Mailin Skrevet 22. mai 2002 #21 Skrevet 22. mai 2002 Hei!! Eit av våre "triks" er å ikkje servera noko sterkare enn øl og vin (utanom til kaffien). (men sidan me skal gifta oss i Danmark, sparer me ein del uansett) 12
Fakse Skrevet 22. mai 2002 #22 Skrevet 22. mai 2002 Du sier at dere har flere kokker i slekta, og dersom de har mulighet til å hjelpe til har dere spart masse allerede. Det er ikke koldbord eller treretters som avgjør hvor dyrt det blir, det er jo tross alt bare en måte å servere det på! Tenk heller på hvilke råvarer dere har tilgang på til en billig penge. Vi skal for eksempel bruke masse jordbær i desserten, siden vi har tilgang på gratis jordbær. Forretten blir en suppe, der det eneste vi trenger å kjøpe er fløten som skal oppi. Resten av råvarene skaffer vi på andre måter, og dermed koster suppe til 70 personer 300,-. Til hovedretten skal vi ha kjøtt, og dette kjøper vi direkte fra en gård jeg har jobba på før. Kanskje kjenner dere noen som driver med lakseopdrett eller går på elgjakt? Tenk igjennom hvilke råvarer dere har tilgang på, så sparer dere masse. Dessuten er det jo alltid lurt å utnytte taxfreekvota til venner og familie i tida før bryllupet, slik at sprit blir så billig som mulig. Kanskje må man kjøpe noe på polet, men en del kan man alltids spare på dette.12
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #23 Skrevet 22. mai 2002 Hei. Vi leier lokale og har koldtbord. Alle hjelper å lage mat, -kun det varme bestilles av catering firma. Tar med anlegg og spiller cdèr. "Velkomstdrinken" blir mozell. De fleste nipper bare til den, så mye må helles ut, og mange unge drikker så mange de kan, og det blir dyrt, og ukoselig med noen fulle før middag. Vi serverer alkohol til maten, og kaffe avec, etter det skal folk ha med selv. (Fest på lokalet) -Dette har vi vært med på i bryllup før, og ingen rynker på nesa av den grunn. Kjøper selvsagt litt ekstra, ber ikke gamle besteforeldre osv. om å ta med noe på lomma, men sprer ryktet blandt de unge vennene. Som sagt: har vært flere steder hvor de har gjort det sånn. Skal bare passe på å ha nok isbiter, plastglass, blandevann etc.
Lisemor Skrevet 22. mai 2002 #24 Skrevet 22. mai 2002 BLOMSTERBUKETTEN STIGER I PRIS FOR AT DET ER TIL BRULLUP!!!!FOR NOE TULL.HAR LAGET EN DEL "FALSKE"BRUDEBUKETTER-TETTE RUNDE M/U HENG TIL EN 3-5-6 HUNDRE AVHENGIG AV BLOMSTERVALGET.EN KALA VARIERER FRA 50-200 I PRIS AVHENGIG AV ÅRSTIDEN. DU/DERE KAN FÅ SÅ MANGE FALSKE BRUDEBUKETTER DERE VILL BILLIGE. MEN DE ER FALSKE ........... LYKKE TIL MED BILLIG TIPS HOS BLOMSTERDEKORATØREN OM BILLIG BUKETT OG BILLIG BORDPYNT. LEGG NOEN GRØNNE STRÅ I KRYSS OG TVERS PÅ BORDENE-ENKELT OG BILLIG-STILIGT.12
Augustbrud02 Skrevet 23. mai 2002 #25 Skrevet 23. mai 2002 Vi prøver selv å gjøre bryllupet vårt så billig som mulig, samtidig ønsker vi at det skal være et ordentlig bryllup og være kjempeflott! Vi blir rundt 40 gjester, og dette synes vi er passe. Et tips er kanskje å se på gjestelisten og eventuelt kutte ut at folk kan ha med følge. Man kan jo sette en grense ved det at man er gift, og er man ikke det kommer man alene. Eller be kjærester/samboere til kaffe. Vi løser det på denne måten. En grei måte synes vi. Forøvrig er det viktig å tenke litt igjenom hva det faktisk er fornuftig å prøve å spare inn på også. Vi kutter ned på f.eks bordpynt, lys, blomster i kirken o.s.v. Vi har også bestemt oss for å bruke vår egen bil som bryllupsbil, eller få lånt en splitter ny Honda S2000 gratis. I kirken skal vi ha markblomster, dette er gratis og utrolig nydelig. Vasene har vi kjøpt på IKEA til 15 kroner. På bordene skal vi ha telys i små drammeglass på stett. Enkelt og greit. Og hva med å f.eks bruke potteroser på bordene istedenfor oppsatser? Det vi velger å ikke spare noe inn på er klær til oss, brudebuketten og fotograf. Dette er ting vi mener er såpass viktige at vi ikke skal velge noen billigere løsning. Spesielt dette med fotograf!12
Gurken Skrevet 23. mai 2002 #26 Skrevet 23. mai 2002 Hei på deg. Siden dere har mange kokker i familien er det nok mest penger å spare på at en eller flere av dem lager maten. Da jeg giftet meg laget onkelen min som er kokk maten. For 10 000 kroner fikk vi treretters middag til 100 personer. Da tjente han en del på det óg. Vi hadde skalldyrtallerken med blåskjell, muslinger og scampi til forrett. Helstekt indrefilét til hovedrett og iskaker til dessert. Vi fikk masse skryt av maten både da og nå i ettertid. Onkelen min kjøpte inn de dyreste råvarene fra kontakter han hadde på jobben. Sparte MASSE penger på det. Alt tilbehøret kjøpte vi faktisk i nærbutikken. Han kom tilreisende fra Oslo, så det var grenser for hvor mye han kunne dra på. Iskakene kjøpte vi direkte fra Hennig Olsen. De var ganske dyre. Da kan man like godt kjøpe de som er i frysedisken i butikkene. De koster ikke halvparten engang og er like fine og gode. Dersom du skal gifte deg i mai eller juni pleier de faktisk å ha spesialpyntede iskaker i nærbutikkene. Tror det er på grunn av alle konfirmasjonene. Ellers så er jeg enig i at det er mye penger å spare på buketten og oppsatsene. På bordene er det nydelig å pynte med "minieføy". Sånne ranker som du legger ut midt på bordet. Det er sånn som folk har i hagene sine. Gratis og flott. Lykke til! Gurken
Flo* Skrevet 23. mai 2002 #27 Skrevet 23. mai 2002 Visst stiger prisen så snart buketten blir en brudebukett. Til vårt bryllup fikk vi en stor blomsterdekorasjon i gave som hilsen fra hans jobb. Både dekorasjonen og min brudebukett var laget av samme blomsterdekoratør og det var brukt de samme blomstene i begge. Min bukett kostet 1250;- mens dekorasjonen som faktisk innehold mange flere blomster kostet 450;-.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå