Gå til innhold

Russersokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri prøvd å strikke sokker, bare votter. Jeg har lyst til å strikke russersokker. Noen som vet hvor jeg kan finne oppskrift på nett?

Er hælen på russesokken vanskelig å strikke eller er det samme opplegg som om man feller av på en vott?

Skrevet

Søk på Google :)

Søk etter russersokker, russersokker oppskrift og russersokker mønster, så får du opp litt forskjellig ;)

Skrevet

Jeg har googlet men finner ingen oppskrift. Kanskje jeg må på kjøpe det på en garnbutikk eller Husfliden?

Skrevet

Forsøk et søk på ravelry.com - der finnes det sikkert.

Skrevet

Forsøk et søk på ravelry.com - der finnes det sikkert.

Ja her var det jammen litt å velge i. finner ikke direkte oppskrfter, men jeg må vel bruke litt tid på å bli kjent med sidene.

Takk for tipset :)

Skrevet

Alt finnes på Ravelry. Det er strikkingens svar på Wikipedia. ;)

Skrevet

Jeg fant heller aldri noen gode gratisoppskrifter på russersokker. Men PT design har en oppskrift, selges i garnforretninger som fører PT garn. Tror ikke den kostet mer enn 20 kr, men da må du nok kjøpe garn der også. Her er link til et par jeg har strikket fra denne oppskriften.

Skrevet

Jeg fant heller aldri noen gode gratisoppskrifter på russersokker. Men PT design har en oppskrift, selges i garnforretninger som fører PT garn. Tror ikke den kostet mer enn 20 kr, men da må du nok kjøpe garn der også. Her er link til et par jeg har strikket fra denne oppskriften.

De var kjempefine. Akkurat slike farger tenkte jeg å bruke. Er PT et bra garn å bruke (slitesterkt og varmt) eller vil du anbefale andre garntyper feks Raumagarn? Jeg er litt lite bevandret i garnverden.

ts

Skrevet

Omtrent like stor forskjell som på kjelve og kjevle. Ett er riktig, ett er feil:P

De var kjempefine. Akkurat slike farger tenkte jeg å bruke. Er PT et bra garn å bruke (slitesterkt og varmt) eller vil du anbefale andre garntyper feks Raumagarn? Jeg er litt lite bevandret i garnverden.

ts

Jeg har aldri strikka med det selv, så jeg vet ikke om jeg liker følelsen av det eller ikke. Men anbefaler å strikke sokker av et garn som inneholder nylon, slik pt5 Sport gjør, hvis ikke slites de fort hull i. Finnes jo også i veldig mange farger :)

Så lenge du stikker sokkene av garn som i hovedsak er ull, vil de bli veldig gode og varme. Mønsterstrikken gjør at det blir som å strikke med dobbelt garn.

Jeg fant en:

HER :kaffekopp:

De var flotte! Må prøve meg på de neste gang svoger trenger nye :)

Skrevet

Haha, der kom det med et sistat som ikke hadde noe som helst i denne tråden å gjøre :fnise:

Skrevet

Søk også etter russesokker! Altså uten R nr. 2. Kommer opp flere treff da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...