Gjest mrg Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Vi er en familie på 5, og barna har rommene sine i kjelleren. Vi har satt inn en dusj og ett toalett på vaskerommet i kjelleren for noen år siden, men det blir ikke noen privat sak å bruke det. Siden vaskemaskinen brukes ofte og minstemann må gå gjennom vaskerommet for å komme til sitt rom. Eldstemann er 12 år og så har vi ei jente på snart 11 år, som må ofre litt av rommene sine for å kunne klare å lage et skikkelig bad. Vi kan ikke bygge ut pga tomtstørrelsen. Begge eldste har nokså store rom, men vil ikke ha rommene mindre. Ingen har problemer med å bruke dusj eller toalett nå, og dem er vant til å dusje eller bruke toalettet selv om andre er til stede. Dem to elsdte er også ofte nakensovere sommerhalvåret, og kan finne på å gå i kjelleretasjen naken kort tid før leggetid, og gå ut på do før dem har kledd på seg om morgenen. Vet ikke hvordan ting blir når puberteten starter, men dem vet hva pubertet er og har ikke noe problem med å prate om hva som snart skal skje. Vi har også et bad oppe i 2 etg, men det er ett stykke å gå når man er i kjelleren, og i mellomste etasje er det umulig å bygge baderom. Hva hadde dere gjort, når barna selv ønsker å ha det slik det er i dag?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Ikke noe. Dessuten så går det vel an å lage det litt mer privat bare av at man ikke går gjennom akkurat i det folk er på do. Forheng og lignende.
Gjest Tirkes Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Jeg synes det er litt utrolig å ha tre etasjer uten plass til et bad. Om jeg skal være ærlig... så hadde nok jeg gjort noe med mer enn bare badet. At yngstemann må gjennom vaskerommet for å komme til sitt rom er en ting nå, men ikke sikkert det føles like kult litt senere, å presentere rommet sitt etter å ha vimser gjennom et vaskerom med litt toalettmøbler på. Nå vet jeg ikke om vaskerommet er våtrom eller om det er som hos meg, uinnredet rom i murbelagt kjeller. Men tror jeg ville hatt to mål: At barna får rom mot en hall/oppholdsrom og at badet blir privat. Om vaskerommet nå er våtrom, kanskje minstemann sitt rom kan bli bad? Med vaskemaskin/tørketrommel? Veeeeldig vrient å gi råd - men beste rådet jeg kan gi er å ikke se seg fast på en løsning. Om du har en brikke som ikke passer, så løsne på et par andre brikker og se om du finner en annen sammensetning. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville begynt å spare penger slik at den dagen barna vil gjøre om på det så har dere råd.
Gjest gest15 Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Jeg ville bygget bad ! Barna kommer til å være så takknemlige for det om bare 1-2 år
Gjest TS Skrevet 16. januar 2012 #6 Skrevet 16. januar 2012 Jeg synes det er litt utrolig å ha tre etasjer uten plass til et bad. Om jeg skal være ærlig... så hadde nok jeg gjort noe med mer enn bare badet. At yngstemann må gjennom vaskerommet for å komme til sitt rom er en ting nå, men ikke sikkert det føles like kult litt senere, å presentere rommet sitt etter å ha vimser gjennom et vaskerom med litt toalettmøbler på. Nå vet jeg ikke om vaskerommet er våtrom eller om det er som hos meg, uinnredet rom i murbelagt kjeller. Men tror jeg ville hatt to mål: At barna får rom mot en hall/oppholdsrom og at badet blir privat. Om vaskerommet nå er våtrom, kanskje minstemann sitt rom kan bli bad? Med vaskemaskin/tørketrommel? Veeeeldig vrient å gi råd - men beste rådet jeg kan gi er å ikke se seg fast på en løsning. Om du har en brikke som ikke passer, så løsne på et par andre brikker og se om du finner en annen sammensetning. TS her Vi har ett bad i øverste etasje da, men blir ett stykke fra kjelleren
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 Ingen vil vel miste noe de har, men familien i sin helhet kommer til å bli veldig glad for adskilt bad om noen år. Tro meg
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #8 Skrevet 17. januar 2012 TS her Vi har ett bad i øverste etasje da, men blir ett stykke fra kjelleren Og er det noe problem? *vokst opp på 80-tallet der ett bad for hele familien, gjerne i en annen etasje enn soverommene, var helt vanlig* 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2012 #9 Skrevet 17. januar 2012 Vi er en familie på 5, og barna har rommene sine i kjelleren. Vi har satt inn en dusj og ett toalett på vaskerommet i kjelleren for noen år siden, men det blir ikke noen privat sak å bruke det. Siden vaskemaskinen brukes ofte og minstemann må gå gjennom vaskerommet for å komme til sitt rom. Eldstemann er 12 år og så har vi ei jente på snart 11 år, som må ofre litt av rommene sine for å kunne klare å lage et skikkelig bad. Vi kan ikke bygge ut pga tomtstørrelsen. Begge eldste har nokså store rom, men vil ikke ha rommene mindre. Ingen har problemer med å bruke dusj eller toalett nå, og dem er vant til å dusje eller bruke toalettet selv om andre er til stede. Dem to elsdte er også ofte nakensovere sommerhalvåret, og kan finne på å gå i kjelleretasjen naken kort tid før leggetid, og gå ut på do før dem har kledd på seg om morgenen. Vet ikke hvordan ting blir når puberteten starter, men dem vet hva pubertet er og har ikke noe problem med å prate om hva som snart skal skje. Vi har også et bad oppe i 2 etg, men det er ett stykke å gå når man er i kjelleren, og i mellomste etasje er det umulig å bygge baderom. Hva hadde dere gjort, når barna selv ønsker å ha det slik det er i dag? Tenkt fremover,og bestemt at dere må ofre plass. Ikke sikkert det er like kjekt å ha det slik om noen få år. Unger ser ikke det praktiske,de ønsker noe nå, noe annet om to år.
Gjest Best Skrevet 17. januar 2012 #10 Skrevet 17. januar 2012 Det hadde vært artig og sett en plantegning på denne kjelleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå