Gå til innhold

Hvorfor går jeg OPP i vekt av å trene mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent ganske mye de siste 2 ukene, og gikk først ned ca. 1 kg, men nå har jeg plutselig gått OPP denne kg igjen. Hvis jeg veier meg dagen før en treningsøkt, veier jeg mindre enn dagen etter. Hva skjer? Har ikke spist noe mer disse dagene, heller det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest True Khaleesi

Muskelmassen har mest sannsynlig økt. Ergo du går opp i vekt.

Jeg trente mye før, og gikk opp noen kilo selv om kroppen bare så bedre og bedre ut.

Nå som jeg har pause fra treninga så har jeg rast ned i vekt. Men det vil ikke si at kroppen ser noe bedre ut. Vil heller ha den kroppen jeg hadde da jeg trente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelmassen har mest sannsynlig økt. Ergo du går opp i vekt.

Jeg trente mye før, og gikk opp noen kilo selv om kroppen bare så bedre og bedre ut.

Nå som jeg har pause fra treninga så har jeg rast ned i vekt. Men det vil ikke si at kroppen ser noe bedre ut. Vil heller ha den kroppen jeg hadde da jeg trente.

Muskelmassen har ikke økt så mye på de ukene ts har trent, ikke i rene kilo. Her er det snakk om å holde på vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en hard treningsøkt holder musklene på noe vann, det kan være derfor du veier mer dagen etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest True Khaleesi

Jeg så visst ikke at hun bare har trent i 2 uker. Men uansett så er svaret mitt nyttig dersom hun lurer på det samme om noen uker til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskelmassen har ikke økt så mye på de ukene ts har trent, ikke i rene kilo. Her er det snakk om å holde på vann.

True!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke muskelmassen har økt så mye på 2 uker, men ellers ville jeg vært enig med deg, True! :)

Ja, kanskje det er vann rett og slett. Må jeg bare finne meg i det da, eller er det noe å gjøre med det? (Nei, jeg vil ikke ta vanndrivende ;)) Har jeg drukket for mye vann?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du spiser for lite, så kroppen går i sparebluss?

Jeg tror ikke jeg spiser for lite.

Argh, dette er skikkelig irriterende. Skulle tro at jeg i hvert fall ville ha gått ned 1 kg på disse 3 ukene. Jeg har ikke spist noe godteri o.l., bare sunn mat, trent 3-4 ganger i uken. Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil... Men jeg føler meg strammere, det er i hvert fall bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler er glad i vann, men ikke bli demotivert av det! bedre med en kropp som er tung av vann enn en kropp som er tung av fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...