AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Hei, hei alle sammen. Nå trenger jeg litt hjelp av dere damer. og andre menn. Bedre sted enn KG finner man ikke. Jeg er en mann i 20 årene som har kommet ut av et langvarig forhold. Min x er allerede kommet over meg og funnet seg en ny under 3 mnd. Bra for henne, men samtidig er jeg litt lei meg for det og holder tilbake følelser, ovenfor venner og familie, jeg sier at alt går bra, men dagene går og jeg tenker på henne, vi har delt mange år sammen. Enkelte dager kan dette spise meg opp innvendig. Alene kan det komme en del tårer. :cry: Jeg har ingen problemer med å snakke med damer, jeg vil selv tro det. Jeg kan godt gå opp til ei dame midt på lyse dagen, gi henne et komplement, snakke litt hverdagslig og om interessene hennes, så be om nummeret. Vil tro at jeg har god selvtillit, respekt ovenfor meg selv og andre. Jeg er ikke den personen som bryr meg på, tvinger meg på noen. Blir ufin for at de er ufine mot meg, jeg lar heller fornuften slå dem i bakhode når fornuft tar med tiden de igjen. Har ok humor og selvironi, blir ikke fort krenket. Jeg har kanskje noen få kilo for mye som jeg jobber med å ta av, jogger mye og er bevist på hva jeg spiser. Har gått ned noen kilo og går jevnt nedover. Alle menn i min familie er "big-boned" og ingen er under 85kg. Av damene som er mine venninner får jeg høre at jeg er en kjempeflott fyr, de kan prate med meg om alt, og jeg er god til å høre etter. Når venner og venninner spør om hjelp, råd eller hva som helst stiller jeg alltid opp. Jeg krever ikke mye tilbake, jeg liker å hjelpe andre. Mine bestevenner/venninner har alle 5 sagt at jeg er ankeret og binder "oss sammen". På sommeren og rundt jul samles vi ofte hos meg, griller, tar noen øl, ser på filmer. Når jeg kommer i kontakt med damer på byen eller ute på studieområdet mitt fokuserer jeg på å høre etter hva de sier. Jeg spør om interesser, hobby, hva de liker av film/tv og musikk. Selvfølgelig blir det også litt studiesnakk. Jeg skryter ikke ofte om meg selv, er ærlig og sier det som det er. Det enkleste er ofte det beste. Mitt problem ligger i at de blir venninner eller sier at de ikke vil noe mer, ikke er interessert. Har til og med fått høre at jeg er som en bror for dem. Jeg har forsøkt å ikke bli den personen de kan støtte seg på, å snakke om alt mulig til, andre gutter etc. Det blir ingenting. Jeg er ikke den typen som jukker meg opp på damene når de er på byen, når de danser. Jeg spør om jeg kan danse med, og har det gøy, prøver ... Å ha det gøy. Men alt i alt får jeg hele tiden vite at jeg ikke er noe kjæreste materiale. Det spiser meg opp innvendig fra og får meg til å lure hva som er galt med meg. Har konto på sukker og er superbruker, i løpet av noen mnd kan jeg telle på alle ti fingre hvem som har vært innpå min profil. Ingen har skrevet en eneste melding til meg, markert meg som interessant person. Jeg har fått venner og venninner til å se gjennom profilen min og de sier at den er spennende. Men hva, jeg skjønner ikke? Har sendt melding til noen av damene jeg får nummeret fra, og de svarer aldri på meldingene, når jeg ikke får svar på en kan jeg sende en ny etter 2-3 dager. Når jeg ikke får svar etter min andre sms sletter jeg nummeret. Føler de seg presset til å gi meg nummeret? Jeg spør vennlig med smil om munnen. Hva er galt med meg? Jeg er ikke dum, jeg tar en god utdannelse. Jeg kler meg ikke slaskete eller går med slitte klær og sko, jeg går med casual Alà: http://dressmann.com/no/index.asp?id=71366 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71414 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71510 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71518 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71214 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71342 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71286 http://dressmann.com/no/index.asp?id=71070 Og med hvite, svarte og brune ecco sko. Og ok vintersko til vinteren. Huff denne ble lang, men frustrasjonen sitter dypt. Føler at jeg bare vil vekk, vekk ... Langt unna alt. :cry: Det kommer bare mange tårer nå.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Har nok lite å bidra med annet enn å si at du ikke er alene - jeg er i slutten av 20-årene og har akkurat samme problemet. Når vi er på vorspiel/fest er jeg veldig populær blant damene som har type. De single damene pleier skjelden å bry seg noe særlig, i alle fall ikke når det er tid for å dra videre til byen, da gir de i alle fall blaffen i meg. Nesten hver eneste gang jeg har fått i gang skikkelige samtaler med jenter på et utested viser det seg at de har type. Begynner å vurdere å spør rett ut med en gang om de har type, så jeg slipper det tullet der.
PRT Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 TS, de samtaleemnene du tar opp er ganske kjedelige, med mindre du spriter det opp og klarer å lure inn litt flørting. Skjønner godt at du ender opp som venn og that's it. Flørt mer, ert mer og la de lure på hvor de har deg. Ikke vær for tilgjengelig. Jeg sjekket ikke linkene, men som en tommelfingerregel er Dressmann ganske fail. Siden du ikke ser ut til å ha problemer med å gå bort til damer og snakke med dem, så ville jeg skrotet sukker-profilen. Manglende respons vil bare bidra til at du tviler mer på deg selv. Min oppfatning av steder som sukker er at du som et minimum må være mer enn gjennomsnittlig kjekk og du må vise at livet ditt er en suksess ("kamuflert", ikke endeløst selvskryt). Hvis du ikke kan sies å være en kjekkas, og heller ikke kan vise til et spennende og innholdsrikt liv uten å lyve, dropp nettdating. Til sistemann: om de "har type" eller ikke avhenger ofte av hvor interessant du er.
TheSecret Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 TS, de samtaleemnene du tar opp er ganske kjedelige, med mindre du spriter det opp og klarer å lure inn litt flørting. Flørt mer, ert mer og la de lure på hvor de har deg. Jeg sjekket ikke linkene, men som en tommelfingerregel er Dressmann ganske fail. Jeg er enig med PRT der. Du må flørte! Hva er tommelfinger-regelen? Men uansett, TS, du er hyggelig, snill og bryr deg, hvis du bare tilføyer flørting i samtaleemnet! Og jeg må si at jeg digger stilen din.. Så lenge du ikke har buksa langt ned. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #5 Skrevet 17. januar 2012 Ikke tenkt så mye på at det er din "feil". En vakker dag ramler kjærligheten ned i fanget ditt også. Vet ikke helt hva du er ute etter, men regner med at det er en kjæreste og ikke ons. Jeg kunne skrevet omtrent det samme som deg, bare med motsatt fortegn, altså kvinne. Ingen menn gadd å ta en kaffe med meg en gang, og nettdating var like miserabelt hver gang. Selv om jeg neppe kan karakteriseres som et takras. Etter at jeg sluttet å lure på hva som var feil med meg, så fikk jeg et litt annet syn på dette med dating. Det er absolutt ingenting feil med oss, det finnes nemlig noen som passer for alle. Du har bare ikke møtt henne enda. Mens du venter så pleier du deg selv, konsentrerer deg om å gjøre det bra på studier, reiser verden rundt på tommelen, lærer språk etc, så får du enda mer å bidra med i samtalene. Selv hadde jeg gitt opp menn og trodde jeg var et håpløst tilfelle,inntil jeg møtte den store, store kjærligheten ifjor. Helt tilfeldig og der jeg minst trodde jeg skulle møte noen. Ønsker deg lykke til. Hun er der ute et sted, vær sikker. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #6 Skrevet 17. januar 2012 Jeg tror også at dette er enklere å fikse enn du tror. Du virker helt super, men jeg ser ingenting om den flørtete/ertete/seksuelle/kroppslige siden av deg. Alt det med å spøke, ta på, si litt tvetydige ting, se ertende på med et lite smil.. Være et seksuelt vesen, hvis du skjønner hva jeg mener. Få inn dette i repertoaret så vil jeg tro ting lysner 2
Gjest Chloè Skrevet 17. januar 2012 #7 Skrevet 17. januar 2012 Du er nok _for_ snill , ero - de ser på deg som en god venn og "bror". Prøv å være litt på kanten, flørtete, "frekk", litt bad boy. Jeg sier ikke at du skal bli en drittsekk, men det er noe som heter for snill og da faller man lett i venn kategorien. Slipp deg litt løs
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #8 Skrevet 17. januar 2012 Skal forsøke å flørte litt mer og være litt frekk og snedig. Takk for alle tilbakemeldinger. TS. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #9 Skrevet 17. januar 2012 Men hva er innenfor flørterammen, er vel ikke mye som skal til før det tolkes spydighet. Hvorfor er dere kvinner så vanskelig? TS
PRT Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 (endret) Men hva er innenfor flørterammen, er vel ikke mye som skal til før det tolkes spydighet. Hvorfor er dere kvinner så vanskelig? TS Du skal jo ikke være i nærheten av å være spydig, du skal smile og være spøkefull, helt harmløst. Men noen vil uansett ta den minste lille ting ille opp. Jeg sa "tosk" til en dame, helt uskyldig, men da ble det ramaskrik Endret 18. januar 2012 av PRT
Gjest Maruwan Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Men noen vil uansett ta den minste lille ting ille opp. Jeg sa "tosk" til en dame, helt uskyldig, men da ble det ramaskrik En ex beskyldte meg for å være rasist. Hun var neger.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Først og fremst så er ikke vors og byen de beste stedene å finne en intelligent person å dele hverdagen med.. det kan hende for noen, men tviler på at det hender for de fleste. Jeg hadde det problemet med at alle interessante gutter jeg pratet med var opptatt, og det var i sosiale sammenhenger på skolen, på jobb, via bekjente, på fest osv. De fleste som ga meg flørtete oppmerksomhet var slibrige karer på byen som trodde de var verdens herligste fyr. Fysj, sånne ville jeg ikke ha, jeg ville ha en jeg kunne prate ordentlig med, som brydde seg om det jeg sa og ikke haddde som mål for kvelden å drikke seg så drita som mulig.. Og jeg er over gjennomsnittet pen, har en trent og fin kropp og kler meg classy, ikke noe vulgær stil her i gården. Glad og sprudlende er jeg og, med nesten bare A-er og B-er. Møtte ca aldri slike gutter, med unntak av de som var opptatt. Jeg har vært heldig to ganger og møtt noen som nettopp kom ut av et forhold (ikke alle disse opptatte menneskene blir i forholdet for alltid, heldigvis), og da fikk jeg to herlige gutter som kjæreste med noen års mellomrom. Begynte etter hvert å lure fælt på hvor disse guttene ble av, det må jo finnes flere av de interessante og mer classy typene.... Du er tydeligvis en av dem da, og det finnes jenter som meg der ute som venter på deg Forøvrig kan jeg fortelle deg at jeg bruker "øl-pengene" mine på cafe i hverdagen, bruker lørdager inne med venninner/på skolen eller drar på fest med venninner kun i anledning for å feire noe. Og jeg bryr meg bare om venninner når jeg er ute, kan være andre som meg også gjør det..
Gjest Vampen Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Men hva er innenfor flørterammen, er vel ikke mye som skal til før det tolkes spydighet. Hvorfor er dere kvinner så vanskelig? TS Slapp av, vi biter ikke. Ikke med mindre du spør pent!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Jeg sa "tosk" til en dame, helt uskyldig, men da ble det ramaskrik Hvorfor sa du tosk til henne? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #15 Skrevet 18. januar 2012 Jeg synes du skal vente med sjekkingen til du har kommet litt mer over eksen din. Det er lett å bli litt urkitisk, rar og følelsesmessig skrullete når man fremdeles har kjærlighetssorg. Synes forøvrig du høres ut som en interessant, hyggelig og fin mann, og jeg er helt sikker på at du kommer til å finne noen. Men akkurat nå, prøv å slappe av, reparere de følelsesmessige sårene dine og blås i hele flørtingen en stund.
Steinar40 Skrevet 18. januar 2012 #16 Skrevet 18. januar 2012 Møtte ca aldri slike gutter, med unntak av de som var opptatt. Jeg har vært heldig to ganger og møtt noen som nettopp kom ut av et forhold (ikke alle disse opptatte menneskene blir i forholdet for alltid, heldigvis), og da fikk jeg to herlige gutter som kjæreste med noen års mellomrom. Det er helt naturlig at de "beste" er opptatt. Altså de som er motiverte for å leve i et parforhold og ser sånn noenlunde ut og klarer å oppføre seg sånn noenlunde. Med andre ord de "beste". Det som imidlertid forundrer meg bitte-litt er at du tydeligvis mener du var heldig, og at dette var herlige gutter; når det jo åpenbart ikke fungerte i lengden?
Knirke Skrevet 18. januar 2012 #17 Skrevet 18. januar 2012 Vel... For meg høres det ut som du prøver litt for hardt. Og slemt å si det, men utseendet er alfa og omega i den sammenhengen
Gjest -J- Skrevet 18. januar 2012 #18 Skrevet 18. januar 2012 Hva er galt med meg? Du tilhører en generasjon menn som er oppdratt av kvinner og uten gode mannlige rollemodeller. Resultatet er en trygg, snill, respektfull og oppmerksom mann, men uten noen maskulin edge. Enkelt forklart så finner kvinner deg kjedelig. Du prater med kvinner om uvesentlige ting som jobb, reiser, hobby, utdannelse, etc, når de drømmer om en mann som skal ta de med storm. Kjedelig faktainformasjon som gjør at det er like før hun sovner, mens hun fantaserer om at det skal komme bort en mann som lever litt på kanten og ikke er redd for å være aggressiv og gå etter det han liker. Utveksling av slik faktuell informasjon er helt naturlig og har sin plass, men om formålet er noe utover et platonisk forhold, må du først få henne til å bli tiltrekt av deg. Føler hun noen som helst fare når hun er nær deg? Kan du finne på å kysse henne? Stryke henne over kinnet? Se henne dypt i øynene med et lurt smil som kommuniserer langt dypere enn ord kan gjøre? Kan du være uenig med henne? Utfordre henne? Avbryte henne midt i en setning og si at du synst hun er søt? Fortelle at du har lyst å kysse henne over hele kroppen? Til og med fornærme henne (bare for å illustrere, ikke en nødvendighet)? Føler hun noen som helst reell fare for at du kan lene deg bort til henne og kysse henne? Føler hun at du hadde vært et bra ligg? Ord er bare selve bakgrunnsmusikken som lar dere danse denne dansen og innholdet er mindre viktig enn du tror. Makes sense? Du må fokusere på hva du får henne til å føle. Hva du ønsker å få ut av situasjonen. Synst du hun er attraktiv? Har du lyst på henne? La henne få vite det med kropp og sjel. Ikke vær så redd. Når jeg tenker meg om kunne jeg ha skrevet en bok om dette, men dette burde gi deg noen pekepinn. Rapporter tilbake om en måned. Over. 1
hulaboer Skrevet 18. januar 2012 #19 Skrevet 18. januar 2012 Av damene som er mine venninner får jeg høre at jeg er en kjempeflott fyr, de kan prate med meg om alt, og jeg er god til å høre etter. Når venner og venninner spør om hjelp, råd eller hva som helst stiller jeg alltid opp. Jeg krever ikke mye tilbake, jeg liker å hjelpe andre. Faresignal. Du er fanget i vennefella. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #20 Skrevet 19. januar 2012 Takk for alle tilbakemeldinger og tips. Skal presse meg litt mer på flørting -TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå