pinky22 Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Er så redd , skal detteimorgen har aldri vert i narkose eller operert før. Jeg er sansynligvis gravid utenfor livmoren, ( på høyre eggstokk) Er også livredd for at de skal fjerne den, har sliti så lenge med å bli gravid og dette vil nok ikke gjøre ting bedre. Noen som har gjort dette før, er det smertefullt når man våkner?
Gjest NozMonster Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 mener du om det er smertefult å våkne opp etter en operasjon? sånn uansett hva man har operert?
Athene Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Skrev ikke du i går at du hadde gått gjennom SA nr 2 og nå hadde blødd i 1-2 uker? Og jeg mener du skrev om at du var innlagt og operert for cyste på eggstokken og graviditet utenfor livmoren for ca to uker siden? Er det rester eller oppfølging etter forrige inngrep de skal rydde i? Beklager om jeg tar feil nå altså, men du virker ganske forvirret og uklar i innleggene dine. Har du en god kommunikasjon med lege og gynekolog? Forstår du hva som skjer med deg? Jeg anbefaler deg å få bedre veiledning og hjelp til alt det du lurer på enn det man kan gi deg her inne. Det virker ikke som om du har det godt for tiden. Over til operasjonen - Narkose er ikke farlig eller skummelt i det hele tatt. Ofte er man litt uvel etterpå, ellers ingen bivirkninger. Inngrepet er så lite at man knapt merker det etterpå. De er flinke til å gi smertestillende, pass på å ta anbefalt dose også etter inngrepet. Det er ingen vits i å ha det vondt.
pinky22 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2012 Jo, og jeg skjønner egentlig at dere blir forvirra nå, på tirsdagen skulle jeg egentlig til ny GU for og sjekke at alt var ute og hvorfor jeg fortsatte å. Blø. Alle gynekologene jeg har vert hos i det siste har sagt forsellige ting... Men på denne nyeste GU'n sa han at han så at høyre side var mye større og at hcg nivået fortsatt var veldig lavt men hadde allikevel stigi etter at det hadde sunket fra 1000 till 400... Nå var det igjen på 800.. Derfor fikk jeg operasjon sån at de kunne sjekke opp i dette bedre.... Da jeg våknet opp i går etter narkosen, fortalte han meg at BEGGE egglederene mine var tette og de måtte fjerne begge 2:( Han sa også at det hadde skjedd noe høyst uvanlig, jeg var gravid på begge egglederene, han viste ikke om dette var to ferske eller om en kan ha vert fra tidligere. De skulle sendte embryene til analyse for og se om dette skulle vert tvillinger eller om jeg rett og slett har vert gravid enda en gang uten og vite... Den psykiske knekken ble ganske stor med tanken på at jeg er 21 år og steril og alt jeg vil er og få barn..... Dem har sendt henvisning til fertilitetsklinniken angående prøverør så jeg får bare krysse alt for at en dag kommer det en liten prins eller prinsesse.......
Gjest NozMonster Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 så trist å høre ts!! men samtidig- det viktigste er at DU er frisk! kanskje du har lyst til å adoptere? det er jo så himla mange nydelige asiatiske og afrikanske barn som trenger et godt, trygt norskt hjem!
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Jeg skjønner godt at du er lei deg, makan til uflaks! Men du trenger ikke eggledere for å bli gravid med IVF (prøverør) som du selv sier. En tung måte å bli gravid på, ja, men fullt mulig. Man må ha håp!
Athene Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Så trist å høre. Dette må være ufattelig tungt. Samtidig vil jeg bare si at prøverør er mye bedre enn "ryktet". Dere har veldig gode muligheter for å lykkes, manglende egglederne reduserer ikke muligheten for å bli gravid med prøverør. Unngå å lese alt mulig rart på nett, det er mange skrekkhistorier. Jeg gruet meg noe vanvittig til første egguttak, trudde det skulle gjøre kjempevondt, men det var ikke ille i det hele tatt. Bruk tid på å fordøye det som har skjedd nå, og bli fysisk og psykisk klar for neste steg. Ikke kast dere ut i videre utredning og ventelister på klinikken ennå, før du er helt klar. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå