Gjest pepsimaxpower Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Er jente, og lurer litt på det å begynne med protein shake. Har lest litt rundt på nettsider. Hvilke typer er å anbefale? og får man veldig luft i magen av det? Hva gjør protein shake med kroppen?
Sekretæren Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Jeg bruker TechNutriton sitt pulver, er greit å ta når man er matlei, og ikke orker å streve med å få i seg hele proteinbehovet for en dag. Men ellers er jo mat det beste. Kan jeg spørre hvorfor du har behov for det? Jeg får forresten ikke vondt i magen, nei. Proteinshake gjør ikke noe annet med kroppen enn at det tilfører ekstra proteiner.
Gjest pepsimaxpower Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg trener en god del styrke,og ved jeg ikke får i meg alt av proteiner for å bygge opp muskel osv.. har i grunnen ikke peiling på slikt, og syns dt er litt flaut å spørre i butikken.
Neshorn Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Jeg er jente og tar proteinpulver nesten hver dag. Har denne http://www.google.no/imgres?q=protein+whey+gold+standard&um=1&hl=no&sa=N&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbnid=O7Rrj2BMCYc48M:&imgrefurl=http://www.nutraplanet.com/top/whey-protein.html&docid=S9a8rUBlByixNM&imgurl=http://www.nutraplanet.com/photos/9993/100_-whey-gold-5lb_large.jpg&w=290&h=363&ei=D68dT9jFAY324QTam52_Bg&zoom=1&iact=rc&dur=554&sig=117380795512710657441&page=1&tbnh=148&tbnw=118&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=72&ty=83. Blander den mest med vann (mest praktisk på trening), men noen ganger melk når jeg drikker den hjemme. Smaker helt ok! Gjør det fordi jeg er veggis og trener mye styrke. Prøver få mye proteiner i meg via mat, men trenger det lille ekstra. Dessuten er det praktisk å ta med på trening! Har ikke fått vondt i magen av den eller noen andre plager:) Bortsett fra kommentarer som "Er ikke det dop?" (!) og "Du blir feit av sånn!" (!!) fra andre jenter er jeg strålende fornøyd Endret 23. januar 2012 av Neshorn
Sekretæren Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Bortsett fra kommentarer som "Er ikke det dop?" (!) og "Du blir feit av sånn!" (!!) fra andre jenter er jeg strålende fornøyd Hehe, ja
Sekretæren Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Jeg trener en god del styrke,og ved jeg ikke får i meg alt av proteiner for å bygge opp muskel osv.. har i grunnen ikke peiling på slikt, og syns dt er litt flaut å spørre i butikken. Om du er med i et idrettslag ville jeg vært litt kresen, mtp at man ikke kan være 100% sikker på at tilskuddet er heeeelt rent. Folk i min idrett som blir testet av Antidoping jevnlig bruker som regel Dalblads, Proteinfabrikken eller Tech Nutrition. Jeg bruker ikke annet, hvertfall
Dragonfly84 Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Jeg bruker også tech nutrition sitt pulver. Det er det jeg har funnet som smaker best, og selv om det er dyrt er det verdt det når jeg slipper å brekke meg. Prozyme og Sprek har jeg kjøpt, selv om Sprek er så "rosa-jentete" lagd at det er litt flaut syns jeg... "gutteproteinene" deres er markedsført med at man bygger muskler, mens "jenteproteinene" deres bare "strammer opp". Yeah right. Men det er et bra produkt! Jeg drikker det bare etter trening, fordi jeg har litt problemer med blodsukkeret (har lavt stoffskifte) og trenger noe som kan holde det jevnt, så slipper jeg å bli svimmel etter trening Og så er det jo viktig å få i seg noe rett etter trening, og da syns jeg en shake og en banan er et veldig lettvint måltid.
Envy Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Det er nesten like mye proteiner i en halvliter sjokomelk, som i protshake, så om du ikke har noe imot noen ekstra kcal, og litt høyere fettinnhold, funker det helt fint! 1
Sekretæren Skrevet 3. februar 2012 #10 Skrevet 3. februar 2012 Det er nesten like mye proteiner i en halvliter sjokomelk, som i protshake, så om du ikke har noe imot noen ekstra kcal, og litt høyere fettinnhold, funker det helt fint! I en proteinshake man rister ut selv med proteinpulver, er det nesten utelukkende proteiner.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #11 Skrevet 3. februar 2012 I en proteinshake man rister ut selv med proteinpulver, er det nesten utelukkende proteiner. Det vil jeg tro kommer helt an på typen pulver.
Gjest Bartenina Skrevet 3. februar 2012 #12 Skrevet 3. februar 2012 (endret) noen som har noen formening om smak da? jeg har sett på proteinpulver fra proteinfabrikken, gymgrossisten og x-life nå. Jeg vil ha mest mulig protein og minst mulig fett og karbohydrater i shaken min, og da ser gymgrossistens "fit&smart" best ut foreløpig.. edit: men jeg har hørt man "bør" ta whey protein, hva nå det er, og det står det ikke noe om i produktbeskrivelsen til fit&smart Endret 3. februar 2012 av Bartenina
Sekretæren Skrevet 3. februar 2012 #13 Skrevet 3. februar 2012 Det vil jeg tro kommer helt an på typen pulver. Et pulver som inneholder karbs og noe fett, kalles som regel måltidserstatter. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå