Gå til innhold

Jenter: Er det greit å spørre med en gang om du er singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg nevnte i denne tråden (post 2) har jeg sett meg lei av å kaste bort dyrebar tid på sjekkeren til å snakke med damer som er opptatt. Dessverre er det et fåtall av jentene som er snille nok til å bringe det opp selv innen rimelig tid.

Hva ville du tenkt om en fyr spurte om du var singel nesten med en gang dere begynte å snakke med hverandre? Da tenker jeg innen 1 minutt eller noe sånt.

Og bonus-spørsmål til dere som har type: hva skal jeg si om du sier at du har type da? Om jeg spør før vi har en skikkelig samtale i gang altså.

Om jeg har en skikkelig samtale i gang og hun etterhvert avslører at hun har type, pleier jeg å være såpass gentleman at jeg fortsetter samtalen med et pokerfjes, som om det ikke hadde noen betydning, i ca 5 minutter til før jeg "plutselig" må stikke. :(

For å svare på mitt eget spørsmål hadde jeg virkelig likt om en jente kom bort og tok kontakt, for å spørre raskt om jeg var singel. Da fortalte hun indirekte både at hun syntes jeg så OK ut og at hun er på sjekkeren selv. Så slipper jeg å ha de spørsmålene i bakhodet mens vi snakker.

Meget relevant video:

:ler:
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del hadde det vært helt fint om du hadde spurt med en gang :) Jeg er i et seriøst forhold, og er ikke ut etter å flørte med noen.. Så for meg er det bare fint om ingenting kan bli misforstått, selv om det bare er prating.

• Liker 5
Skrevet

Har ofte spurt om det, det gir jenta en fin mulighet til å lyge hvis hun ikke er interessert. Så slipper jeg å kaste bort tiden min.

Go' Morgen

Skrevet

Må bare si noe om det du sier med at du liker at jenta får fram at hun er i et forhold. Det har jeg nemlig helt motsatt erfaring med. Når jeg blir helt tydelig sjekket opp på byen, og ganske raskt sier at jeg har type (for å ikke kaste bort tiden hans), har jeg fått slengt surt "og han lar deg ikke snakke med andre menn han eller?" Hadde det bare vært en vanlig samtale hadde jeg jo ikke nødvendigvis informert om dette så raskt, men når det går på at han vil spandere drink, gir meg komplimenter for utseende osv, syns jeg det er på sin plass å flette inn at man har type da..

• Liker 3
Gjest Nuppdupp
Skrevet

greit for meg :) har jeg type, så sier jeg det. hvis man nevner det uten å bli spurt, så kan den andre oppfatte det som en fornærmelse. er nemlig ikke alle som er ute etter noe annet enn vennskap

• Liker 1
Skrevet

Hvis du spør om jeg er singel etter kun ett minutt vil jeg oppfatte det slik at du kun er ute etter en ting, og vil dermed lyve og si at jeg har type. Skal du ha noen som helst sjans på meg bør du sette pris på den interessante samtalen vi kan ha sammen, og så får du nummeret mitt på grunnlag av at vi har hatt det hyggelig sammen.

• Liker 4
Skrevet

La det være, jeg tror du ofte vil komme veldig skjevt ut om du spør. Det blir fort "jeg er på sjekker'n".

• Liker 1
Skrevet

Har faktisk opplevd å bli spurt om det så og si med engang, når jeg var singel og når jeg hadde type.

Sier alltid jeg er singel om jeg er det eller ikke, så går jeg vekk..utøver du ingen høflighet, så ser jeg ingen grunn til å gjøre det jeg heller.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som jeg nevnte i denne tråden (post 2) har jeg sett meg lei av å kaste bort dyrebar tid på sjekkeren til å snakke med damer som er opptatt. Dessverre er det et fåtall av jentene som er snille nok til å bringe det opp selv innen rimelig tid.

Du har en dårlig holdning om du synst det er bortkastet tid å snakke med jenter fordi de er opptatt og jeg vil anbefale deg å se på dette først. Noen av de beste og mest underholdende samtalene (og dette har gått begge veier) ute på byen har jeg hatt med jenter som er opptatt. Jeg ser ikke på det som negativt i det hele tatt. Selv jenter som er opptatt liker å få bekreftelse. Kanskje det er de som liker det best. :)

Neste gang en jente sier hun er opptatt, så kan du svare: "Men en jente som deg trenger to kjærester. Jepp. To stykker. En du kan ta med på kino og vise frem til foreldrene dine og en som kan helle champagne over hele kroppen din." Smil og blink ;)

Det er så mye rart man kan si og det viktigste er uansett å ha det morsomt. Du kan også si, "Interessant. Det har jeg også. To faktisk." ;) Du kan også bare la det passere.

Om jeg har god kjemi med en jente synst jeg fortsatt hun er interessant å prate med selv om jeg får vite at hun er opptatt og kanskje har hun en pen venninne hun kobler deg med? Kanskje blir hun singel en dag? Det var en jente på mitt hjemsted som jeg alltid flørtet uskyldig med når jeg møtte henne ute. Hun var selvsagt opptatt, men hun strålte alltid som en sol og ble tydelig sjarmert når vi møttest. Når hun senere ble singel, fikk jeg høre med noen felles venner at hun hadde spurt etter meg og vist interesse, men da var desverre jeg på andre siden av kloden og innen jeg var hjemme var hun tilbake med eksen. :)

Når det gjelder spørsmålet ditt, så kan du selvsagt stille det og det er ingenting galt med det. Faktisk kan du si stort sett det du vil til jenter og mange jenter synst de fleste guttevalper er litt for pysete.

For min del er det en dårlig måte å begynne en samtale på og det er ikke min stil personlig. Som regel merker jeg ganske fort om kjemien er der og da tar jeg det derifra.

Det jeg derimot IKKE kaster vekk tid på, er damer som er iskalde og tror de kan sveve kun på utseendet sitt. Ikke verdt tiden min enten hun er singel eller opptatt.

PS: Jeg har også opplevd at jenter sier at de er opptatt kun for å teste deg. :)

Endret av -J-
  • Liker 2
Skrevet

Syns det er fint at de spør, men det pleier ikke skje fordi jeg kommer som regel i forkjøpet med å si at jeg er i et forhold :)

Skrevet

Neeei ikke spør. Hvis jeg av en eller annen grunn skulle komme i snakk med en gutt så foretrekker jeg at vi finner tonen naturlig fordi vi har ting å prate om, kommer overens osv. Jeg tenker ikke at de snakker med meg med den tanken å sjekke meg opp, derfor syns jeg det er veldig unaturlig å bringe opp sin sivilstatus.

Det at han derfor spør meg om det vil derfor ha den effekten at jeg mister lysten på å snakke med han, (selv om jeg er singel) fordi det blir med ett veldig ukomfortabelt å fortsette en morsom samtale hvis du veit at han er ute etter noe. hvis du skjønner.

Skrevet

Hva ville du tenkt om en fyr spurte om du var singel nesten med en gang dere begynte å snakke med hverandre? Da tenker jeg innen 1 minutt eller noe sånt.

Jeg ville tenkt at jeg endelig har truffet en mann som vet hva han vil og er ærlig om det, i stedet for å gå rundt grøten i 45 minutter med puggede sjekketriks han har lest på nettet.

• Liker 1
Skrevet

Er du dust i hodet ditt du eller?

Hvorfor er din tid så dyrebar?

Vær glad for at jentene snakker med deg i det hele tatt ;)

• Liker 1
Skrevet

Hadde du spurt om sivilstatus med en gang, hadde jeg nok tolket det dit hen at du bare er ute etter ONS. Men da kommer det jo an på hva jenta er ute etter også.

Jeg vet at om jeg hadde vært ute etter kjæreste hadde du nok mistet sjansen din nokså fort, men sånn som det er nå hadde jeg bare blitt sjarmert om du spurte om sivilstatus med en gang.

Skrevet (endret)

Det burde være påbudt for single kvinner å henge et skilt rundt halsen hver gang de skal utenfor husets fire vegger. "Singel dame..her! :goodbye: "

Endret av Twiddlebug
  • Liker 1
Gjest Glenfarclas
Skrevet

Det kommer jo selvfølgelig litt an på måten det spørres, men i utgangspunktet har jeg ingen "regler" for når det liksom passer meg å bli fornærmet av et slikt spørsmål og når i samtalen det liksom er greit. Spør du på en ok måte, får du et ok svar.

Jeg er ikke singel, så du må gjerne takke høflig for deg uten å måtte gjennomføre noen pliktsamtale i fem minutter til dersom du kun er ute etter å sjekke. Jeg tar det ikke personlig. Men jeg fortsetter også gjerne samtalen om den var interessant i seg selv (for oss begge).

Skrevet

Vi får gjeninnføre de gamle, tradisjonelle hodeplaggene til bondestanden, som tydelig markerer forskjellen på gift og ugift kvinne. Da slipper ungkarene å kaste bort tid på utilgjengelige kvinnfolk. :gjeiper:

Skrevet

hvis du spør om jentene er singel, kan det høres ut som at du bare er ute etter et ligg? eller kanskje det bare er noe jeg forestiller meg, men jeg synes hvertfall det virker som at du bare er keen på å få deg noe om du spør om det så tidlig.

hvis jenten sier at hun har kjæreste, kan du bare fortsette med samtalen og vente litt før du går. du kan vel ha det hyggelig med en opptatt jente? :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

De fleste gutter jeg har snakket med har spurt om jeg har kjæreste med en gang de starter samtalen. Så når jeg forteller at jeg har kjæreste og har hatt i 3,5år så blir de plutselig opptatt med noe annet. :fnise:

Skrevet

De fleste gutter jeg har snakket med har spurt om jeg har kjæreste med en gang de starter samtalen. Så når jeg forteller at jeg har kjæreste og har hatt i 3,5år så blir de plutselig opptatt med noe annet. :fnise:

er du født i 93 og har hatt kjæreste i nesten 4 år? nice work! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...