørt noe. De sa jeg skulle få høre mer tidlig denne uken. Jeg sendte en mail i går men har ikke fått svar Vil jeg ikke få ett avslag uansett om jeg ikke fikk jobben? Dette er drømmejobben min og vet jeg kommer til å bli deprimert om jeg ikke får den... Hvor lang tid pleier det å ta? Får man alltid beskjed? Hvor lurt er det å "Mase"?
Gjest Starlit Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Jeg kjenner meg godt igjenn, og kan værtfall konstantere at dette ikke ser særlig lyst ut:/ Har fått mange avslag før, ved at de tiet det hele ihjel, eller at jeg selv tok kontalt pr. telefon, og fikk mitt endelige avslag..
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Jeg kjenner meg godt igjenn, og kan værtfall konstantere at dette ikke ser særlig lyst ut:/ Har fått mange avslag før, ved at de tiet det hele ihjel, eller at jeg selv tok kontalt pr. telefon, og fikk mitt endelige avslag.. Jeg har også opplevd at de somler veldig med avslag. Spesielt i offentlig sektor, der har jeg iblant fått svar flere måneder etterpå. Alt håp trenger ikke være ute, det er også de som bruker lenger tid på prosessen enn planlagt. Hvis du alt har sendt mail ville jeg ikke "mast" igjen med det første.
Gjest Starlit Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Jeg har vært heldigst med de jobbene jeg søkte på via tlf, før jeg flyttet til arbeidsplassene. I ettertid har jeg slitt med å få ansettelse via andre jobber på samme sted:P
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #6 Skrevet 17. januar 2012 Det er ganske vanlig at man går over tiden og ikke får gitt beskjed når man hadde tenkt. Dessverre er det også ganske vanlig at de som ikke får jobben enten får beskjed mye senere eller ikke i det hele tatt, selv om det er mangel på folkeskikk. Det beste er å spørre på intervjuet om du får beskjed på tidspunktet de nevner uansett om du får jobben eller ikke.
Gjest CelineZ Skrevet 17. januar 2012 #7 Skrevet 17. januar 2012 Det kan jo være at ting tar tid, men min erfaring er ofte at det ikke gjør det. Har du referanser? I så fall kan du jo sjekke om de har blitt oppringt. Jeg har som regel fått de jobbene jeg har søkt på, men når jeg ikke har gjort det, har fellesnevneren vært at referansene mine ikke har blitt oppringt. Så det kan jo være noe å sjekke ut... Jeg ville ventet til torsdag-fredag med å purre igjen. Kan jo være at mailen din har druknet i mye annet. Er ellers enig i at dette ikke ser så lyst ut. Selv om du ikke skulle få jobben, så husk at det finnes andre kule jobber der ute. Jeg tok en gang en jobb jeg trodde var drømmejobben, og 2 måneder etter ble den virkelig drømmejobben utlyst.
MissStiles Skrevet 17. januar 2012 #8 Skrevet 17. januar 2012 Det er bare tirsdag. Jeg ville nok ha ventet til torsdag-fredag. Hvis de har hatt inn mange, så kan det hende at de bare trenger litt tid. 1
miamarlena Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2012 Takk for svar! ja da får jeg ringe torsdag da, har fortsatt ett lite håp. Har jo så lyst på jobben og er arbeidsledig og tom for penger snart! Jeg er nyutdannet med mastergrad og hadde virkelig forventet abeidsgiverne skulle være litt me positive til meg.. Fått minst 30 avslag nå, skjønner ingenting jeg... ihvertfall utrolig deprimerende dette her og frister bare gi opp og få penger fra Nav..
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #10 Skrevet 17. januar 2012 For min del tok det 6 uker fra intervju til svar, og jeg fikk jobben... 2
miamarlena Skrevet 17. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2012 For min del tok det 6 uker fra intervju til svar, og jeg fikk jobben... [/quote seiøst? var det en jobb for type høy utdanning? Jeg har jo god utdanning, så kan jo være at det tar lenger tid da... vet ikke jeg
miamarlena Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 18. januar 2012 Det som var litt rart var at hun sa hun måtte snakke med hennes sjef og at vi kunne ha kontakt på telefon! Hun påpekte også hva hun likte med cv-en min, og så fortalte hun mye om hvordan det var å jobbe i bedriften! Så høres jo ut som jeg fikk jobben men nå har jeg altså ikke hørt noe. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Det som var litt rart var at hun sa hun måtte snakke med hennes sjef og at vi kunne ha kontakt på telefon! Hun påpekte også hva hun likte med cv-en min, og så fortalte hun mye om hvordan det var å jobbe i bedriften! Så høres jo ut som jeg fikk jobben men nå har jeg altså ikke hørt noe. De forteller vel alltid hvordan det er å jobbe i bedriften på et intervju? Det bør de i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå