Gjest Tex Skrevet 30. desember 2003 #1 Skrevet 30. desember 2003 Kom til å tenke på noe.... Etter gammelt skal vel egentlig bryllupspresanger leveres vertskapet senest kvelden før bryllupet. Men det er vel ingen som tenker slik nå lengre. Hvis folk skal ha med seg bryllupspresangene til festlokalet selv... Når skal egentlig gaveoppakkerne få pakket opp? Jeg mener, er det snakk om tyve gjester og kanskje femten gaver er det jo ikke noe problem å få det til på et kvarter, men med hundre gjester, og sikkert en gave eller to utenom.... Hva har dere tenkt?
Ingeborg Skrevet 30. desember 2003 #2 Skrevet 30. desember 2003 Kan jo svare, siden jeg var gaveoppakker i et bryllup i sommer og i et annet for snart to år siden. For det første benyttet vi tida mens brudeparet var til fotografering, altså mellom kirka og vielsen. Og, når vi ikke ble ferdige da, tok vi tida mens det dekkes om fra middag til kaffe til hjelp. Vi var tre utpakkere i et bryllup med ca 70 gjester.
9na Skrevet 30. desember 2003 #3 Skrevet 30. desember 2003 Jeg var i to bryllup i sommer. I det ene gjorde de det akkurat som Ingeborg har beskrevet overfor, og det gikk veldig fint! (omtrent 100 gjester og fire som pakket opp synes jeg å huske). I det andre, som var på et hotell, samme sted som jeg skal ha mitt, var det med i opplegget at to av de ansatte pakket opp gaver, så de behøvde ikke å tenke på det. Det betyr vel at jeg ikke trenger å tenke på det heller! (Bortsett fra om de gjør det ordentlig da...Ikke roter med kortene og sånt. Jeg får lage et system med klistrelapper og notatblokk til dem!).
Gjest Tex Skrevet 30. desember 2003 #4 Skrevet 30. desember 2003 Det var ikke det jeg tenkte på.... *kløne til å forklare* Problemet er når gjestene kommer til lokalet, altså om gavepakkerne rekker å få pakket opp før middag. Vi skal ha mottagelse klokka halv fire, og spise klokka fire, og hvis alle hundre ikke kommer før halv fire, hva da? Vi kan jo ikke ha gavepakkere som pakker opp istedet for å spise.... Hvis du var gjest i et brylup, hva ville du gjort med gaven da?
Gjest Poirot Skrevet 30. desember 2003 #5 Skrevet 30. desember 2003 Da pakker de vel opp det de ikke rakk før middag etterpå?
Gjest Tex Skrevet 30. desember 2003 #6 Skrevet 30. desember 2003 Men skal det ikke egentlig være ferdig før alle kommer til festlokalene? Det kan da umulig være bare meg som syns det er for gæli at pakkegjengen skal holde på med utpakking etter å ha proppet seg med middag, de skal jo være gjester også?
9na Skrevet 30. desember 2003 #7 Skrevet 30. desember 2003 Da pakker de vel opp det de ikke rakk før middag etterpå? Det var det jeg prøvde å forklare at de gjorde i det ene bryllupet. De pakket opp det de rakk før middag, resten etterpå. Det gikk helt fint. Hva med å ha en person til som pakker ut, så tar det litt kortere tid?
Gjest Poirot Skrevet 30. desember 2003 #8 Skrevet 30. desember 2003 Men skal det ikke egentlig være ferdig før alle kommer til festlokalene? Det kan da umulig være bare meg som syns det er for gæli at pakkegjengen skal holde på med utpakking etter å ha proppet seg med middag, de skal jo være gjester også? Neida, har vært i mange bryllup der de ikke er ferdige når alle kommer. Det er jo dessuten når folk kommer at de har med gaven (ihvertfall ofte). Det er uansett ikke supergøy å være utpakker, men man gjør det som en tjeneste. Be en til om å hjelpe til så går det nok bra (men husk: jo flere kokker...) Ser ikke helt at dette er et problem.
Arwen Skrevet 30. desember 2003 #9 Skrevet 30. desember 2003 Jeg tror de ansatte på hotellet gjør det for oss jeg, ganske greit (selv om min søster skal passe på at alt går riktig for seg) ellers var jeg med å pakke opp gaver i et bryllup i sommer og det gikk fint. Mange av gjestene hjalp til og alt var klart til middagen.
Jens Skrevet 1. januar 2004 #10 Skrevet 1. januar 2004 ville nok ikke bedt noen om å fortsette og pakke ut etter middagen...
Ingeborg Skrevet 1. januar 2004 #11 Skrevet 1. januar 2004 ville nok ikke bedt noen om å fortsette og pakke ut etter middagen... Hvis de rett og slett ikke ble ferdige før, da, hva gjør du da? Som utpakker hadde jeg ikke noe imot å bruke tida mellom middag og kaffe i tillegg, i hvert fall. Og det med flere kokker og mere søl er i hvert fall sant, så for mange utpakkere bør det ikke være.
Loolaa Skrevet 1. januar 2004 #12 Skrevet 1. januar 2004 Kan dere ikke ha noen til å pakke opp som ikke er gjester da? Det hadde vi, tre nabodamer av svigermor. De kom og pakket opp før og under middag.
Jens Skrevet 1. januar 2004 #13 Skrevet 1. januar 2004 Vi betaler ekstra for å ha noen som pakker opp som ikke er gjester.
monja Skrevet 1. januar 2004 #14 Skrevet 1. januar 2004 Vi hadde tre oppakkere - og mens to pakket opp noterte den tredje hva vi fikk i en egen bok. De hadde over 130 gaver som skulle pakkes ut, og gjorde det mens vi var til fotografering, og etter middagen. Noen leverte gavene dagen før, men de fleste pakkene var faktisk gjester, og andre, innom med mens vi var i kirken.
Gjest Anonymous Skrevet 1. januar 2004 #15 Skrevet 1. januar 2004 Hvis du var gjest i et brylup, hva ville du gjort med gaven da? Jeg ville bedt om å få gaven uten innpakningspapir, men i eske. Lettvint og raskt å pakke opp, praktisk å få med hjem. Jeg har aldri skjønt hvorfor bryllupsgaver skal pakkes inn i det hele tatt. brudeparet rekker jo aldri å se gavene innpakket likevel. Det eneste man oppnår med gavepapir er at oppakkinga tar mange ganger så lang tid som nødvendig, samt at vi produserer sekkevis med papirsøppel som bare kan leveres som restavfall, og dermed koster penger å bli kvitt. Kan noen forklare meg hvorfor det er så viktig med flott innpakning? Jeg skjønner det svært godt dersom gaven skal overrekkes til mottakeren, men det skjer jo så godt som aldri med bryllupsgaver.
Pusekatt Skrevet 2. januar 2004 #16 Skrevet 2. januar 2004 Det går vel greit å pakke opp før maten, mens det er velkomstdrikke, eller hva? Si man beregner en times tid til dette, mye bør være unnagjort på den tiden. Det er selvfølgelig viktig at oppakkerne noterer hvem som har gitt hva, og ikke minst antall ting (f.eks. 6 spisegafler)
zmurfette Skrevet 5. januar 2004 #17 Skrevet 5. januar 2004 Vi vurderer sterkt å være kjempesære og ikke pakke opp gavene på bryllupsdagen i det hele tatt.... Vi har grådig lyst til å pakke dem opp selv og så er det så himla mye styr med å pakke alt ned igjen for å få fraktet det hjem fra festlokalet. Så får heller folk bli irriterte over at de ikke får se bestikket vi har fått...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå